lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Zelf band wisselen?
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 360

BerichtGeplaatst: Do, 8 Sep. 2011, 11:34    Onderwerp: Zelf band wisselen? Reageer met quote

Mijn vraag is dus,wisselen jullie zelf je banden of is dit thuis met lepels niet te doen ? ivm balanceren en niet onbelangrijk velgen beschadigen.Als dit mogelijk is , hoe gaan jullie te werk.gr john.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Do, 8 Sep. 2011, 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

Als je voor €15 in de buurt een band kan laten verwisselen, ga je toch niet zelf lopen tobben?
_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 360

BerichtGeplaatst: Do, 8 Sep. 2011, 16:49    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt, maar als ik online een band koop dan zien de meeste motorzaken je liever gaan als komen denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Do, 8 Sep. 2011, 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt. Zelf doe ik het met lepels, velgen beschadigen wel. Duurt lang de eerste keren (uurtje per band was ik kwijt).

Balanceren is niet zo heel interessant met noppen vind ik. Als je dezelfde type band legt, zorgen dat die rode stip op een Scorpion op dezelfde plek komt. Volgens mij is de balans van je velg dan nagenoeg hetzelfde.

Staat in een ander draadje al een boel over geschreven. Met de zoekfunctie kom je vast een eind.

Gr. Guus

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 8 Sep. 2011, 19:45    Onderwerp: Reageer met quote

Lecram schreef:
Als je voor €15 in de buurt een band kan laten verwisselen, ga je toch niet zelf lopen tobben?


't is niet die 15 euro maar meer het:

wiel er uit... 10 min
wiel in auto (al sje die hebt...)
auto naar motorzaak rijden ... 20-30 minuten
die moet maar net open zijn, dus ga je zaterdag...
drukdruk druk +15 minuten
2 uur wachten
gezeur dat je die band niet bij hun gekocht hebt +15 minuten

moeilijk moeilijk moeilijk: een binnenband
(evt.: nog moeilijker: een bandenklem)
(nog veel moeilijker een Mousse)

Terugrijden 30 minuten
wiel weer inbouwen 10 min.
en soms tot de conclusie komen dat ze toch de biba stuk gemaakt hebben... heeel veeel tijd!

Daarom doe ik het ook graag zelf. 1/2 uurtje is het gedaan als je handig bent en een bandenring hebt.


Antwoord op de vragen:
- ja, thuis, liefst met bandenring. Als je thuis geoefend hebt kun je het onderweg ook.
- Lepels + bandenring
- het moeilijkste bij de originele velg is het losbreken van de band van de velg: Die velg heeft namelijk een flat-run rand, zodat een lege band er ook op blijft zitten. Je moet behoorlijk duwne om hem daat af te krijgen!
Met de bandenring is dat geen probleem, Zonder hulp.... moet je bijv de standaard van je motor gaan gebruiken
- krasjes... tja, als je wil heb ik nog wel een setje nooit gebruikte velgbeschermers liggen: ik vind het te onhandig

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Sep. 2011, 11:26    Onderwerp: Reageer met quote

john68 schreef:
Klopt, maar als ik online een band koop dan zien de meeste motorzaken je liever gaan als komen denk ik.


Als je hier zoekt, vind je bedrijven die niet zeuren als je langsrijdt

http://www.novarota.nl/motor/Montagepunten

_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Sep. 2011, 11:48    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

- het moeilijkste bij de originele velg is het losbreken van de band van de velg: Die velg heeft namelijk een flat-run rand, zodat een lege band er ook op blijft zitten. Je moet behoorlijk duwne om hem daat af te krijgen!
Met de bandenring is dat geen probleem, Zonder hulp.... moet je bijv de standaard van je motor gaan gebruiken
- krasjes... tja, als je wil heb ik nog wel een setje nooit gebruikte velgbeschermers liggen: ik vind het te onhandig


Is het een mogelijkheid om met lege band deze rijdend los van de velg te krijgen. Vorige keer is het mijn niet gelukt deze los te krijgen.

Voorheen bij mijn honda AT vele malen banden gewisseld zonder al te veel moeite.

Ben namelijk ook aan nieuwe banden toe en wil dit weer zelf doen, deze ervaring kan altijd handig voor onderweg zijn.

_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Sep. 2011, 12:12    Onderwerp: Reageer met quote

je band word warm en zal makkelijker er af gaan, uit zichzelf er af lopen: Nee. daar is die rand nou net voor bedoeld Smile Vasthouden.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Sep. 2011, 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

Booom schreef:
Dr_Bean schreef:

- het moeilijkste bij de originele velg is het losbreken van de band van de velg: Die velg heeft namelijk een flat-run rand, zodat een lege band er ook op blijft zitten. Je moet behoorlijk duwne om hem daat af te krijgen!
Met de bandenring is dat geen probleem, Zonder hulp.... moet je bijv de standaard van je motor gaan gebruiken
- krasjes... tja, als je wil heb ik nog wel een setje nooit gebruikte velgbeschermers liggen: ik vind het te onhandig


Is het een mogelijkheid om met lege band deze rijdend los van de velg te krijgen. Vorige keer is het mijn niet gelukt deze los te krijgen.

Voorheen bij mijn honda AT vele malen banden gewisseld zonder al te veel moeite.

