lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Bandenspanning en slime in je noppenband?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2668
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 24 Nov. 2005, 10:46    Onderwerp: Bandenspanning en slime in je noppenband? Reageer met quote

Ik ben benieuwd wat de aangeraden bandenspanning is voor mijn nopjes, dan voor de stenen woestijn, weg en zandduinen.
Voor rij ik op een Desert met extra dikke cros binnenband (4,5mm)
Achter een Terraflex America in 150/90/18 (HUGE)

Hij staat op de bok met bijde wielen aan de grond laugh


Verder werd me nog aangeraden om slime van de gamma er in te spuiten, dat zou een lek direct afdichten en je band daarna op de camping schoonmaken en valt ie evengoed nog te plakken. Iemand hier ervaring mee? en zou ik het nodig hebben daar?

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 24 Nov. 2005, 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

ha, ben wel benieuwd naar je teraflexervaring straks.

SLime, ben ik niet voor: Als je een lek maakt in die extra dikke binneband, dan is het omdat je er een pijker in hebt ofzo, die blijft wrikken, en alleen maar meer gaatjes prikt. Vroeg of laat help het niet meer, en dan kan je de hele zooi wegpleuren.

In Ijsland hebben we in 3 voorvelgen dikke deuken gereden, door stenen en snelheden duidelijk > 80km/h, maar nooit een lekke band!! simpelweg dikke binnenbanden.

Bandenspanning: ALs je geen bandenklem hebt is dat de voornaamste factor om toch gewoon met hardere banden te rijden: minimaal 1.8 a 2 bar zou ik zeggen. In puur zand wil je graag minder, maar probleem is vaak dat er tussen dat zand stukken stenen zitten, en daar rij je dan de boel kapot: Zeker de originele voorvelg, daar komen deuken in.
(hangt natuurlijk heel erg van je rijden af!)

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2668
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Nov. 2005, 16:21    Onderwerp: Reageer met quote

Maar echt in de Zandduinen kan ik toch wel lager gaan?
Of moet ik bang zijn dat de band gaat draaien in de velg en de biba kapot scheurt?

Mocht ik nog ergens een setje cros velgen van de schroot kunnen pikken laugh Dan is dat wel eerste keus.


Jij heb toch ook een terra opgehaald bij Frank?

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 26 Nov. 2005, 0:43    Onderwerp: Reageer met quote

speedyves schreef:

Of moet ik bang zijn dat de band gaat draaien in de velg en de biba kapot scheurt?


ja dus.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 26 Nov. 2005, 1:22    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
speedyves schreef:

Of moet ik bang zijn dat de band gaat draaien in de velg en de biba kapot scheurt?


ja dus.


waarom geen mouse ter vervanging als binnenband kost wel iets maar dan ben je zeker dat je geen lekkeband krijgt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Za, 26 Nov. 2005, 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

Een mousse doet een hele zachte binnenband na, als je over stenen rijdt is je velg stuk.
(Bij de Dakar hebben - nou ja, hadden, ze andere mousse, die is harder en moest je een jaar van te voren bestellen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 26 Nov. 2005, 16:36    Onderwerp: Reageer met quote

erwindob schreef:
Een mousse doet een hele zachte binnenband na, als je over stenen rijdt is je velg stuk.
(Bij de Dakar hebben - nou ja, hadden, ze andere mousse, die is harder en moest je een jaar van te voren bestellen)


komt nog eens bij dat een standaard mouse niet geschikt is om langere afstanden hogere snelheid te rijden: Dan vallen ze gewoon uit elkaar door de hitte. Je zult dus zowieso dan bijv iedere etappe een nieuwe mousse moeten monteren.

Overigens rijdt een mousse volgens mij helemaal niet fijn: Wel zachte band, maar rare stuiteterige karakteristiek: niet echt geschikt voor rolstenen enzo. (maar goed, ik heb het wel eens gevoeld op een motor, maar er nooit zelf mee gereden)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2668
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 26 Nov. 2005, 18:07    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag een half uurtje gereden, echt een heeeel enge achterband op 2 bar hoor!!!

Ofroad genoeg grip (die 500 meter die ik deed..)

Op de weg slippen in iedere versnelling, echt te eng, iedere bocht met een beetje gas al powerslide, ik hoop dat het wat beter is als het droog is.

Voor moest ik echt hard remmen om te blokkeren, dus die is zoveel beter bij een vieze, natte weg.
Ook op me enduro bandjes onder de XR kan ik heel gek doen op de weg voor het mis gaat, dus ik snap het niet helemaal...

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 26 Nov. 2005, 18:25    Onderwerp: Reageer met quote

ik was er al bang voor: teraflex is waarschijnlijk net al sdesert gemaakt voor warm en droog en harde stenen, niet voor koude nat glad asfalt
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2668
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 26 Nov. 2005, 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

Heb jij wel banden klemmen in de velgen zitten?
Ik denk dat ie het met minder lucht wel beter zal doen namelijk. Jouw terra gaat er nog niet onder? (had je de china of de US variant?)

Maar een Desert achter heeft het dus ook? Waarom is mijn Desert voor dan wel zo goed (of iig. beter)?

Hopen maar dat het lekker warm en droog gaat worden dan in Maroc Smile

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 26 Nov. 2005, 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

jumping to conclusions heet dat.

ik heb (nog) geen banden klemmen nee, op de lc8 dat is.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Nov. 2005, 2:38    Onderwerp: Reageer met quote

erwindob schreef:
Een mousse doet een hele zachte binnenband na, als je over stenen rijdt is je velg stuk.
(Bij de Dakar hebben - nou ja, hadden, ze andere mousse, die is harder en moest je een jaar van te voren bestellen)


die zachte mouse is een cross uitvoering en een jaar van te voren bestellen ??????? als mijn leveransier ze besteld heefd hij ze binnen 6 werkdagen binnen en verschilende hard of zacht heden nagemaakt op 1,2 bar tot 2,3 bar deze mouse is echt wel geschikt voor het off-road gebeuren maar niet echt voor op de weg omdat deze niet goed is uit te balanceren zegt hij laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2668
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Nov. 2005, 14:46    Onderwerp: Reageer met quote

Wat kost dat MR wheely, ik heb nu het probleem dat mijn achtervelg geen bandenklem heeft en ik dus met hogere bandenspanning moet rijden, de terraflex geeft boven 1 bar druk alleen helemaal geen grip!!!

Hoe ver zou je ook komen op een bib bij "recreatief" rally gebruik, ik doe niet zo gek hoor..

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Nov. 2005, 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

dat gebrek aan grip licht niet aan de spanning, maar aan de rubbercompound. dus daarmee ga je het niet oplossen. Als je hem heel zacht maakt loopt ie misschien warm, en dan ga je grip krijgen. Maar dan wel netjes warmrijden :-/. ofterwijl.. niet te doen.

Ik het terein heeft ie vast wel grip met die dikke noppen! en bij 30 graden buitentemp ook.

Mr_wheely, zelf wel eens met Bibmouse gereden??

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Nov. 2005, 0:04    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
dat gebrek aan grip licht niet aan de spanning, maar aan de rubbercompound. dus daarmee ga je het niet oplossen. Als je hem heel zacht maakt loopt ie misschien warm, en dan ga je grip krijgen. Maar dan wel netjes warmrijden :-/. ofterwijl.. niet te doen.

Ik het terein heeft ie vast wel grip met die dikke noppen! en bij 30 graden buitentemp ook.

Mr_wheely, zelf wel eens met Bibmouse gereden??

ja al een keer of 6 maar wel met cross motoren maar ik vind het 3X K.T als je begrijpt wat ik bedoel
in het zand gaat het nog,maar op een harde ondergrond is het wat mij betreft echt niks, maar dit is mijn mening, en de prijs ik heb al bedragen gehoord van boven de 200 euri, en je kan ze maar een keer gebruiken,
dus nieuwe band nieuwe mouse iets te veel van het goede lijkt mij worried2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif