Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Sjarelke
Geregistreerd op: 15-6-2010 Berichten: 209 Woonplaats: Hollands Limburg
|
Geplaatst: Vr, 30 Sep. 2011, 12:45 Onderwerp: Iemand dit al eens gerepareerd?? |
|
|
Oke, er was een motor en een kleine vrachtwagen -althans, dat denk ik.... de vrachtwagen won
Dus nu een gescheurde tank en een lichtelijk getordeerde en gescheurde radiator. Ik zit in Afrika, waar ze alles kunnen repareren, maar dit?? Iemand enige ervaring ermee, of suggesties misschien?
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
136.1 KB |
Weergegeven: |
308 keer |

|
|
161.82 KB |
276 keer |

|
|
121.42 KB |
296 keer |

|
Laatst aangepast door Sjarelke op Vr, 30 Sep. 2011, 12:51, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Sjarelke
|
Geplaatst: Vr, 30 Sep. 2011, 12:46 Onderwerp: |
|
|
En nog wat andere foto's...
|
95.79 KB |
284 keer |

|
|
88.76 KB |
275 keer |

|
|
 Download |
Bestandsnaam: |
IMG_4950.jpg |
55.94 KB |
Gedownload: |
303 keer |
|
|
Naar boven |
|
 |
Sjarelke
|
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Vr, 30 Sep. 2011, 14:34 Onderwerp: |
|
|
De plastic van de tank is niet lasbaar, deze valt voor mij niet te repareren.Ook andere produkten zoals epoxy en dergelijke hebben geen hechting op zo een tank.
Wat de radiator betreft die kan nagemaakt worden, herstellen daar heb ik sterk mijn twijfels over.......het is immers niet gewoon een klein deukje met een lek.
_________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 30 Sep. 2011, 16:11 Onderwerp: |
|
|
voor nood...
die afgescheurde lamellen afsluiten,
(dichtsolderen, en waar ze op aangesloten zaten ook).
en dan genoegen nemen met de wat mindere koelcapaciteit.
is een flinke klapper geweest
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 30 Sep. 2011, 19:19 Onderwerp: |
|
|
solderen zal niet gaan want het is een aluminium radiator.
je kunt het wel dichtknipen en plakken/dichtsmeren met kneed-epoxy en/of vloeibaar metaal (gevulde epoxy), maar je neemt natuurlijk wel een risico als je nog een eind de rimboe in wil.
Tank: Tja, kleine scheurtjes kan je met epoxy repareren, kunstof-Lassen gaat idd niet (nylon tank). dus ik denk dat je daar een ander voor nodig gaat hebben.
Je kunt natuurlijk met 1 tank rijden, maar dan heb je maar 11 liter.. en das wel erg weinig daar.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
LeBlanc

Geregistreerd op: 15-8-2008 Berichten: 46 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
|
Geplaatst: Vr, 30 Sep. 2011, 21:37 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij de linker tank van een 990. Heb je denk ik wel nodig vanwege de pomp...
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 30 Sep. 2011, 22:38 Onderwerp: |
|
|
iets creatiever denken:
andere kant heeft ook een kraan, en als je de tusenslang aan de pomp zet werkt dat ook echt wel hoor.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Sjarelke
|
Geplaatst: Za, 1 Okt. 2011, 0:03 Onderwerp: |
|
|
verdorie, ik was er al bang voor, maar koesterde nog enige hoop voor de tank maar lijkt erop dat ik die bittere pil zeker moet gaan slikken. t is de rechtertank trouwens en aangezien ik ook een 3e tank van AdvTank heb, heb ik ook overwogen om op deze en alleen de linkertank te gaan rijden. maar als ik verder kan, heb ik nog zeker een maand of 5-6 en een kilometer of 15.000 voor de boeg en daarvan moet zo weinig mogelijk op asfalt zijn. dus een beetje tankreserve is welkom om niet te zeer beperkt te zijn. bovendien, vervang ik t niet hier, dan moet t wel weer in NL..
als t niet te doe-t-zelven is, houdt t op jammer genoeg.
wat de radiator betreft: zo'n beetje de helft van de lamellen is kaduuk, incl de bovenste. stel dat ik die allemaal dicht maak, dan beperk ik het koelvermogen navenant neem ik aan? (en hij/zij loopt al niet heel erg koel)
wat kunnen de problemen/uitdagingen zijn als ik een willekeurige andere radiator zou monteren? op zich gelden hier dezelfde overwegingen (nog 5-6mnd, nog veel kms, anders in NL) maar vind t nog wel de moeite waard om dit te onderzoeken, al is t maar om t weekend door te komen. ik kom zelf op montage ventilator, temp. sensor en wellicht koelcapaciteit.
oh en t is inderdaad wel een klapper geweest ja. althans, dat denk ik, mijn herinnering is compleet blanco. maar zó pijnlijk om elke ochtend weer te voelen dat je geen 18 meer bent... én een beetje schandalig dat de aluminium radiator bescherming niet geholpen heeft, nietwaar?!
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 1 Okt. 2011, 1:16 Onderwerp: |
|
|
ik denk dat je verhaal hier stopt of je moet een tankje en radiator zien te scoren daar.....
|
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Za, 1 Okt. 2011, 1:43 Onderwerp: |
|
|
He Sjarel.
Ik meen toch dat je in de buurt van Nairobi zit. Daar moet als het goed is een KTM dealer zijn. Maar dit zul je wel weten.
Verder misschien een tip. Ik weet dat een collega van mij onlangs een doorgeroeste radiator in de woning met schoolkrijt heeft dichtgekregen. Klinkt vreemd maar het houdt volgens hem al 2 jaar. Daar waar lassers niets meer konden bereiken. Gewoon schoolkrijt in de gaten duwen en dat is 't. Baat het niet dan schaadt het ook niet. Mocht je hem op andere wijze niet dichtkrijgen kun je dit eens proberen. Beter is natuurlijk een nieuwe maar ja kan me voorstellen dat deze er niet is. En anders toch maar met post laten opsturen waar je nu zit. Doe wel als gift wat anders komt er nog een hoop op.
Ian Duncan is de eigenaar in Nairobi. ianduncan@africaonline.co.ke
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Sjarelke
|
Geplaatst: Za, 1 Okt. 2011, 9:39 Onderwerp: |
|
|
Ian ken ik inmiddels maar al te goed.. denk dat die binnenkort een nieuwe vleugel aan z'n huis laat bouwen dankzij mijn sponsoring!
Hoe dan ook, als hij t kan krijgen (en als zij zich KTM Nairobi noemen zie ik niet in waarom niet), dan krijg ik t ook wel hier in Oeganda, dat gaat t probleem niet zijn.
Vandaag de lokale"mannetjes" hier in t dorp maar eens polsen, eens kijken waar zij mee komen. Je weet maar nooit. De benzinepomp was ook niet te fixen zei "men" en ik rij er nog steeds vrolijk mee in de rondte... alhoewel, vrolijk??
|
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Za, 1 Okt. 2011, 14:25 Onderwerp: |
|
|
alles is te repareren, helemaal in Afrika!
Maar haalbaar is het wat mij betreft niet meer met de tank en radiator :(
Een soortgelijk radiatortje vinden zou niet zo'n probleem zijn in nairobi, gewoon een paar brommer radiatortjes naast elkaar zou het makkelijkst zijn, kost ook niet veel. Op de kart baan daar zit iemand die je ook vast kan helpen, met een enooooorme werkplaats voorzien van moderne aparatuur. Tankje zou je echt een ander voor moeten hebben.
Tip: gebruik DHL oid. de 'normale' vliegpost heeft mij een maand laten wachten daar. die extra kosten zijn het waard, tenzij je lekker gaat chillen/werken ofzo daar
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Sjarelke
|
Geplaatst: Za, 1 Okt. 2011, 21:57 Onderwerp: |
|
|
wat zouden de nadelen zijn als ik hier een radiator laat "namaken"?? Ze gebruiken dan geen aluminium maar messing...
voordeel zou dan weer zijn dat t overal kan worden gefixt dmv solderen nietwaar?
maar er is vast een goede reden waarom ktm alu toepast. wat denken jullie??
|
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Za, 1 Okt. 2011, 23:01 Onderwerp: |
|
|
Sjarelke. Ze hebben hier bij Boonsta een tweetal gebruikte radiatoren liggen voor een KTM adv. Misschien een idee om het vanaf hier op te laten sturen naar oeganda? Via UPS kan het. Laat maar weten of je daarmee gered bent, wil het best ff voor je regelen. Mits ik een koud biertje van je ga krijgen als we je tegenkomen. Reageer maar op dit forum.
_________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
|