Ben namelijk ook aan nieuwe banden toe en wil dit weer zelf doen, deze ervaring kan altijd handig voor onderweg zijn.


morgen bij de forummeeting langskomen, dan doe ik het je voor.


smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Sep. 2011, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Begin eens met deze video:
http://www.youtube.com/watch?v=qw0B2gIwbBg
Natuurlijk is de praktijk lastiger, maar ik vond 'm wel leerzaam.

groeten,

Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Sep. 2011, 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Booom schreef:
Dr_Bean schreef:

- het moeilijkste bij de originele velg is het losbreken van de band van de velg: Die velg heeft namelijk een flat-run rand, zodat een lege band er ook op blijft zitten. Je moet behoorlijk duwne om hem daat af te krijgen!
Met de bandenring is dat geen probleem, Zonder hulp.... moet je bijv de standaard van je motor gaan gebruiken
- krasjes... tja, als je wil heb ik nog wel een setje nooit gebruikte velgbeschermers liggen: ik vind het te onhandig


Is het een mogelijkheid om met lege band deze rijdend los van de velg te krijgen. Vorige keer is het mijn niet gelukt deze los te krijgen.

Voorheen bij mijn honda AT vele malen banden gewisseld zonder al te veel moeite.

Ben namelijk ook aan nieuwe banden toe en wil dit weer zelf doen, deze ervaring kan altijd handig voor onderweg zijn.


morgen bij de forummeeting langskomen, dan doe ik het je voor.


smiley



Goed idee, hoe laat?

_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Sep. 2011, 23:57    Onderwerp: Reageer met quote

Lecram schreef:
john68 schreef:
Klopt, maar als ik online een band koop dan zien de meeste motorzaken je liever gaan als komen denk ik.


Als je hier zoekt, vind je bedrijven die niet zeuren als je langsrijdt

http://www.novarota.nl/motor/Montagepunten


als je bij je bandenboer vaste klant bent zullen die toch ook wel niet moeilijk doen toch wink3 wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Sep. 2011, 23:59    Onderwerp: Reageer met quote

snowball schreef:
Begin eens met deze video:
http://www.youtube.com/watch?v=qw0B2gIwbBg
Natuurlijk is de praktijk lastiger, maar ik vond 'm wel leerzaam.

groeten,

Jos


filmpje is totaal niet te vergelijken met het wisselen van een band bij een ktm adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Za, 10 Sep. 2011, 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:

als je bij je bandenboer vaste klant bent zullen die toch ook wel niet moeilijk doen toch wink3 wink3

Gaat helaas niet op wanneer je je banden online bestelt.


mr wheely schreef:
snowball schreef:
Begin eens met deze video:
http://www.youtube.com/watch?v=qw0B2gIwbBg
Natuurlijk is de praktijk lastiger, maar ik vond 'm wel leerzaam.

groeten,

Jos


filmpje is totaal niet te vergelijken met het wisselen van een band bij een ktm adventure


En waarom dan niet? Ok, ik heb exel velgen, dus achter niet die lastige anti-eraflooprand, maar verder is het toch gelijk? Tuurlijk maakt het nogal een verschil of je er een desert op probeert te leggen of zo'n zachte crossband, maar qua techniek is het toch ongeveer hetzelfde? Ik heb er veel aan gehad in iedergeval, doe er verder je voordeel mee (of niet).

Ik heb niet zo'n standaard (Zou ik eigenlijk moeten hebben ..), dus ik doe het gewoon op de werkbank. Wat wel echt helpt is de band flink invetten voor je 'm erop legt, dan gaat het een stuk makkelijker. En de manier waarop hij in het filmpje de talkpoeder op de biba doet, heel slim.

Belangrijkste les: als je echt kracht moet zetten, dan doe je iets verkeerd ..

groeten,

Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Sep. 2011, 2:28    Onderwerp: Reageer met quote

snowball schreef:
mr wheely schreef:

als je bij je bandenboer vaste klant bent zullen die toch ook wel niet moeilijk doen toch wink3 wink3

Gaat helaas niet op wanneer je je banden online bestelt.


mr wheely schreef:
snowball schreef:
Begin eens met deze video:
http://www.youtube.com/watch?v=qw0B2gIwbBg
Natuurlijk is de praktijk lastiger, maar ik vond 'm wel leerzaam.

groeten,

Jos


filmpje is totaal niet te vergelijken met het wisselen van een band bij een ktm adventure


En waarom dan niet? Ok, ik heb exel velgen, dus achter niet die lastige anti-eraflooprand, maar verder is het toch gelijk? Tuurlijk maakt het nogal een verschil of je er een desert op probeert te leggen of zo'n zachte crossband, maar qua techniek is het toch ongeveer hetzelfde? Ik heb er veel aan gehad in iedergeval, doe er verder je voordeel mee (of niet).

Ik heb niet zo'n standaard (Zou ik eigenlijk moeten hebben ..), dus ik doe het gewoon op de werkbank. Wat wel echt helpt is de band flink invetten voor je 'm erop legt, dan gaat het een stuk makkelijker. En de manier waarop hij in het filmpje de talkpoeder op de biba doet, heel slim.

Belangrijkste les: als je echt kracht moet zetten, dan doe je iets verkeerd ..

groeten,

Jos


ik geen probleem gehad bij mijn banden boer met bandjes uit spanje wink3 wink3


en ja excel velgen die zitten er normaal niet op eeejjjj
en die beelden in het filmpje komen niet echt over een met banden wissel bij een ktm adventure

hier een filmpje met een beetje hulp van de standaard laugh laugh
http://www.youtube.com/watch?v=uzgHVjXZwoM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif