Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Di, 31 Jan. 2006, 16:42 Onderwerp: |
|
|
vandaag OSCO gekocht voor op de 520, vraagje, ik las ergens dat DR Bean kettingzaag olie gebruikt ipv osco olie.
Waarom ????
Vanwege de kosten, of is die zaagolie gewoon beter???
Daan
|
|
Naar boven |
|
|
Prutzer
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 201 Woonplaats: Amstelveen
|
Geplaatst: Di, 31 Jan. 2006, 18:34 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat kettingzaagolie een beetje dezelfde eigenschappen heeft als "osco" olie, het is dik en kleverig zodat het niet snel van de ketting word afgeslingerd en kost 5 eurie de liter
Let wel op dat je geen biologisch afbreekbare olie koopt, dat wordt na verloop van tijd een vieze plakzooi.........
Waar hebbie die osco gekocht, lijkt me wel een mooi ding.....!
Grts, Eelco
_________________ 2003 950S
Driver: Eelco |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Di, 31 Jan. 2006, 20:45 Onderwerp: |
|
|
Prutzer schreef: | Ik denk dat kettingzaagolie een beetje dezelfde eigenschappen heeft als "osco" olie, het is dik en kleverig zodat het niet snel van de ketting word afgeslingerd en kost 5 eurie de liter
Let wel op dat je geen biologisch afbreekbare olie koopt, dat wordt na verloop van tijd een vieze plakzooi.........
Waar hebbie die osco gekocht, lijkt me wel een mooi ding.....!
Grts, Eelco |
Kijk op www.osco.nl
Ik ben gewoon vandaag naar barneveld geknald, en heb hem opgehaald.
Gelijk maar ff bij Brouwer langsgegaan, is daar vlaklbij
Wordt weer knutselen om dat ding er netjes op te flansen
Daan
|
|
Naar boven |
|
|
René
Geregistreerd op: 13-4-2005 Berichten: 203 Woonplaats: Hengelo O
|
Geplaatst: Zo, 26 Feb. 2006, 9:31 Onderwerp: |
|
|
Ik zie dat Daan ervaring heeft met 2 oilers. Ik ben me aan het orienteren en dacht, kom laat ik Daan 'ns vragen. Een aantal van ons zijn uitgerust met Osco, v.w.b. Scott lees ik weinig. Hoe zijn de ervaringen en onderlinge verschillen? Geldt voor beide dat er zo nu en dan wat olie uitloopt of werkt de Scott op een soort van vacuum? De nieuwe Scott zou bij mij wel kunnen passen, moet wel mijn Renthal stuurrol daarvoor inruilen waarschijnlijk. Graag advies.
Groet,
René
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Zo, 26 Feb. 2006, 11:05 Onderwerp: |
|
|
Ik heb inmiddels de osco op m'n 520 gemonteerd en deze bevalt prima.
Mijn mening over beide systemen is:
Osco aanschaffen als je regelmatig off road gaat (smeren wanneer JIJ het wilt) dus bv als je na een onverharde rit over het asvalt naar huis gaat.
Scottoiler als je alleen op de weg rijdt, je hoeft er niet bij na te denken,
de ketting krijgt constant regelmatig een druppie olie als de motor loopt.
werkt inderdaad op het vacuum van de motor.
En de spaken/nippels /velg blijven ook lekker vet
Sinds kort heeft scott dus ook een otr systeem, (lees hierboven ergens).
deze werkt dus zonder vacuum en is net als osco handbediend,
ik heb echter mijn twijfels hierover.
de set wordt geleverd met nieuwe handvat rubbers welke je dus moet vervangen voor je bestaande, de "stuurrol"is dan het reservoir.
Door in het linker rubber te knijpen krijgt je ketting dan een shot olie.
Volgens mij ziet scott over het hoofd dat als je over een knippenpad heen dendert je ook vaak heel hard in de vandvatten zit te knijpen
Verder vraag ik me af hoe je de scott handvat rubbers moet combineren
met bv handvatverwarming???
Flatslide heeft onlangs ook de vacuum scott versie gemonteerd,
ik ben benieuwd naar zijn ervaringen, alhoewel ik denk dat hij er nog niet veel mee gereden heeft
Daan
Daan
|
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Zo, 26 Feb. 2006, 13:49 Onderwerp: |
|
|
Weinig rijden.....
dat valt wel mee hoor, ik heb er nu zo'n 300Km mee gereden (temp 3 a 4 graden...)
bevalt tot nu toe SUPER ik heb aleen m op standje 1 zitten omdat ie op een warme plek zit,vd week ff dikke olie erin...
ff een update van andere mods:
ff wachten tot mn nieuwe voorband binnen is, dan gaan gelijk de Brakingschijven erop,en ik ga een flapie maken aan t voorspatboord,omdat ie toch wel naar mijn mening veel rotzooi op de radiateur gooit.
ik heb nu ook de #70 luchtsproeiers erin, en ik moet zeggen dat ie naar mn gevoel nog beter oppakt,en iets beter in t middengebied trekt.moet ook zeggen dat ie wat nukkiger onderin is geworden,maar dit is een questie van fijnafstelling denk ik.
word vervolgd..........
_________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Zo, 26 Feb. 2006, 15:08 Onderwerp: |
|
|
Flatslide schreef: | Weinig rijden.....
dat valt wel mee hoor, ik heb er nu zo'n 300Km mee gereden (temp 3 a 4 graden...)
bevalt tot nu toe SUPER ik heb aleen m op standje 1 zitten omdat ie op een warme plek zit,vd week ff dikke olie erin...
ff een update van andere mods:
ff wachten tot mn nieuwe voorband binnen is, dan gaan gelijk de Brakingschijven erop,en ik ga een flapie maken aan t voorspatboord,omdat ie toch wel naar mijn mening veel rotzooi op de radiateur gooit.
ik heb nu ook de #70 luchtsproeiers erin, en ik moet zeggen dat ie naar mn gevoel nog beter oppakt,en iets beter in t middengebied trekt.moet ook zeggen dat ie wat nukkiger onderin is geworden,maar dit is een questie van fijnafstelling denk ik.
word vervolgd.......... |
Ik heb scottie momenteel op 6 staan, met de dikke (zomer) olie er in.
Als straks de buitentemperatuur op begint te lopen ga ik hem knijpen.
van de zomer zal ik wel op standje 2 0f 3 uitkomen.
Ik gebruik dus het hele jaar door de dikke olie omdat het in die bak onder het zadel ook in de winter warm zat is.
Net de bagger van de laatste wedstrijd van de 520 afgespoten,
daarna ff blokkie om gereden, remmen flink aangesproken om het vocht te laten verdampen, en de warmgereden ketting 2 shots osco olie gegeven
ipv de dure osco olie (5 euro voor een heeel klein flesje) heb ik er nu
niet-biologische kettingzaagolie van kroon in zitten
5 euro de liter
Is volgens mij precies hetzelfde
Daan
|
|
Naar boven |
|
|
René
Geregistreerd op: 13-4-2005 Berichten: 203 Woonplaats: Hengelo O
|
Geplaatst: Ma, 27 Feb. 2006, 11:45 Onderwerp: |
|
|
Maar zoals ik lees is er niet iemand die ervaring heeft met de OTR oiler van Scott..mmmmh denk dat er niets anders op zit dat een Osco aan te schaffen, eerst nog ff 2 bussen kettingvet er doorheen blazen. En gezien het feit dat ik nogal eens de bosjes induik en handvatverwarming heb ( wat een combinatie zeg lijkt me de scott geen alternatief.
Groet,
René
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Za, 4 Mrt. 2006, 16:27 Onderwerp: |
|
|
Flatslide schreef: | ik heb nu ook de #70 luchtsproeiers erin, en ik moet zeggen dat ie naar mn gevoel nog beter oppakt,en iets beter in t middengebied trekt.moet ook zeggen dat ie wat nukkiger onderin is geworden,maar dit is een questie van fijnafstelling denk ik.
word vervolgd.......... |
Heb je de sproeiers zelf gemonteerd ?
Wat zijn de verdere ervaringen als die er al zijn ?
Ik vraag mij af welke sproeiers je moet vervangen
Ik heb al gekeken op de tekeningen van de carbs en er zitten twee luchtsproeiers aan het uiteinde van de carbs.
In één opening zitten er twee achter elkaar en in de andere zit maar één luchtsproeier.
Weet jij welke er moet vervangen worden ?
_________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 5 Mrt. 2006, 21:46 Onderwerp: |
|
|
Die je ziet door de gaten van het plastic moet je vervangen, dus die waar 80 op staat, dus die die hetzelfde zijn op het nummertje/gaatje na als de nieuwe die je koop
Maar ik zou je aanraden om voor 45 stationair sproeiers te gaan, man wat een verschil icm. naalden terug op ori en hoofdsproeiers een maatje kleiner.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Zo, 5 Mrt. 2006, 22:11 Onderwerp: |
|
|
Luchtsproiers enz zie NIEUW TOPIC CARBURATIE enz...
_________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Zo, 18 Jun. 2006, 22:27 Onderwerp: |
|
|
Vraagje aan de Osco-terreinrijders (dus in ieder geval DR bean).
Vandaag een forse roadbookrit gereden met de 520, waar Osco op gemonteerd zit.
Is het normaal dat met springen/knippen rijden enz de osco zo nat wordt van de olie aan de bovenzijde???
Met alle stof en zand wat er dan aan gaat kleven wordt het een aardige smeerboel zo
De olie komt volgens mij langs het trekstangetje omhoog, ik heb er al een klein O-ringetje onder gelegd, maar dat helpt dus niet
Iemand ervaring hiermee??
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 18 Jun. 2006, 22:42 Onderwerp: |
|
|
Nee Daan, dat is niet normaal.
Tenminste: als ie echt nat wordt. Het trekstangetje en het vulschroefje (waar ook het ontluchtingsgaatje in zit) zweten altijd wel iets, waardoor daar iets stof blijft plakken. Maar meer ook niet.
Heb je hem misschien te vol gedaan (en is ie door de warmte overgelopen)?
Heb je er misschien overheen gemorst bij het vullen?
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|