lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Osco kettingsmeersysteem
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Jan. 2006, 11:30    Onderwerp: Reageer met quote

Piccie van de druppelaar, in tegenstelling tot de montagehandleiding heb ik hem BOVENOP de rollen laten druppelen.
De handleiding zegt aan de zijkant langs het tandwiel, maar dan worden de buitenste O ringen baggervet, en de binnenste gortdroog.
Wel een beetje speling houden om de het kettingstellen en het slaan van de ketting op te vangen.

Er is ook een dubble druppelaar te koop, maar die schijnt op de LC8 niet zo lekker te passen, (geen ruimte).
Dit bevalt al 60000 km prima thumbsup

Daan



Scottie 003.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  190.36 KB
 Weergegeven:  537 keer

Scottie 003.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Di, 31 Jan. 2006, 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

vandaag OSCO gekocht voor op de 520, vraagje, ik las ergens dat DR Bean kettingzaag olie gebruikt ipv osco olie.
Waarom ????

Vanwege de kosten, of is die zaagolie gewoon beter???

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Prutzer



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 201
Woonplaats: Amstelveen

BerichtGeplaatst: Di, 31 Jan. 2006, 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat kettingzaagolie een beetje dezelfde eigenschappen heeft als "osco" olie, het is dik en kleverig zodat het niet snel van de ketting word afgeslingerd en kost 5 eurie de liter tongue3

Let wel op dat je geen biologisch afbreekbare olie koopt, dat wordt na verloop van tijd een vieze plakzooi......... thumbsdown

Waar hebbie die osco gekocht, lijkt me wel een mooi ding.....!

Grts, Eelco

_________________
2003 950S
Driver: Eelco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Di, 31 Jan. 2006, 20:45    Onderwerp: Reageer met quote

Prutzer schreef:
Ik denk dat kettingzaagolie een beetje dezelfde eigenschappen heeft als "osco" olie, het is dik en kleverig zodat het niet snel van de ketting word afgeslingerd en kost 5 eurie de liter tongue3

Let wel op dat je geen biologisch afbreekbare olie koopt, dat wordt na verloop van tijd een vieze plakzooi......... thumbsdown

Waar hebbie die osco gekocht, lijkt me wel een mooi ding.....!

Grts, Eelco


Kijk op www.osco.nl

Ik ben gewoon vandaag naar barneveld geknald, en heb hem opgehaald.
Gelijk maar ff bij Brouwer langsgegaan, is daar vlaklbij grin3

Wordt weer knutselen om dat ding er netjes op te flansen grin3

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
René



Geregistreerd op: 13-4-2005
Berichten: 203
Woonplaats: Hengelo O

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Feb. 2006, 9:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie dat Daan ervaring heeft met 2 oilers. Ik ben me aan het orienteren en dacht, kom laat ik Daan 'ns vragen. Een aantal van ons zijn uitgerust met Osco, v.w.b. Scott lees ik weinig. Hoe zijn de ervaringen en onderlinge verschillen? Geldt voor beide dat er zo nu en dan wat olie uitloopt of werkt de Scott op een soort van vacuum? De nieuwe Scott zou bij mij wel kunnen passen, moet wel mijn Renthal stuurrol daarvoor inruilen waarschijnlijk. Graag advies.

Groet,
René
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Feb. 2006, 11:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb inmiddels de osco op m'n 520 gemonteerd en deze bevalt prima.
Mijn mening over beide systemen is:

Osco aanschaffen als je regelmatig off road gaat (smeren wanneer JIJ het wilt) dus bv als je na een onverharde rit over het asvalt naar huis gaat.

Scottoiler als je alleen op de weg rijdt, je hoeft er niet bij na te denken,
de ketting krijgt constant regelmatig een druppie olie als de motor loopt.
werkt inderdaad op het vacuum van de motor.
En de spaken/nippels /velg blijven ook lekker vet wink3

Sinds kort heeft scott dus ook een otr systeem, (lees hierboven ergens).
deze werkt dus zonder vacuum en is net als osco handbediend,
ik heb echter mijn twijfels hierover.
de set wordt geleverd met nieuwe handvat rubbers welke je dus moet vervangen voor je bestaande, de "stuurrol"is dan het reservoir.
Door in het linker rubber te knijpen krijgt je ketting dan een shot olie.

Volgens mij ziet scott over het hoofd dat als je over een knippenpad heen dendert je ook vaak heel hard in de vandvatten zit te knijpen bucktooth

Verder vraag ik me af hoe je de scott handvat rubbers moet combineren
met bv handvatverwarming???

Flatslide heeft onlangs ook de vacuum scott versie gemonteerd,
ik ben benieuwd naar zijn ervaringen, alhoewel ik denk dat hij er nog niet veel mee gereden heeft tongue2

Daan




Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Feb. 2006, 13:49    Onderwerp: Reageer met quote

Weinig rijden.....
dat valt wel mee hoor, ik heb er nu zo'n 300Km mee gereden (temp 3 a 4 graden...)
bevalt tot nu toe SUPER thumbsup ik heb aleen m op standje 1 zitten omdat ie op een warme plek zit,vd week ff dikke olie erin...

ff een update van andere mods:

ff wachten tot mn nieuwe voorband binnen is, dan gaan gelijk de Brakingschijven erop,en ik ga een flapie maken aan t voorspatboord,omdat ie toch wel naar mijn mening veel rotzooi op de radiateur gooit.
ik heb nu ook de #70 luchtsproeiers erin, en ik moet zeggen dat ie naar mn gevoel nog beter oppakt,en iets beter in t middengebied trekt.moet ook zeggen dat ie wat nukkiger onderin is geworden,maar dit is een questie van fijnafstelling denk ik.

word vervolgd.......... goofy

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Feb. 2006, 15:08    Onderwerp: Reageer met quote

Flatslide schreef:
Weinig rijden.....
dat valt wel mee hoor, ik heb er nu zo'n 300Km mee gereden (temp 3 a 4 graden...)
bevalt tot nu toe SUPER thumbsup ik heb aleen m op standje 1 zitten omdat ie op een warme plek zit,vd week ff dikke olie erin...

ff een update van andere mods:

ff wachten tot mn nieuwe voorband binnen is, dan gaan gelijk de Brakingschijven erop,en ik ga een flapie maken aan t voorspatboord,omdat ie toch wel naar mijn mening veel rotzooi op de radiateur gooit.
ik heb nu ook de #70 luchtsproeiers erin, en ik moet zeggen dat ie naar mn gevoel nog beter oppakt,en iets beter in t middengebied trekt.moet ook zeggen dat ie wat nukkiger onderin is geworden,maar dit is een questie van fijnafstelling denk ik.

word vervolgd.......... goofy


Ik heb scottie momenteel op 6 staan, met de dikke (zomer) olie er in.
Als straks de buitentemperatuur op begint te lopen ga ik hem knijpen.
van de zomer zal ik wel op standje 2 0f 3 uitkomen.
Ik gebruik dus het hele jaar door de dikke olie omdat het in die bak onder het zadel ook in de winter warm zat is.

Net de bagger van de laatste wedstrijd van de 520 afgespoten,
daarna ff blokkie om gereden, remmen flink aangesproken om het vocht te laten verdampen, en de warmgereden ketting 2 shots osco olie gegeven tongue

ipv de dure osco olie (5 euro voor een heeel klein flesje) heb ik er nu
niet-biologische kettingzaagolie van kroon in zitten wink3
5 euro de liter grin

Is volgens mij precies hetzelfde thumbsup

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
René



Geregistreerd op: 13-4-2005
Berichten: 203
Woonplaats: Hengelo O

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Feb. 2006, 11:45    Onderwerp: Reageer met quote

Maar zoals ik lees is er niet iemand die ervaring heeft met de OTR oiler van Scott..mmmmh denk dat er niets anders op zit dat een Osco aan te schaffen, eerst nog ff 2 bussen kettingvet er doorheen blazen. En gezien het feit dat ik nogal eens de bosjes induik en handvatverwarming heb ( wat een combinatie zeg rolleyes3 lijkt me de scott geen alternatief.

Groet,
René
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Feb. 2006, 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

hier handleiding scott otr systeem http://www.scottoiler.com/CR-01-Off-Road-System.asp

Onderaan deze pagina kun je de montagehandleiding downloaden

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Za, 4 Mrt. 2006, 16:27    Onderwerp: Reageer met quote

Flatslide schreef:
ik heb nu ook de #70 luchtsproeiers erin, en ik moet zeggen dat ie naar mn gevoel nog beter oppakt,en iets beter in t middengebied trekt.moet ook zeggen dat ie wat nukkiger onderin is geworden,maar dit is een questie van fijnafstelling denk ik.

word vervolgd.......... goofy

Heb je de sproeiers zelf gemonteerd ?
Wat zijn de verdere ervaringen als die er al zijn ?

Ik vraag mij af welke sproeiers je moet vervangen huh2
Ik heb al gekeken op de tekeningen van de carbs en er zitten twee luchtsproeiers aan het uiteinde van de carbs.
In één opening zitten er twee achter elkaar en in de andere zit maar één luchtsproeier.
Weet jij welke er moet vervangen worden ?

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Mrt. 2006, 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

Die je ziet door de gaten van het plastic moet je vervangen, dus die waar 80 op staat, dus die die hetzelfde zijn op het nummertje/gaatje na als de nieuwe die je koop Smile

Maar ik zou je aanraden om voor 45 stationair sproeiers te gaan, man wat een verschil icm. naalden terug op ori en hoofdsproeiers een maatje kleiner.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Mrt. 2006, 22:11    Onderwerp: Reageer met quote

Luchtsproiers enz zie NIEUW TOPIC CARBURATIE enz... thumbsup
_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Jun. 2006, 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

Vraagje aan de Osco-terreinrijders (dus in ieder geval DR bean). wink3

Vandaag een forse roadbookrit gereden met de 520, waar Osco op gemonteerd zit.
Is het normaal dat met springen/knippen rijden enz de osco zo nat wordt van de olie aan de bovenzijde???

Met alle stof en zand wat er dan aan gaat kleven wordt het een aardige smeerboel zo bucktooth

De olie komt volgens mij langs het trekstangetje omhoog, ik heb er al een klein O-ringetje onder gelegd, maar dat helpt dus niet bucktooth

Iemand ervaring hiermee??

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Jun. 2006, 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

Nee Daan, dat is niet normaal.

Tenminste: als ie echt nat wordt. Het trekstangetje en het vulschroefje (waar ook het ontluchtingsgaatje in zit) zweten altijd wel iets, waardoor daar iets stof blijft plakken. Maar meer ook niet.

Heb je hem misschien te vol gedaan (en is ie door de warmte overgelopen)?
Heb je er misschien overheen gemorst bij het vullen?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif