lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

XENON op de LC8
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Apr. 2009, 13:49    Onderwerp: Reageer met quote

Seinen met standaard grootlicht heeft ook geen zin als je met xenon dimlicht rijdt. Valt gewoon niet meer op.

Dat een (deugdelijk) grootlicht niet meer nodig is met een xenon dim bestrijd ik.
Gisteravond via een inktzwart donker smal landweggetje gereden, en verschillende keren grootlicht geschakeld (zinloos), omdat ik toch wel erg graag wilde weten waar de volgende bocht begint. Geen bos oid, dus naast de weg alleen maar diepe sloten en zeer zachte berm stare .
Dan schijnt de xenon bundel dus echt niet ver genoeg.
Als er begroeiing is heb je er waarschijnlijk wel genoeg aan, maar hier in Groningen heb je dat zo weinig in landbouw gebied..... confused

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Mr.FreeBike



Geregistreerd op: 16-2-2008
Berichten: 123
Woonplaats: Oploo

BerichtGeplaatst: Do, 30 Apr. 2009, 23:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb op mijn Adventure (2008) sinds afgelopen week de Xenon verlichting ingebouwd van Xena. Voor € 99,= en een half uurtje werk zat het er netjes op. Alles heel makkelijk weg te werken en aan te sluiten. Wat ik gedaan heb om het startprobleem te voorkomen is de bedrading voor het groot licht aangesloten op de Xenon lamp. Bij het contact aanzetten gaat alleen het achterlicht en klein stadslichtje branden. Als de motor loopt zet ik de grootlicht schakelaar om en heb ik een zee van licht.
_________________
Motorgroeten,

Simon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Mei. 2009, 0:24    Onderwerp: Reageer met quote

Mr.FreeBike schreef:
Ik heb op mijn Adventure (2008) sinds afgelopen week de Xenon verlichting ingebouwd van Xena. Voor € 99,= en een half uurtje werk zat het er netjes op. Alles heel makkelijk weg te werken en aan te sluiten. Wat ik gedaan heb om het startprobleem te voorkomen is de bedrading voor het groot licht aangesloten op de Xenon lamp. Bij het contact aanzetten gaat alleen het achterlicht en klein stadslichtje branden. Als de motor loopt zet ik de grootlicht schakelaar om en heb ik een zee van licht.


maar nu heb je geen groot licht meer ????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mr.FreeBike



Geregistreerd op: 16-2-2008
Berichten: 123
Woonplaats: Oploo

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Mei. 2009, 9:09    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt helemaal, maar ik heb het ook niet echt meer nodig met de Xenon verlichting. Wij hebben tijdens de FreeBike training ook een onderdeel "rijden in duisternis" in een grote donkere hal op onze oefenlocatie en daar heb ik het ook getest. De Xenon verlichting van de Adventure gaf meer licht dan de nieuwste Kawa met groot licht op. En dan heb ik de koplamp nog erg laag afgestelt om niet verblindend te zijn voor de tegenliggers.
_________________
Motorgroeten,

Simon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 2 Mei. 2009, 3:00    Onderwerp: Reageer met quote

Mr.FreeBike schreef:
Klopt helemaal, maar ik heb het ook niet echt meer nodig met de Xenon verlichting. Wij hebben tijdens de FreeBike training ook een onderdeel "rijden in duisternis" in een grote donkere hal op onze oefenlocatie en daar heb ik het ook getest. De Xenon verlichting van de Adventure gaf meer licht dan de nieuwste Kawa met groot licht op. En dan heb ik de koplamp nog erg laag afgestelt om niet verblindend te zijn voor de tegenliggers.


je had de xenon ook appart kunnen schakelen met een klein schakelaartje
in je dashboard dan kun je in iedergeval jan met de pet laten zien dat je ook grootlicht hebt of is dit niet verplicht ????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mr.FreeBike



Geregistreerd op: 16-2-2008
Berichten: 123
Woonplaats: Oploo

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Mei. 2009, 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vond deze oplossing een stuk makkelijker en ik had ook geen extra schakelaar bij de hand. Misschien dat ik het nog een ga aanpassen maar voorlopig bevalt het me prima.
_________________
Motorgroeten,

Simon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Jun. 2009, 3:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik merk wel dat de meesten de H7 hebben omgebouwd naar xenon. Maar hoe zijn nou eigenlijk de ervaringen als je alleen je grootlicht, dus de H3 wisselt voor xenon? In het dimlicht steekt bij mij een Motovision en dat bevalt voor dimlicht helemaal niet zo slecht eigenlijk. Maar het grootlicht moet (veel) beter, daarom vraag ik me dus af: Alleen de bovenste lamp vervangen door xenon, heeft dat zin?
_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Jun. 2009, 9:38    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn ervaring is dat je H7 als een soort groot licht werkt, je ziet bijvoorbeeld de borden in de ver weg ineens zeer goed. In het begin dacht ik dat ik zelfs dat ik tegenliggers moest verblinden maar hij stond toch keurig afgesteld. Het is echt een wereld van verschil ook tegenover je Motorvision licht vermoet ik.

Xenon groot licht zal best een bak licht geven maar lijkt me weinig toepasselijk en misschien zelfs gevaarlijk,

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Jun. 2009, 13:01    Onderwerp: Reageer met quote

Koen schreef:
Xenon groot licht zal best een bak licht geven maar lijkt me weinig toepasselijk en misschien zelfs gevaarlijk,

Groeten Koen


Xenon als groot licht gevaarlijk? Dat ontgaat me even. Grootlicht zet ik altijd af als ik een tegenligger tegenkom, dus verblinden is dan geen probleem. De buistemperatuur is lager dan bij een halogeen en de opgenomen stroomsterkte (nominaal) is ook lager, dus aan wat voor gevaar denk je?

De lichtopbrengst met de Motovision H7 is bij dimlicht enorm verbeterd, al wordt het nooit te vergelijken met een Africa Twin bijvoorbeeld. Alleen bij grootlicht zie ik nu niets beter dan met dimlicht. Daar zou dus een verbeterpunt liggen. Daarom zat ik te denken aan een xenon H3 in combinatie met motovision halogeen H7.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Jun. 2009, 13:09    Onderwerp: Reageer met quote

Als jij de tegenligger ziet rijdt hij misschien al richting sloot... angry
(kijk maar eens kort in een xenon bundel bij donker)

Ik zou voor je gaat ombouwen eerst eens een H7 Xenon ervaren, voldoet mischien al heel ver aan je verwachtingen en heb je bijna altijd optimaal licht.

Je hebt ook dubbele uitvoeringen (H4, iets met bewegend spiegeltje?) maar daar is je KTM behuizing/refelector niet geschikt voor,

succes,

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Jun. 2009, 13:55    Onderwerp: Reageer met quote

Okee, duidelijk. Ik heb me nog niet zo heel erg verdiept in xenon, vandaar dus mijn vraag over de voors en tegens bij grootlichtgebruik.

Maar ik zal inderdaad eens de proef op de som nemen en een xenonbundel kort bekijken. Nog nooit gedaan moet ik zeggen, ik kijk nooit in de lichtbundel van een tegenligger.

Groeten,
Harry

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Jun. 2009, 20:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de xenon unit in de 2003 laten zitten. Voorlopig blijf ik met de standaard h7 in de 'nieuwe' doorrijden, en als het 'smorgens weer donker wordt verander ik misschien van gedachten. Ik heb eigenlijk ook met grootlicht (ongedempt) behoefte aan meer licht niet zo zeer tijdens dimlicht gebruik. De xenon unit gaf inderdaad een bak licht (maar niet echt in de verte), maar doordat de 2003 nogal eens afsloeg als ie koud was, vergat ik wel eens de xenon opnieuw te 'starten. Dus reed ik af en toe zonder licht overdag. De 2006 heeft geen lichtschakelaar meer, dus moet ik daar eerst iets op vinden. Al denk ik dat de 990 niet meer afslaat als ie koud is. Ik zit eigenlijk te denken aan een of twee verstralers onder hert grilletje.

Groet, Wout

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Za, 27 Jun. 2009, 10:06    Onderwerp: Reageer met quote

ouwegeert schreef:
De 2006 heeft geen lichtschakelaar meer, dus moet ik daar eerst iets op vinden.

Groet, Wout


gewoon een lichtschakelaar van een 950 er op zetten, kijk hier
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1300&highlight=lichtschakelaar

en inderdaad, mijn 950 sloeg nog wel eens af in de opwarmfase,
maar m'n 990 niet happy (dankzij de injectie wink3 ).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jun. 2009, 5:30    Onderwerp: Reageer met quote

En inmiddels zijn er LED-conversies, ook voor de koplampen... Iemand daar al ervaring mee dan? Anders word ik straks de eerste!

http://auto-diversen.marktplaats.nl/accessoires-overige/261570545-h3-led-lamp-met-9-leds-power-3-chip-xenon-wit.html#photo

Groet,
Harry

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jun. 2009, 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben benieuwd. LED's (zeker high power leds) hebben nog steeds een stuk minder lichtopbrengst dan een gasontladingslamp, (per watt dan he).

Daarbij kunnen die leds niet zo goed tegen heel heet worden, en lamp heeft daar weinig last van.

Maar goed, als het werkt is het wel super: Licht, geen schakelelectronika kast en waarschijnlijk erg robust: dus mooi voor offroad etc.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21  Volgende
Pagina 19 van 21

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif