lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Specificaties van de 2006 Adventure modellen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Noppie



Geregistreerd op: 4-1-2005
Berichten: 155

BerichtGeplaatst: Do, 5 Jan. 2006, 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hij staat ook al in de prijslijst. Hij kost 192 euro incl btw de exacte maten zijn 157/70 b 18 mc in de Q uitvoering.


prijslijst


Grtzzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 5 Jan. 2006, 21:57    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk he: adviesprijs Holland: 192 euro (ex opleggen etc natuurlijk)

bij mopedreifen.de: te koop voor 115 euro.

(effe de 17"versie bekeken, de 18" versie staat er nog niet op)

ze beloven overigens al tijden dat die in januari er echt komt. uhum

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Noppie



Geregistreerd op: 4-1-2005
Berichten: 155

BerichtGeplaatst: Do, 5 Jan. 2006, 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil toch echt eigenlijk eerst eens weten hoe die banden zich gedragen op de weg? Ik wil toch van de zomer er weer eens op uit en dan zal ik best wel wat weg kilometers maken , slijten ze dan verschrikkelijk snel? Gaan ze beter door het terrein als de standaard pirelli's? Wie kan me daar meer over vertellen?



Grtzzz Noppie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 5 Jan. 2006, 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

nouja.. ik heb ze niet getest, maar aannemende dat ze hetzelfde zijn als de 150/70 17 die door veel GS rijders gebruikt wordt:

- nee, ze slijten niet echt veel harder dan de scorpions
- ja, ze hebben minder grip op asfalt (maar wel redlijk goed voorspelbaar)
- iets meer nopjes-> meer "wandelen"=overstuur
- beter in het terrein ja, maar lang nietzo goed als bijv een Baja. Vooral nat gras enzo doen ze het slecht (te grote blokken).

niet slecht voor de al-seizoen rijder die nog wel eens een onverhard paadje pakt en zeker geen 2 sets wielen wil hebben.

maar ik wil ze niet adviseren omdat continental ons wijgerde te sporseren voor ijsland.. en 3 weken van te voren afzegde terwijl ze dat allang en breed wisten. sad
grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
DJ



Geregistreerd op: 16-2-2005
Berichten: 2
Woonplaats: Hilversum

BerichtGeplaatst: Do, 19 Jan. 2006, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk die injectie en de 3-weg katalisator maar ehh passen m'n Akra's er wel op. (zonder killers whaaauw wat een geluid)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Brillie



Geregistreerd op: 17-5-2005
Berichten: 83
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Za, 18 Feb. 2006, 0:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de 990 vandaag in Utrecht gezien, kan het niet echt mooi vinden, die combo van matte en glimmende lak doet het niet zo bij mij, ziet er rommelig uit cry

Heb trouwens nog een zwarte lc8 buiten op de parkeerplaats gezien Smile

_________________
Jaja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Za, 18 Feb. 2006, 0:38    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Dr_Bean"]adviesprijs Holland: 192 euro
ze beloven overigens al tijden dat die in januari er echt komt. uhum[/quote]

Vandaag heeft mijn motorzaak gebeld; ze zijn op voorraad in NL. Wat zijn de beste banden voor een Marokkotrip ?

_________________
Ordinary life is pretty complex stuff !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 18 Feb. 2006, 12:03    Onderwerp: Reageer met quote

alexopreis schreef:
Dr_Bean schreef:
adviesprijs Holland: 192 euro
ze beloven overigens al tijden dat die in januari er echt komt. uhum


Vandaag heeft mijn motorzaak gebeld; ze zijn op voorraad in NL. Wat zijn de beste banden voor een Marokkotrip ?


Misschien wel die TKC: maar ik weet natuurlijk niks over de slijtvastheid
Wij mochten ze destijds niet testen in IJsland, anders had ik je dat kunnen vertellen. Nu blijft het dus een gok!

En: in ieder geval geen Karoo naar mijn mening.
Voor een algemene trip met hoofdzakelijk asfalt en lichte gravel zou ik gewoon een nieuw setje originele banden monteren, die zijn zo slecht nog niet, voor 90% asfalt absoluut de beste band. Alleen zacht spul (zand) is het hopeloos, vooral de voorband gaat dan veeel te veel sporen zoeken.

Wil je zand en stenen rijden, neem dan een Desert of MT21: De desert us echter op asfalt (en al helemaal op nat asfalt) hopeloos, en beide het nadeel dat als je er ook naartoe wil rijden dat ze op die asfaltkm's veel te veel slijten: Ergo: wisselen

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Za, 18 Feb. 2006, 15:30    Onderwerp: TKC's testen Reageer met quote

OK, dan ga ik de TKC's testen (13-23 april). De rit wordt iets van 3000km, met 20-30% asfalt. Dat moeten ze wel kunnen uithouden. De plannen zijn om de motoren met een vrachtwagen naar ZuidSpanje te rijden.

In ZuidAmerika was ik een stel tegengekomen op een R80GS en een XT600, die erg enthousiast waren over de Karoo's. Ze kregen ze wel gratis, dat maakt ze natuurlijk minder objectief.

_________________
Ordinary life is pretty complex stuff !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 18 Feb. 2006, 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

die XT Karoo is niet vergelijkbaar: Smallere versie heeft ander profiel.
BMWer zijn vaak enthousiast over de Karoo, KTMers meestal niet.

Voor mij heeft ie echt veeeel te weinig zijdelingse grip, je breekt dus extreem uit, iets wat de lc8 toch al graag wil.
Verder was ie ook snel op.. tenminste, het begin, de laatste mm's duurde nog eeuwig.
Verder ERG stijve band, moeilijk met de hand op te leggen en af te leggen, zeker bij koude (moeilijker dan een Desert vond ik).

ps: TKC80 staat voor 118 euro ook bij de duitse bandenbestel, maar nog niet als leverbaar.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Za, 18 Feb. 2006, 16:26    Onderwerp: Duitse banden Reageer met quote

Gerben,

Yep, ik weet dat banden buiten NL goedkoper zijn (in Spanje en Frankrijk volgens mijn motorzaak nog goedkoper dan in Duitsland), maar zolang ik het kan betalen sponsor ik liever de plaatselijke economie.

Verder, supertips ! Bedankt.

_________________
Ordinary life is pretty complex stuff !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 18 Feb. 2006, 16:52    Onderwerp: Reageer met quote

economie sponsor ik graag, monopolie niet.

De EEG verbiedt handelsongelijkheid tussen EEG landen...
Maar als een bandenzaak hier via Duitsland banden gaat importeren dan krijgen op eens 0 service meer vanuit hun nederlandse achterban. Geen fair play vind ik dus. Iets wat blijft bestaan zolang de kopers er aan mee doen.
(Het zijn dus niet de kleine handelaren, die sponsor ik graag, maar het zijn de grote jongens die het geld opstrijken.)

Maar ieder zijn eigen mening

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif