Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Remmie
Geregistreerd op: 4-9-2007 Berichten: 232 Woonplaats: Duiven
|
Geplaatst: Wo, 21 Dec. 2011, 11:06 Onderwerp: |
|
|
disco stu schreef: | Is dat makkelijk netjes terug eraf te krijgen, die plakplastiek? Of is dat permanent? |
Ja hoor. Je trekt het er zo weer vanaf. Er blijft niks van de plak(lijm) resten achter. (Het eerste paneel heb ik 3x opnieuw gedaan voor ik de techniek door had )
Remmie
_________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
|
Remmie
Geregistreerd op: 4-9-2007 Berichten: 232 Woonplaats: Duiven
|
Geplaatst: Di, 27 Dec. 2011, 19:24 Onderwerp: |
|
|
Vandaag weer wat lopen passen en meten met de Safari Tank.
De zijpanelen van de Rally kit passend gemaakt voor zowel de standaard tank als de Safari.
Standard Tank
Safari Tank
Bekabeling begint ook ergens op te lijken
Remmie
_________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 27 Dec. 2011, 21:30 Onderwerp: |
|
|
kwijl kwijl
|
|
Naar boven |
|
|
LaBree
Geregistreerd op: 26-2-2008 Berichten: 123 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Wo, 28 Dec. 2011, 11:25 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | kwijl kwijl |
hier nog een.
_________________ KTM 07 SE 950R - KTM 530 EXC-R - Triumph 98 Daytona T595 - KTM 88 LC4 GS600 |
|
Naar boven |
|
|
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Wo, 28 Dec. 2011, 12:13 Onderwerp: |
|
|
Nog een paar vragen:
- Ik zie dat je de speedometer bovenaan hebt geplaatst. Waarom niet op de standaard plek links onder?
- Heb je al eens kunnen testrijden? Hoe gedraagt de kit zich voor wat betreft rijwind bij hoge snelheden (120-130 km/u)?
- Hoe bevalt de xenon verlichting? Is dit enigsinds een beetje kwaliteit?
|
|
Naar boven |
|
|
mariodeve
Geregistreerd op: 21-11-2010 Berichten: 91 Woonplaats: ermelo
|
|
Naar boven |
|
|
Remmie
Geregistreerd op: 4-9-2007 Berichten: 232 Woonplaats: Duiven
|
Geplaatst: Wo, 28 Dec. 2011, 21:47 Onderwerp: |
|
|
disco stu schreef: |
Nog een paar vragen: |
- Ik zie dat je de speedometer bovenaan hebt geplaatst. Waarom niet op de standaard plek links onder?
Ik had eerst een Fietscomputer bovenop de Roadbook. Via LC8 en ADV Forum zag ik dat je de Speedometer met een Tripmaster op het linker struur gedeelde ook kunt bedienen.
Ook zit de Speedometer nu beter in het gezichtsveld ook als je staand rijdt. Heb hierdoor wel de stekker 20cm moeten verlengen.
- Heb je al eens kunnen testrijden? Hoe gedraagt de kit zich voor wat betreft rijwind bij hoge snelheden (120-130 km/u)?
Nee, nog niet. In de winter doe ik van alles aan mijn SE. Bewegende delen schoon maken en allerlei projecten. Zoals de Rally kit. Verder de brandstofpomp verplaatsen. Black Dog Sidestand relocator plaatsen. Eens kijken of ik een toerenteller kan plaatsen. Ben pas met deze Kerstdagen begonnen dus het zal nog even duren voor ik kan test rijden.
- Hoe bevalt de xenon verlichting? Is dit enigsinds een beetje kwaliteit?
Er zit een merkloos 4300 in. Zover ik kan beoordelen ziet er goed uit. (getest) De hele Rally Kit ziet er goed uit. De afwerking is niet op dat niveau als bijvoorbeeld KTM of Touratech. Maar zeker een dikke voldoende. Bij de Kit is de 70mm licht gewoon licht en de 100mm Xenon Groot. Dit ga ik omdraaien plus wil ik als ik groot licht opzet het gewone licht niet uit gaat, wat nu wel bij de SE is. Het 70mm licht is een H3 gewone lamp. Dit laat ik nu zo. Kan het later altijd nog veranderen. Ben nog wel aan het uitzoeken of er niet 2 micro lichten onder de kuip passen die aan het stuur zitten (spatbord) zodat het licht meestuurt met sturen (als je snapt wat ik bedoel)
Remmie
_________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
|
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Do, 29 Dec. 2011, 10:18 Onderwerp: |
|
|
Ok bedankt.
Van de lichten dacht ik dat een foutje was op hun website, maar het is blijkbaar toch zo. Logischer is inderdaad gewoonlicht xenon en grootlicht halogeen.
Ik ben benieuwd naar wat er uit de bus komt v.w.b. het toerentellersignaal, hou me op de hoogte
|
|
Naar boven |
|
|
divaha
Geregistreerd op: 2-5-2011 Berichten: 33
|
|
Naar boven |
|
|
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Za, 7 Jan. 2012, 16:58 Onderwerp: |
|
|
Als ik me goed herinner:
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
300.75 KB |
Weergegeven: |
792 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
358.59 KB |
Weergegeven: |
703 keer |
|
|
|
Naar boven |
|
|
divaha
Geregistreerd op: 2-5-2011 Berichten: 33
|
Geplaatst: Za, 7 Jan. 2012, 17:54 Onderwerp: |
|
|
Ahhh super. Bedankt voor de foto.
Zie ik nou 3 draden vrij liggen? Enig idee wat nr3 is?
|
|
Naar boven |
|
|
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Za, 7 Jan. 2012, 19:50 Onderwerp: |
|
|
Het zijn in totaal 3 of 4 draden, ik twijfel... Je meet het best even uit om zeker te zijn:
- een draad is continu +12V (zowel wanneer je contact aan als uit staat)
- een draad is +12v, maar enkel wanneer je contact aan staat
- en dan zijn er nog 1 of 2 massadraden (0V), daar twijfel ik dus tussen en moet je maar eens nakijken.
Beiden +12V lijnen zijn normaal gezien afgezekerd op 10A. Afhankelijk van welke verbruiker je wil voeden moet je de ene danwel de andere gebruiken: heeft de verbruiker ook stroom nodig wanneer je contact uit staat?
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 8 Jan. 2012, 0:02 Onderwerp: |
|
|
4 draden, met 4 losse stekkertjes:
Acc1 en Acc2. (bruin-rood en bruin-zwart meen ik)
en 2x bijbehorende massa (bruin)
vrij dunne draadjes. 10A max!
de ene Acc is continuspanning, de andere Acc is geschakeld via contactslot: Gewoon effe meten met de meter of een lampje.
GPS zou ik op continu spanning zetten, roadbook niet (als je dat aan laat staan loopt je accu leeg).
Oja: ik weet niet hoe dat bij de SE is, maar het is wel heel handig als je je contact aan kan zetten zonder koplamp aan te hebben (wat bij de 990 adv niet kan standaard): Dan kan je rustig je roadbook indraaien etc, met contact aan zodner dat je accu meteen leeg is.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
divaha
Geregistreerd op: 2-5-2011 Berichten: 33
|
Geplaatst: Do, 12 Jan. 2012, 11:53 Onderwerp: |
|
|
dank voor jullie reacties. Jij hebt volgens mij een Touratech roadbook die continue stroom vraagt, volgens mij mijn MD niet alleen bij door/terugspoelen. Dan kan ik toch zonder dat mijn accu leegloopt ook mijn roadbook hierop zetten?
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 12 Jan. 2012, 15:20 Onderwerp: |
|
|
jahoor. maar je moet toch je ico schakelen ook? beter gewoon een schakelaartje voor de hele rally setup imho.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
|