Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Do, 6 Okt. 2011, 9:33 Onderwerp: ff van gedachte wisselen ... 950 S adv |
|
|
Binnenkort is het zover, groot onderhud komt er weer aan. Ik ben van plan om de kleppen te gaan stellen en een paar kleine dingetjes aan te pakken.
-Kleppen stellen moet lukken, er staat veel over geschreven en met het WPHB bij de hand moet dat kunnen.
Nu 2 dingen waar ik het fijne nog niet van begrijp.
(1) Heb een tijdje geleden een terugslagklepje (TSK) geplaatst in de dampretourleiding van het karter naar het filter. Dit om er voor te zorgen dat het luchtfilter niet vet zou slaan --> succes!!!!
Echter, ik heb het idee dat als de motor na een rit afkoelt, het kater "vacuum" trekt/kan trekken.
Moet ik meteen denken aan het verhaal van die gast met zijn SE hier op het forum, .... benzine in het karter.
Is dat mogelijk. Volgens mij wel, of komt de leklucht binnen langs het luchtfilter en blijft de vlotterkamer per def. buiten schot??
Ik heb iig de kogel uit de TSK verwijderd, denk namelijk dat een restrictie alleen (in de dampretourleiding) al voldoende is. En anders heb ik hem naar de klote geholpen, zal ook niet de eerste keer zijn dat ik wat sloop en opnieuw moet kopen
(Mijn vrouw zegt altijd als ik weer eens geld heb gespendeerd aan dat ding; een hobby kost geld ...)
(2) Hier zou ik graag de meeste aandacht aan willen besteden, nl;
De motor heeft af en toe (maar het lijkt, staads regelmatiger) de neiging om een "vonk" over te slaan , damn. Vooral lastig bij opstart. De motor slaat dan af. Opnieuw starten met iets meer sjook weer best. Heb ook het idee dat dit verhaal door werk bij het gas dicht draaien, ploffen in de uitlaat (Geen luchtlekkages, slechte pakkingen of gescheurde pijpen) en met tussengas om terug te schakelen. Nou ja, iedere keer als er zo ff gas gevraagd wordt.
Waar moet ik zoeken; Te krappe afstelling, slechte bougies (10k km), bobines, stekker verbinding, CDI-unit, of misschien de hoofdzekering (los contact, corrosie).
Wie het weet mag het zeggen ...
Alvast bedankt,
Gr Koen _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 6 Okt. 2011, 11:14 Onderwerp: |
|
|
Als ik die symptomen lees, moet ik toch denken aan een smerige voorste carbutator. De carterontluchting komt net boven je voorste carb uit en wil daar soms wel eens wat dumpen. Dat was ooit wel eens zo bij mijn SE en die had net diezelfde symptomen; af en toe een 'vonk' overslaan, hikken als het ware en soms zelfs afslaan bij rijdende motor als ik de koppeling gebruikte om te schakelen.
Proper maken van de ontluchtingsslang en de carb kan geen kwaad en aangezien je de kleppen gaat stellen ga daar toch moeten zijn. Misschien dus toch iets met die terugslagklep? |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Do, 6 Okt. 2011, 13:51 Onderwerp: |
|
|
Schoon maken van de carburateurs is natuurlijk een optie, maar denk niet dat dat de echte oorzaak kan zijn.
Dank zij de TSK blijft mijn voorsste carb. juist netjes schoon, maar als je goed leest heb ik gisteren het kogeltje uit de TSK verwijdert! Het is nu dus weer een open verbinding.
Thnx Koen _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by 
|