lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

XENON op de LC8
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vrom



Geregistreerd op: 25-11-2008
Berichten: 188
Woonplaats: Schellebelle - B -

BerichtGeplaatst: Za, 20 Nov. 2010, 14:25    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij al een tijd rond met xenon en zou het niet meer willen missen ! Het licht wordt helemaal niet verstrooid en vormt een mooie, strakke, witte bundel voor de moto op de grond, net op dezelfde plek waar het helogeenpeertje scheen.

Zoals Dr Bean al zei is er inderdaad méér licht, en dat zie je ook een beetje naar boven , maar enkel bij hevige regen of mist.
Voor de 99 % van mijn rijtijd dat die omstandigheden zich niet voordoen neem ik dat er zeer graag bij 2thumbsup
(ook de andere weggebruikers kennelijk want er heeft er nog geen één met z'n grootlichten geknipperd, zelfs niet als ik met bagage en/of duo rond rij)

_________________
Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Za, 20 Nov. 2010, 16:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het geen onzin! Mijn tweede Adventure heeft daarom ook geen xenon gekregen. Heeft niets met afstelling te maken.
Het plexiglazen ruitje is mijnsinziens de grote boosdoener. Omdat het niet optisch zuiver is, strooit ie het licht in een of anderen hoek thinking .
En inderdaad bij mist waan je je in de disco. Het was een complete lasershow. Er gaat netzoveel licht voor je gevoel recht omhoog als vooruit.
Zodanig storend dat ik hem niet overgebouwd heb.
Ik denk dat er maar een werkelijk goeie oplossing is, maar die is me nog even te duur......... Het Rally front met ingebouwde schijnwerpers, waarvan je dan 1 xenon maakt.
Want alleen xenon dimlicht geeft in de polder snachts nog geen licht op genoeg afstand.

Dusssss.....

groet, Wout.

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 722
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Za, 20 Nov. 2010, 18:05    Onderwerp: Reageer met quote

De spiegel en de plexi zullen wel hun rol spelen, maar ik vermoed dat ook de lamp belangrijk is. Ik rij rond met een 35w dimlicht van HID50. In een tunnel of tussen de bomen is er een 'hoepel', een streepje licht, op de wanden/plafond/bomen. Onlangs in de mist naar huis, 's ochtends, geen disco. Kan me niet herinneren of die hoepel er ook was met de halogeenlamp, of die gaf te weinig licht daarvoor. Ik heb wel al gemerkt dat een vuile plexi de boel om zeep helpt.

Anyway, volgens de uitleg op de site van HID50 is het zeer belangrijk dat de Xenonlamp zodanig gebouwd is dat de lichtbron op exact dezelfde plaats zit als bij de halogeen die vervangen wordt. Misschien is dat bij de goedkope versies niet helemaal het geval.

Als ik het gelezen had vóór ik die Xenon aanschafte, was ik misschien wel aan de slag gegaan met een Audi A6 projector en een dual xenon van goede kwaliteit (H4-style lamp). Schijnt de max te zijn. Dit gecombineerd met een Hella mistlamp. En een uurtje knutselen. confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Za, 20 Nov. 2010, 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

inmiddels meer dan 1,5 jaar Xenon dim en grootlicht van HID50 in
de originele adventure koplamp en de klachten die ik hier lees
herken ik echt niet.

Waarschijnlijk heeft het toch te maken met de kwaliteit van het
setje...

groet,
Richard

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Do, 25 Nov. 2010, 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

Zou natuurlijk kunnen.
Ik had inderdaad een goedkope set. Goedkoop toch duurkoop? sad3

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Di, 22 Mrt. 2011, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

ik had deze post al naar ziggy gestuurd maar vond dat deze hier beter op zijn plaats was.
ik heb ook xenon (pilot 6000k) groot en dimlicht maar dit weer eraf gedaan omdat het simpelweg verblindend werkt op jezelf. als je echt ver wil schijnen (hoog afstellen dimlicht) verblind je tegenliggers en als je het laag laat schijnen is de straal zo sterk dat je (op donkere wegen) niet voorbij je eigen straal kan zien...en zo dus niet ver vooruit kan kijken. ook is de brandpuntafstand iets anders tov standaard halogeen wat een erg vierkant lichtbeeld opde weg creert, op foto's is dit slecht te zien maar het is wel degelijk zo.
het word natuurlijk goedgepraat omdat het een bak licht geeft en iemand die zoveel heeft uitgegeven voor xenon zal dus het positieve highlighten (verbruik is maar 30 watt, lange levensduur, valt beter op(overdag!)veeel licht, borden lichten sterk op) en het nadeel (verblinding van jezelf!! en andere weggebruikers) wegcijferen. moest je toch xenon kiezen , ga dan zeker niet hoger dan 6000k... hoe ouder de lamp wordt, hoe hoger de kleurtemperatuur nog word.
beter nog is 4200k dit wordt standaard fabriek af in de meeste voertuigen met xenon gebouwd.
een goedkoper en in mijn ogen beter alternatief is de nieuwe h7bulb van philips, extreme vision... gewoon 55W, maar 100% meer licht dan ori en 2x langere levensduur dan de xtreme power omdat deze bulb gevuld is met xenongas wat de levensduur ten goede komt.
voor je grootlicht wordt deze niet gemaakt maar daar kan je de nieuwe h3 van osram gebruiken... dit is de nightbreaker plus... hetzelfde principe als de philips.

succes ermee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21
Pagina 21 van 21

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif