Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Lecram
Geregistreerd op: 21-6-2009 Berichten: 161 Woonplaats: Barendrecht
|
Geplaatst: Za, 3 Sep. 2011, 9:25 Onderwerp: Conti achter binnen 3000km versleten |
|
|
Met mijn vorige SMT deed ik nog 5500 km met de Conti, nu is die na 3000 km helemaal weg! Nu zit daar 1000 km op Franse binnenwegen bij met asfalt dat net een schaaf is en ik denk dat ik niet meer heb hoeven wennen aan mijn nieuwe SMT.
Maar dan nog, is 3000 km niet erg weinig? _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
|
Erik 990 SMT
Geregistreerd op: 28-10-2009 Berichten: 292
|
Geplaatst: Za, 3 Sep. 2011, 11:07 Onderwerp: Re: Conti achter binnen 3000km versleten |
|
|
Lecram schreef: | Met mijn vorige SMT deed ik nog 5500 km met de Conti, nu is die na 3000 km helemaal weg! Nu zit daar 1000 km op Franse binnenwegen bij met asfalt dat net een schaaf is en ik denk dat ik niet meer heb hoeven wennen aan mijn nieuwe SMT.
Maar dan nog, is 3000 km niet erg weinig? |
3000 is wel heel erg weinig.
Wordt een lekkere kostenpost op jaarbasis als je elk 3000 km nieuwe moet hebben. 4-5-6 setjes per jaar wordt dat dan
Het zijn wel goed plakkerige bandjes waar knap mee gegumd kan worden, maar ik hoef ze niet meer, want het gaat mij teveel in de papieren lopen.
Ik heb nu Michelin pilot Road's. Nog niet aan de slijtnokjes en toch al 9000 km.
(en daar zaten ook bochtjes bij al rij ik de stepjes niet aan de grond)
Iets meer 'werken' met insturen, maar dat ben je zo gewend.
En 273 x meer vertrouwen bij nat weer (en dat heb je in dit kikkerland nu eenmaal) |
|
Naar boven |
|
|
Peter990
Geregistreerd op: 27-6-2011 Berichten: 13 Woonplaats: Linschoten
|
Geplaatst: Zo, 4 Sep. 2011, 22:47 Onderwerp: Slijtage van banden |
|
|
Hallo,
Ik rij sinds 1 jaar een SMT en er staat nu ruim 10000 km op de teller.
Mijn achterband (Conti Sportattack 1ste montage)was na 4500 km aan vervanging toe. Vervangen door RoadAttack2 nu 5500 km meegereden en hij begint nu wat vlakker te worden. Kan zeker nog 2000 km mee.
Mijn voorband(Conti Sportattack 1ste montage) na 9000 km vervangen door RoadAttack2.(begon onregelmatig te slijten maar was nog niet hinderlijk)
Mijn ervaring is hoe er mee gereden wordt en nog belangrijker de bandenspanning!!!
Ik rij met voor 2,4-2,5 Bar en achter met 2,6-2,7 Bar.
Gemiddelde snelheid op de snelweg(wel weinig gelukkig) 120 km!! en op de andere wegen zoveel gas als dat de situatie het toelaat!!! Vlot doorrijden zeg maar.
Niet te veel met de achterrem spelen en gematigd accelereren en ik rij altijd solo.
Mijn mening: ik ben tevreden als de set het +/- 8 - 9000 km volhoudt dus 1 set per jaar!
Verder las ik dat Conti met een opvolger komt nl. de RoadAttack2-GT voor de echte km-vreter.(hopelijk met de zelfde eigenschappen)
Succes met je zoektocht!!!
Groeten
Peter990 |
|
Naar boven |
|
|
Snoekie
Geregistreerd op: 20-6-2010 Berichten: 32
|
Geplaatst: Di, 6 Sep. 2011, 21:34 Onderwerp: |
|
|
Afhankelijk van uw rijstijl is 3000 km niet abnormaal weinig.
Ik rijd met Pilot power 2ct's en die gaan niet langer mee hoor.
Ik heb ook de overstap naar Pilot Road geprobeerd. Deze zijn niet slecht maar geef mij toch maar een plakband genre sportattack of pilot power. _________________ !!! No Fear Snoekie is here !!! |
|
Naar boven |
|
|
Lecram
Geregistreerd op: 21-6-2009 Berichten: 161 Woonplaats: Barendrecht
|
Geplaatst: Di, 6 Sep. 2011, 23:50 Onderwerp: |
|
|
Ik heb overigens weer de Conti SportAttack gekocht. Zolang de voorband nog meekan lijkt mij dat de beste combi. _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 7 Sep. 2011, 0:45 Onderwerp: |
|
|
als deze banden kun je toch krijgen in verschillende rubber compounds ????
dus de 1 is zachter dan de andere de 1 meer race gericht dan de andere..
dit is bij de michelin powers toch zo weet ik uit ervaring terwijl de naam hetzelfde is |
|
Naar boven |
|
|
Ron-tje
Geregistreerd op: 24-7-2011 Berichten: 10 Woonplaats: omgeving Den Bosch
|
Geplaatst: Wo, 7 Sep. 2011, 12:39 Onderwerp: |
|
|
Vergis jij je niet met de raceattack? Die is wel in verschillende shores te krijgen. _________________ Ron,
KTM 990 SMT ABS |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 7 Sep. 2011, 20:28 Onderwerp: |
|
|
Ron-tje schreef: | Vergis jij je niet met de raceattack? Die is wel in verschillende shores te krijgen. |
nee was iets met de powers de 1 ging veel langer mee dan de andere
en dan heb ik het over meer dan duizend km
volgens mij slechts het verschil van nrtjes of cijfertjes |
|
Naar boven |
|
|
Schussboelie
Geregistreerd op: 28-10-2010 Berichten: 13 Woonplaats: Lommel-BE
|
Geplaatst: Do, 29 Sep. 2011, 10:07 Onderwerp: |
|
|
Ik heb nu ook een Sport Attack op 3150km opgereden.
Daar zaten dan wel 300km Ardennen en 2750 zwaarbeladen Alpenkilometers tussen...
Ik was trouwens ook een beetje teleurgesteld in de grip deze keer.
De volgende toch terug een Pilot Power 2CT. |
|
Naar boven |
|
|
Lecram
Geregistreerd op: 21-6-2009 Berichten: 161 Woonplaats: Barendrecht
|
Geplaatst: Do, 29 Sep. 2011, 10:16 Onderwerp: |
|
|
Zo zag die van mij er uit na nog eens 623 Eifel kms, totaal 4000 km. Wel het hoogste rendement eruit gehaald
_________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
|
Vleesklak
Geregistreerd op: 20-3-2011 Berichten: 38
|
Geplaatst: Do, 29 Sep. 2011, 16:18 Onderwerp: |
|
|
Naar het schijnt kan het soort asfalt echt een band opvreten. Heb met een maat (street triple 675) door de Vogezen en Zwarte Woud gereden. Zijn achterband (bt016) was er ook op 3000km door. En een 675 is niet echt een koppelbeest zoals onze 990. |
|
Naar boven |
|
|
Rocketeer
Geregistreerd op: 30-3-2011 Berichten: 3 Woonplaats: Aalst Gld.
|
Geplaatst: Vr, 30 Sep. 2011, 14:44 Onderwerp: |
|
|
Ik heb 4000 km met de eerste conti achterband gedaan, daarna op aanraden van de bandenboer een set Pirelli Rosso II gemonteerd.
Inmiddels 3500 km verder op alle soorten wegdek o.a. in de alpen/dolomieten en achterband nu half op.
Verwachte levensduur achterband 6-7k en voorband 10k met een, laten we zeggen, redelijk sportieve rijstijl incl. (kleine) wheelies/stoppies/slides.
De droge grip is net zo goed als de conti en natte grip zelfs beter |
|
Naar boven |
|
|
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Ma, 10 Okt. 2011, 12:19 Onderwerp: |
|
|
Wij zijn met 3KTM 's (met 2 maal Sportattack en 1 maal MPP 2CT) samen naar de Alpen vertrokken en na een week van +- 3000 km (inbegrip van een paar honderd km) waren de sportattacks op 1 van de motoren nagenoeg volledig op terwijl de MPP 2CT nog een goed profiel hadden.
PS ik met de MPP 2CT gaf wel wat minder gas soms maar dat gaat zeker het (zoveel) verschil niet maken
mvg
Stef |
|
Naar boven |
|
|
Rhino
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 203 Woonplaats: Maarn
|
Geplaatst: Ma, 10 Okt. 2011, 18:09 Onderwerp: |
|
|
Niet alleen het rechterhandje maar ook afstelling vering, bandenspanning en belading hebben veel invloed op bandenslijtage!
In extreme mate op het circuit aan den lijve ondervonden -niet met de SMT overigens-: de achterband, een Metzeler Racetec K1, ging 'vreten' door lage bandenspanning en te weinig rebound. Met een paar tienden meer spanning en twee klikjes meer rebound was het probleem verholpen. _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
|
|