lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Middenbok verloren
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jokke2910



Geregistreerd op: 3-10-2011
Berichten: 90
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Okt. 2011, 7:35    Onderwerp: Reageer met quote

Volgende week mag ik de motor binnendoen (jawel bij Motocare) er zou een expert langskomen om te bekijken of ze de velg plaatselijk gaan herstellen of volledig vernieuwen. Middenbok is reeds besteld onder garantie.
Mij gaat het er vooral over dat KTM er niet verder op ingaat.
De volgende persoon die dit voorheeft en het loopt slechter af dan bij mij... Wat dan? Ik geef niemand de schuld! Ik zou alleen graag gewild hebben dat ze dit grondig onderzochten voor de andere SMT rijders en mezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jokke2910



Geregistreerd op: 3-10-2011
Berichten: 90
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Di, 18 Okt. 2011, 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

Moto is binnen... Ga hem pas halen als alles inorde is! Ben benieuwd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jokke2910



Geregistreerd op: 3-10-2011
Berichten: 90
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Di, 15 Nov. 2011, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag de motor gaan terughalen.
De velg is hersteld en de middenbok vervangen. (onder garantie)
Hij is weer als nieuw...
Hopelijk gebeurd dit niet meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
roefi



Geregistreerd op: 8-2-2011
Berichten: 33
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Za, 19 Nov. 2011, 16:14    Onderwerp: Reageer met quote

Met dit topic te lezen heb ik mijn midddenbok ook even nagezien, en blijkt dat ik best chance heb gehad.
Mijn rechter moer was er afgetrild. De bout is er gelukkig in blijven zitten.
Heb er een nieuwe moer opgezet en zal het nu toch wel regelmatiger nazien.
Ik had toen ongeveer 6500km op de teller.

_________________
keep on smiling
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jokke2910



Geregistreerd op: 3-10-2011
Berichten: 90
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Nov. 2011, 12:25    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij is alles goed afgelopen. Maar kan u verzekeren dat als je tegen 100 een bocht neemt en de middenbok vliegt los dat de moto ineens heel raar begint te doen. Dan is het enkel nog een kunst om hem recht te houden. Het is zeker aan te raden om regelmatig de moeren na te kijken.
2 cilinder hé smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Nov. 2011, 1:43    Onderwerp: Reageer met quote

zou je die niet kunnen vast zetten door er een laspuntje op te leggen dan zit de boel zeker vast wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jokke2910



Geregistreerd op: 3-10-2011
Berichten: 90
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Nov. 2011, 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
zou je die niet kunnen vast zetten door er een laspuntje op te leggen dan zit de boel zeker vast wink3
Dat zou een oplossing kunnen zijn. Maar ik vind dat dit niet aan ons is om zo een oplossing te zoeken. De fabrikant KTM moet maar zorgen dat dit niet voorvalt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 22 Nov. 2011, 6:44    Onderwerp: Reageer met quote

jokke2910 schreef:
mr wheely schreef:
zou je die niet kunnen vast zetten door er een laspuntje op te leggen dan zit de boel zeker vast wink3
Dat zou een oplossing kunnen zijn. Maar ik vind dat dit niet aan ons is om zo een oplossing te zoeken. De fabrikant KTM moet maar zorgen dat dit niet voorvalt.


de fabrikant zet ze er toch niet onder ???? ktm maakt die dingen niet eens zelf, dus die persoon die ze eronder zet is verantwoordelijk. wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Di, 22 Nov. 2011, 11:50    Onderwerp: Reageer met quote

een dikke V-twin trilt vele dingen los.

Ik heb bijna mijn zijstandaard verloren een paar maand terug (KTM 990 SMT)...bout eruit getrild, en zijstandaard viel eraf, gelukkig bij het parkeren.

Ik zoek de fout eerder bij mezelf. Smile Remklauwbouten, voorvorkbouten, clipos of stuurbouten, en subframebouten...gewoon nu en dan eens aan voelen en daarmee is het probleem opgelost.

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
jokke2910



Geregistreerd op: 3-10-2011
Berichten: 90
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Di, 22 Nov. 2011, 14:02    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
jokke2910 schreef:
mr wheely schreef:
zou je die niet kunnen vast zetten door er een laspuntje op te leggen dan zit de boel zeker vast wink3
Dat zou een oplossing kunnen zijn. Maar ik vind dat dit niet aan ons is om zo een oplossing te zoeken. De fabrikant KTM moet maar zorgen dat dit niet voorvalt.


de fabrikant zet ze er toch niet onder ???? ktm maakt die dingen niet eens zelf, dus die persoon die ze eronder zet is verantwoordelijk. wink3
Waarom is er dan een expert van KTM bij geweest? Om te kijken wat Motocare verkeerd heeft gedaan? De middenbok komt in ieder geval van in Oostenrijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jokke2910



Geregistreerd op: 3-10-2011
Berichten: 90
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Di, 22 Nov. 2011, 14:03    Onderwerp: Reageer met quote

wreckah schreef:
een dikke V-twin trilt vele dingen los.

Ik heb bijna mijn zijstandaard verloren een paar maand terug (KTM 990 SMT)...bout eruit getrild, en zijstandaard viel eraf, gelukkig bij het parkeren.

Ik zoek de fout eerder bij mezelf. Smile Remklauwbouten, voorvorkbouten, clipos of stuurbouten, en subframebouten...gewoon nu en dan eens aan voelen en daarmee is het probleem opgelost.
Nu ik dit heb voorgehad zal ik ook regelmatig alles controleren. Is blijkbaar nodig...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Di, 22 Nov. 2011, 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:

de fabrikant zet ze er toch niet onder ???? ktm maakt die dingen niet eens zelf, dus die persoon die ze eronder zet is verantwoordelijk. wink3


Dat is heel simpel:
KTM koop dat onderdeel in bij sw-motech.
Omdat KTM dit onderdeel dit ons aanbied zijn zij de eerste verantwoordelijke voor garantie.
Maar uit eindelijk zal ktm de garantie verhalen bij sw-motech

jokke2910 schreef:
Waarom is er dan een expert van KTM bij geweest? Om te kijken wat Motocare verkeerd heeft gedaan? De middenbok komt in ieder geval van in Oostenrijk.

Een "expert" zal komen kijken of de dealer geen fout heeft gemaakt bij het installeren of dat ktm zelf iets moet veranderen aan de voorschriften m.b.t. de installatie.
En dat kan niet op afstand met wat foto's en een telefoontje.
Want ktm heeft dit soort info om op hun beurt weer garantie te kunnen claimen bij hun toeleverancier

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jokke2910



Geregistreerd op: 3-10-2011
Berichten: 90
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Nov. 2011, 12:04    Onderwerp: Reageer met quote

Maar wat er uit het onderzoek is gebleken hoor je niets van! Enkel dan, het wordt onder garantie vervangen en gemaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DennisSMT



Geregistreerd op: 1-12-2011
Berichten: 1
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Do, 1 Dec. 2011, 0:28    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Jokke,

Ik ben er ook goed afgekomen. In Mei 2011 heb ik mijn nieuwe overjarige KTM SMT model 2010 gekocht. Ook een middenbok bevestigd. Na een ritje hoorde ik mijn ketting aanlopen. De bout van de middenbok aan de linkerzijde van verdwenen en de middenbok liep aan tegen mijn ketting. Ik had nog geen 1500 km op de teller. Vermoedelijk waren de bouten niet geheel goed vastgezet en los getrilt. Ook het hangen van de middenbok tegen de ketting leverde een gevaarlijke situatie op. Voor iedere SMT rijder een signaal om regelmatig de bouten van de middenbok te controleren. Onder garantie kreeg ik een nieuw bout en moeren.

Gr Dennis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jokke2910



Geregistreerd op: 3-10-2011
Berichten: 90
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Do, 1 Dec. 2011, 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

DennisSMT schreef:
Hi Jokke,

Ik ben er ook goed afgekomen. In Mei 2011 heb ik mijn nieuwe overjarige KTM SMT model 2010 gekocht. Ook een middenbok bevestigd. Na een ritje hoorde ik mijn ketting aanlopen. De bout van de middenbok aan de linkerzijde van verdwenen en de middenbok liep aan tegen mijn ketting. Ik had nog geen 1500 km op de teller. Vermoedelijk waren de bouten niet geheel goed vastgezet en los getrilt. Ook het hangen van de middenbok tegen de ketting leverde een gevaarlijke situatie op. Voor iedere SMT rijder een signaal om regelmatig de bouten van de middenbok te controleren. Onder garantie kreeg ik een nieuw bout en moeren.

Gr Dennis

Het nakijken van de moeren is nu een ritueel geworden bij mij smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif