lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Morocco 2012
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Do, 8 Dec. 2011, 13:46    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

De LC8 heeft een bleeder gaatje in de zuiger van de schokdemper zitten waardoor die net deinen vertoont (golven). Naar zeggen hebben ze dit gedaan om het gedrag een beetje op een B*W te laten lijken....

Mak
- zelf het zuigertje vervangen door EXC variant: Daarvoor moet de poot uit elkaar. Kan je zelf als je handig bent, evt te combineren met pootrevisie/keerring wisselen.


Meen je dat van die BMW? mensen toch .... stars Wat verandert er dan als je de EXC variant monteert? Dempt hij harder bij dezelfde settings?

Dat je in NL en de rest van West-Europa voor strakke veren kiest kan ik begrijpen. Als de wegen er goed bij liggen, kan dat inderdaad. Maar in West- en Oost-Vlaanderen en nog andere provincies van dit bizarre landje liggen de wegen - en de verkeersdrempels - er even slecht bij als in Roemenië. En dan wil je gewoon wat comfort onder je kont!

Nu, ook op een piste in Marokko waar je zittend over rijdt, lijkt wat comfort me wel aangenaam.... en hoe zachter de vering, hoe minder alles rammelt en trilt denk ik met mijn onervaren geest. Maar je wilt natuurlijk niet op je doos gaan door toeslaande veren, zelfs niet aan een rustige 50km/u...

me dunkt dat het toevoegen van olie en het monteren van die exc-demper dan het beste van beide combineert, niet? Kwaliteit en degelijkheid voor een redelijke prijs.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
-Wim--



Geregistreerd op: 4-10-2010
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Do, 8 Dec. 2011, 17:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan alleen maar voor mezelf spreken. Met de nieuwe veren scheelt dat behoorlijk wat, maar je mag niet vergeten dat ik met de "R" versie over langere veren beschik dan de klassiek 990 Adv.

Ik kan niet echt zeggen dat ik heb ingeboet aan comfort, en de wegen hier zijn écht niet beter dan in West-Vlaanderen.

Wat het rijden op de pistes betreft ... eigenlijk sta ik bijna altijd recht van zodra ik het asfalt verlaat. Voor mij stuurt dat een pak makkelijker en is de 990 een pak makkelijker te controleren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
-Wim--



Geregistreerd op: 4-10-2010
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Do, 29 Dec. 2011, 1:03    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren de Scotts stuurdemper geplaatst met de bijhorende kroonplaat. Eigenlijk wat het een fluitje van een cent om deze te monteren. Vandaag een allroad ritje meegereden en het verschil is toch wel groot te nemen. Het is een pak ontspannender rijden als je het zand of de modder in gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif