lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Iemand ervaring met 19 en 17 inch wielen?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
snicker

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Okt. 2011, 19:37    Onderwerp: Iemand ervaring met 19 en 17 inch wielen? Reageer met quote

Ik zit er sterk aan te denken om bij mijn 990 Adventure de standaard wielen te vervangen voor 19 inch voor en 17 inch achter, de standaard all-road maten.

Ik rijd eigenlijk nooit off-road en door het grote voorwiel heeft de motor de neiging om in de bocht naar buiten te lopen als het ''wat harder gaat''.

Wel ben ik benauwd om een hoop geld uit te geven, de geometrie van de motor aan te passen en vervolgens een ''onbestuurbaar kreng'' te creeeren.

Heeft iemand ervaring hiermee en hoe rijdt het?

Ik hoor graag.

Groet'n
Wim

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Okt. 2011, 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

der staat genoeg over op het forum igg.

bijv:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=4076&highlight=circuit

bovenaan in de oranje balk zit ook een zoeklfunctie.

Rico

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Okt. 2011, 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zit ook te twijfelen of ik een extra 17" - 19" set voor mijn Adventure 950 aan moet schaffen. Ook ik rijd het overgrote deel op het verharde, maar ik heb totaal geen vertrouwen in de Pirelli Scorpions die er fabrieksaf op liggen.

Hoe ga je om met de remschijven, blokken, ketting en tandwielen? Wordt dit ook een dubbele set. Tandwielen en ketting slijten toch op elkaar in.
Hoe lang duurt het wisselen van een set wielen.

Het is lastig via de zoekfunctie iets te vinden (ligt denk ik meer aan mij, vrees ik).

snicker

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Okt. 2011, 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Rico,

Als je, net als ik, geen vertrouwen hebt in de Pirelli's, dan adviseer ik je de Conti-Trail Atttack.
Deze zijn ook in 21 en 18 inch verkrijgbaar.
Perfecte band met lange levensduur.
Pirelli met 7000 km op, de Conti's gaan het zeker 14.000 volhouden.
Zou daarvoor dus zeker geen extra set wielen aanschaffen.

17-19 zoek ik voor betere wegligging op het asfalt.

Groet'n
Wim

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Okt. 2011, 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik (en vele anderen ) wisselen welliswaar geen wielen om voor 19-17 maar wel voor ander 18-21 met offroad bandjes.

Omwisselen duurt dan 15 minuten ofzo, als je een beetje handig bent.

Remschuiven slijten toch... 't is alleen even extra investeren

kettingdrager is los, en past dus in een ander wiel (zelfde naaf nemen!). Vraag is effe hoe je met de overbrenging uitkomt.

zoek bijv eens op " 19inch"

john68

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Okt. 2011, 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

Staat nu een setje 19-17 op marktplaats te ruil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Rico

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Okt. 2011, 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Wim: De Pirelli achterband is op, de voorband nog niet maar wil ik toch vervangen. Ik had de Conti Trail Attack al op mijn verlanglijstje staan. Het schijnt dat de Conti's bij nat wegdek weinig vertrouwen geven.
Een extra setje zou wel erg mooi zijn omdat je dan meer bandenkeuze hebt en ook nog de keuze hebt offroad te gaan. Ik heb bij André Motors een prijs opgevraagd (Haan) maar vrees dat dit erg prijzig wordt. Met de Conti Trail Attack's is hij helaas erg duur sad3 .

Dr_Bean: Dat zijn reacties waar ik wat mee kan thumbsup . Ik heb de motor nog niet al te lang en heb er zelf nog geen (groot) onderhoud aan hoeven plegen. Ook moet ik het WPHB nog eens doorspitten. Met een beetje mazzel hoeft er dus geen extra set tandwielen met ketting te komen. Ik heb hier echter wel mijn twijfels bij, volgens mij rijd je dan alleen nog maar op je achterwiel undecided .

snicker

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Okt. 2011, 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

Rico; klopt dat de Conti's bij nat weer wat minder vertrouwen geven.
Gelukkig wel een heel stuk meer dan de Pirelli's.
Ik voel me er goed bij.
De Pirelli en met name de voorband deed zeer regelmatig een flinke stap opzij en daar word je niet vrolijk van!

Ander alternatief: Michelin Anakee voor en Pirelli of Conti achter.

Groet'n
Wim

Rob Motard

BerichtGeplaatst: Do, 27 Okt. 2011, 8:10    Onderwerp: Reageer met quote

wisselen duurt bij mij 20 minutjes en gebruik het zelfde tandwiel. ik rij met een 16 45 ook op de 17" maar dan krijg je wel een moto die snel de lucht in wil. verder spreekt het filmpje wel voor zich denk ik.
als je nog vragen hebt ....laat maar weten

ouwegeert

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Okt. 2011, 12:02    Onderwerp: Reageer met quote

Heb al vaker mijn mening gegeven over de conti's. Ben inmiddels iets van 7000-8000 km opweg met de achterband, en zo'n 3500 voor. Ik wil dol graag terug naar de anakee voor, en de pirelli achter. Droog zijn de conti's geweldig, blijven ook mooi rond, en gaan bijna 2x (veerwacht ik ) zo lang mee. Maar het zonder waarschuwing plotseling wegstappen achter vind ik erg onplezierig.....(understatement) Hierdoor heb ik het gevoel dat de voorband inderdaad wel grip houdt, maar dat komt natuurlijk omdat ik nu als een ' egeltje' rij in het nat. Ook als er vuiligheid ligt, dan geeft de TA het al snel op. Maar dat is niet onverwacht natuurlijk worried2. Ik vind de Pirelli (achter) veel voorspelbaarder en dus veiliger rijden. Tja dan maar iets sneller een nieuwe kopen...... dozey . ook als je af en toe een zandpaadje neemt, is de TA een ramp.

Wijsheid.....

Moi, Wout.

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ivanbase

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Okt. 2011, 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

kan ik alleen maar beamen ouwegeert... bij nat wegdek is het een onbetrouwbare band, heb twee sets trail versleten en ben nu met een set road attack 2 bezig... waarmee ik dus vorige maand ook mee op mn smikkel ben gegaan op een kruising bij nat wegdek... (geen witte strepen maar gewoon op de tarmac)
gelukkig niks aan de hand buiten een kapotte broek maar vertouwen bij nat is volledig weg bij de conti's... droog kan je echt knallen en geeft dan super feedback, maar nat... oncontroleerbaar uitbreken voor en achter zonder waarschuwing op momenten dat je het echt niet kan gebruiken.
terwijl ik met andere banden echt wel een hoger tempo aanhield op nat wegdek zonder probemen.

ik ga denk ik de volgende wissel de michelin pilot road 3 op mn 17/19 laten leggen...zal op droog wss minder plakken... we zullen zien..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
snicker

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Okt. 2011, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ivan,

Bij nat wegdek is er geen betere band dan de Michelin's.
Ook een reden voor mij om voor 17/19 inch te kiezen.
Ik ben zeer content met de Conti's maar als ik wel voor andere wielen ga dan komen er geheid Michelin's onder.
Ik denk de Anakee's en anders de Pilot Road 2, deze schijnen beter te bevallen dan de PR 3.

Groet'n
Wim

disco stu

BerichtGeplaatst: Za, 29 Okt. 2011, 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

Bestaat een PR2 voor 19"?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rico

BerichtGeplaatst: Za, 29 Okt. 2011, 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

ROB: Heb jij op beide setjes velgen remschijven zitten? Het tandwiel zet je over schreef je. Schroef je die dan los en zet je die over op je andere set? Of past de kettingdrager op beide setjes?

Ik heb wat informatie ingewonnen bij André Motors over een setje 19"/17" wielen van Haan met zwarte Excel velgen, rvs spaken en een oranje wielnaaf. Wordt tevens geleverd met een extra tandwieldrager. De originele tandwieldrager past nameliijk niet op de Haan wielen cry .
Volgens mij wordt het al met al een dure aangelegenheid. Setje velgen, nieuwe banden, ketting & tandwielset, remschijven & blokken voor, remschijf & blokken achter. Ik vrees dat ik dit niet van sinterklaas ga krijgen tongue .

Het is erg jammer dat Michelin geen Anakee levert in 18". Is de Anakee nog een beetje allroad waardig (wil het geen offroad noemen wat ik doe), kun je er redelijk een bospad of puinverharding meepakken?

Wim: Sorry, ik heb het idee dat ik je topic over neem uhoh2 .

snicker

BerichtGeplaatst: Za, 29 Okt. 2011, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

disco stu schreef:
Bestaat een PR2 voor 19"?

Jazekers, mijn motormaat heeft ze onder zijn Varadero zitten.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: