lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

zwaar sturen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Roeligan

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Nov. 2011, 16:40    Onderwerp: zwaar sturen Reageer met quote

Met de warmte in noord/west Afrika gemerkt dat ik regelmatig de vork moest ontluchten omdat het wel heel zwaar sturen was bij trage bochten (bv toch maar aan de kant gaan staan bij politie controle, keren op de weg, ...).
Dacht eerst aan ingeslagen balhoofdlagers, maar voel er niets van als er geen gewicht op de voorkant staat.
Ook gedacht aan de banden, maar de 2 dagen dat ik de MT 21 vooraan had was het eigenlijk hetzelfde (en eigenlijk was die MT 21 helemaal niet nodig geweest achteraf bekeken stars ; Mefo's zijn superbanden! thumbsup )
Bij ontluchten was het heel wat beter, maar heb de indruk dat die 'snelontluchters' er ook voor zorgen dat het ontluchten meer nodig is. Geen lekkage van olie maar bij de andere KTM die zonder die snelontluchters reed was het veel minder vaak nodig...
Kan dit?

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Nov. 2011, 21:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, is zelf een bekend fenomeen: Die snelontluchter werken de andere kant op (onderdruk) niet en zuigen dan dus lucht aan ==> meer oppompeffect.

Je kunt daarom beter kiezen voor de versie met de echte ventieltjes: En daar dan een goed dopje opdraaien (voor de zekerheid)

grts

Roeligan

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Nov. 2011, 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Ja, is zelf een bekend fenomeen: Die snelontluchter werken de andere kant op (onderdruk) niet en zuigen dan dus lucht aan ==> meer oppompeffect.

Je kunt daarom beter kiezen voor de versie met de echte ventieltjes: En daar dan een goed dopje opdraaien (voor de zekerheid)

grts

Aha... weten we ook al weer furious3
Heb je linkje van die 'echte' ventieltjes? Ga je eeuwig dankbaar zijn de volgende keer dat het weer zo warm is (45 graden in Senegal, en dan kilometers ezelkarrenspoor rijden door de savanne is echt wel warm wink )

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Nov. 2011, 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

Roeligan schreef:

Heb je linkje van die 'echte' ventieltjes? Ga je eeuwig dankbaar zijn de volgende keer dat het weer zo warm is (45 graden in Senegal, en dan kilometers ezelkarrenspoor rijden door de savanne is echt wel warm wink )

Been there, done that. (en ik zou het zou weer doen!)

Nee.. linkje heb ik niet.
Ik heb ze op de 950 zitten: ZIet er gewoon uit als een autoventiel, alleen dan aan de onderkant een klein schoefdraadje waarmee je ze in het ontluchtingsgat van de vork schroeft. Wel een beetje kwetsbaar overigens.

Ik heb op de 690 overigens wel auto-ontluchtertjes zitten (bij JTX gehaad, met van die moranje metalen dopjes er op) en die doen het wel goed, dus het geldt niet voor alle types .
(die met die zwart rubbere puntjes omhoog die doen het wel... )

Roeligan

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Nov. 2011, 22:43    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Roeligan schreef:

Been there, done that. (en ik zou het zou weer doen!)

Nee.. linkje heb ik niet.
Ik heb ze op de 950 zitten: ZIet er gewoon uit als een autoventiel, alleen dan aan de onderkant een klein schoefdraadje waarmee je ze in het ontluchtingsgat van de vork schroeft. Wel een beetje kwetsbaar overigens.

Ik heb op de 690 overigens wel auto-ontluchtertjes zitten (bij JTX gehaad, met van die moranje metalen dopjes er op) en die doen het wel goed, dus het geldt niet voor alle types .
(die met die zwart rubbere puntjes omhoog die doen het wel... )

hmmm... even zoeken levert me enkel die met 'duwknopje' op, wel verschillende versies (ktm twins, moose racing, motion pro, ...).

Weet je nog waar je ze gehaald hebt?

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Nov. 2011, 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

ja, hoogstwaarschijnlijk bij KTM-Sommer, maar die bestaan niet meer. (en wat er nu zit, daar wil ik je niet naar toe sturen.)

Gewoon langs een goede crosszaak (bijv JTX) gaan en je probleem uitleggen en om de juiste bleedertjes vragen.

grts

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: