lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Middenbok verloren
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jokke2910



Geregistreerd op: 3-10-2011
Berichten: 90
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Okt. 2011, 20:48    Onderwerp: Middenbok verloren Reageer met quote

Heb over 2 weken mijn middenbok verloren, heb schade aan mijn nieuwe band en velg. Een geluk dat ik de moto heb kunnen rechthouden. Nu beweren ze bij KTM dat dit technisch gezien onmogelijk is omdat ze werken bij een conische moer.
Nu is het een heel gedoe of het garantie wordt of niet.
Heeft dit nog iemand meegemaakt?
De SMT heeft 4000 km waarvan ik 3000 km alpen heb gedaan en niets heb ondervonden. Bij KTM willen ze hebben dat er iemand een moer heeft los gedaan. Een half uurtje ervoor zat ik nog op een terrasje waar ik de moto kon zien en toen hij op zijn middenbok!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Okt. 2011, 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

Euhm.. wellkom etc... ?


Ik weet niet of de middenbok bij een SMT net zo vast zit als bij een adventure, maar daar zijn het 2 bouten, voor iedere kant 1.

Als je er 1 kwijt zou zijn dan zou je dat zeker merken als je een klein beetje alert bent. de kans dat je beide boutjes tegelijk verliest is erg klein.

fototje van hoe het zit ??

ps.: Het veertje (of liever gezegd: het metalen clipje wat de 2 veertjes beethoudt dat breekt wel... das bekend, en geeft in het donker een mooie vonkenregen, en verder niet.


ps.: jammer dat je pas bij het forum komt als er wat te klagen is.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
jokke2910



Geregistreerd op: 3-10-2011
Berichten: 90
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Okt. 2011, 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook nog maar pas een KTM gekocht en maak me nu ook lid.
Jammer genoeg heb ik al direct een probleempje. Had het liever anders gezien.
Heb de moto nog maar een maand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Di, 4 Okt. 2011, 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom in ieder geval.

Ik heb zelf de middenbok ook.
En deze zit er nu bijna 20000km op zonder enige problemen.
Ik ben dit probleem ook nog niet tegen gekomen op ander ktm forums.

Dus ik denk dat dit echt een uitzondering is, niet dat het minder klote is voor jou.
Gelukkig zijn is er geen echt ongeluk gebeurt.

Succes met de afhandeling

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jokke2910



Geregistreerd op: 3-10-2011
Berichten: 90
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Do, 6 Okt. 2011, 15:00    Onderwerp: Reageer met quote

Hier een paar foto's van het voorgevallen probleem.






Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Do, 6 Okt. 2011, 15:06    Onderwerp: Reageer met quote

Wow! shocked2
Jij hebt geluk dat je'm recht hebt kunnen houden. Zit daar normaal geen loctite op die moeren? Ongeloofelijk dat zij alletwee zijn losgekomen op hetzelfde moment...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do, 6 Okt. 2011, 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

jokke2910 schreef:
Hier een paar foto's van het voorgevallen probleem.



Weet je zeker dat jou dealer niet de schuldige is?.
Want de dealer bouwt de middenbok er onder en niet KTM

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jokke2910



Geregistreerd op: 3-10-2011
Berichten: 90
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Do, 6 Okt. 2011, 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ze blijven beweren dat het technisch gezien niet kan. De middenbok wordt met conische moeren vastgezet. Op de middenbok zie je goed dat de moeren vastgetrokken waren. Doch is het bij mij losgekomen.
Er is ook een foto waar je ziet dat de vijs nog in de kader zit.
Deze foto's zijn getrokken vlak na het voorval. Dus wat er is gebeurt blijft een raadsel. Daarom deel ik graag deze info om jullie te waarschuwen. Als je zo onderuit gaat met je moto door dit voorval... Wie gaat dat dan betalen??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Do, 6 Okt. 2011, 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou zeker geen genoegen nemen met het antwoord van KTM. Het is toch gebeurd? Hoe kunnen ze dan zeggen dat het technisch niet kan?
Ik zou ze schriftelijk aansprakelijk stellen voor dit feit (vraag ff een jurist voor de juiste termen).

_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Okt. 2011, 9:11    Onderwerp: Reageer met quote

Lecram schreef:
Ik zou zeker geen genoegen nemen met het antwoord van KTM. Het is toch gebeurd? Hoe kunnen ze dan zeggen dat het technisch niet kan?
Ik zou ze schriftelijk aansprakelijk stellen voor dit feit (vraag ff een jurist voor de juiste termen).


vrees dat als het er op aankomt dat je nooit keihard kan bewijzen dat het de schuld van KTM of dealer was...

Enigste vaststelling nu is ook dat die er onderuit is gevallen. Het waarom dat blijft giswerk. Tenzij je foto's zou hebben van even ervoor waar allebei de bouten er maar half meer inzaten ofzo.

Het mag niet gebeuren, maar vrees dat het moeilijk wordt om iemand met de vinger te gaan wijzen...

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
hanske



Geregistreerd op: 12-5-2010
Berichten: 95
Woonplaats: Waalre (n.br.)

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Okt. 2011, 12:56    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een kortzichtigheid van de betreffende dealer, ook al erkend KTM geen schuld zal een beetje dealer hier toch altijd een coulance regeling toe moeten passen lijkt me. Hier heeft duidelijk iemand een fout gemaakt, KTM of de dealer, dat zoeken ze onderling argue maar uit. Hier mag je de klant toch nooit voor op laten draaien, het is al vervelend genoeg dat hij dit mee heeft moet maken. Hier winnen ze geen zieltjes mee. furious3

Weer zo'n slappe vaatdoek van een dealer die zich verschuild achter het oordeel van KTM, "dit is de uitspraak en daar moet U het mee doen" politiek.

_________________
~ Het zijn niet de wegen die je gaat, het zijn de sporen die je achterlaat ~
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
v-tom



Geregistreerd op: 11-2-2009
Berichten: 4
Woonplaats: Tegenover Anneke, België

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Okt. 2011, 13:38    Onderwerp: Reageer met quote

Roeligan schreef:
Lecram schreef:
Ik zou zeker geen genoegen nemen met het antwoord van KTM. Het is toch gebeurd? Hoe kunnen ze dan zeggen dat het technisch niet kan?
Ik zou ze schriftelijk aansprakelijk stellen voor dit feit (vraag ff een jurist voor de juiste termen).


vrees dat als het er op aankomt dat je nooit keihard kan bewijzen dat het de schuld van KTM of dealer was...

Enigste vaststelling nu is ook dat die er onderuit is gevallen. Het waarom dat blijft giswerk. Tenzij je foto's zou hebben van even ervoor waar allebei de bouten er maar half meer inzaten ofzo.

Het mag niet gebeuren, maar vrees dat het moeilijk wordt om iemand met de vinger te gaan wijzen...


... aldus het onpartijdige oordeel van een medewerker van Motocare (toevallig ook jou dealer?)...

Je kan de schade aangeven bij de verzekering. In veel gevallen biedt de rechtsbijstand de nodige ondersteuning bij dergelijke conflicten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Okt. 2011, 14:04    Onderwerp: Reageer met quote

v-tom schreef:
Roeligan schreef:
Lecram schreef:
Ik zou zeker geen genoegen nemen met het antwoord van KTM. Het is toch gebeurd? Hoe kunnen ze dan zeggen dat het technisch niet kan?
Ik zou ze schriftelijk aansprakelijk stellen voor dit feit (vraag ff een jurist voor de juiste termen).


vrees dat als het er op aankomt dat je nooit keihard kan bewijzen dat het de schuld van KTM of dealer was...

Enigste vaststelling nu is ook dat die er onderuit is gevallen. Het waarom dat blijft giswerk. Tenzij je foto's zou hebben van even ervoor waar allebei de bouten er maar half meer inzaten ofzo.

Het mag niet gebeuren, maar vrees dat het moeilijk wordt om iemand met de vinger te gaan wijzen...


... aldus het onpartijdige oordeel van een medewerker van Motocare (toevallig ook jou dealer?)...

Je kan de schade aangeven bij de verzekering. In veel gevallen biedt de rechtsbijstand de nodige ondersteuning bij dergelijke conflicten.


en wat heeft het er mee te maken of ik nu voor een ktm dealer werk of nie?
Ik lees hier enkel partijdigheid (of anti partijdigheid als ik uw posts op andere fora lees) van u...

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Okt. 2011, 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan proberen (parallel met je huidige inspanningen) ook je verhaal eens te gaan uitleggen bij de importeur. Die zitten niet te ver van Tienen. Aangename mensen en ze hebben ook voor mij ooit hun best gedaan om me te helpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 8 Okt. 2011, 1:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap in dit verhaal niet waarom ktm verantwoordelijk is / of zou zijn huh2
je zou dit bij die persoon (dealer) moeten verhalen die hem eronder heeft gezet...
en ktm heeft het niet bevestigd want dan zou die er vanaf de fabriek al opzitten....
en als die dealer die dit bevestigd heeft de schade niet wil betalen
dan zal je via je verzekering een advocaat in de hand moeten nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif