lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Dagje folembray en bandentest
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Apr. 2011, 11:47    Onderwerp: Dagje folembray en bandentest Reageer met quote

Hallo, gisteren een dagje naar het circuit van Folembray geweest met een set nieuwe banden

Ik wil jullie even mijn meening geven, wie weet heeft iemand er ooit iets aan.

De moto: KTM adventure 990 bj 2008
wielmaat: voor 110-80-19 op exelvelg. Achter180-55-17 op exelvelg
banden: dunlop roadsmart
tandwielverhouding: 16-45
buiten themperatuur: 25 graden
bandenspanning voor 2 bar achter 2 bar

Banden geven erg veel feedback paar keer kleine schuifer gehad vooral voor na foutje van mezelf maar de banden geven wel aan dat het gaat komen. zeer goed weer op te vangen. Achter alleen bij zeer felle hellingshoek en volgas gaat de band wegschuiven maar dat kan zeker ook komen door mijn tandwielverhouding.

banden hebben wel 2 ronden tot zelf 3 ( ongeveer 5 km) nodig om warm te worden. maar dan kan je echt voluit gaan. na een sessie is de vooband rond de 55 graden en de achterband rond de 60 graden. bandenspanning warm 2.4 achter voor niet gemeten ( vergeten )

de banden zijn zeer rond van vorm. Heb ze niet op de randen gekregen. voor is da zelfs onmogelijk achter moet da wel lukken maar ikzelf ben er niet aan geraakt.

ondanks de lange veerweg kon ik zeer laat ik de remmen en hielt de voorbanden dit uit.

Slijtage was wel erg groot leek me.

Tot slot nog de ronden tijden en wat fotos
meeste ronden zaten schat ik rond de 1 min 6 a 1 min 8
beste ronden tijd 1min 3.70

En nog een woordje van dank aan René voor de achterste remblokken. merci René merci!!!



BILD1776.JPG
 Beschrijving:
voorband 1
 Bestandsgrootte:  115.01 KB
 Weergegeven:  483 keer

BILD1776.JPG



BILD1778.JPG
 Beschrijving:
achterband 2
 Bestandsgrootte:  112.04 KB
 Weergegeven:  479 keer

BILD1778.JPG



BILD1779.JPG
 Beschrijving:
achterband 1
 Bestandsgrootte:  124.32 KB
 Weergegeven:  504 keer

BILD1779.JPG



_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 462
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Apr. 2011, 12:36    Onderwerp: Re: Dagje folembray en bandentest Reageer met quote

Rob Motard schreef:

Tot slot nog de ronden tijden en wat fotos
meeste ronden zaten schat ik rond de 1 min 6 a 1 min 8
beste ronden tijd 1min 3.70

En nog een woordje van dank aan René voor de achterste remblokken. merci René merci!!!


Wow de rondetijden zijn dezelfde als mannen met Racers. Kan me voorstellen dat veel gasten met een Racer op hun neus kijken als Rob met zijn ktm adventure hen de loef afsteekt thumbsup

Graag gedaan Rob. Mooi om te lezen dat je een mooie dag hebt gehad.

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Apr. 2011, 13:01    Onderwerp: Re: Dagje folembray en bandentest Reageer met quote

rene+adventure schreef:
Rob Motard schreef:

Tot slot nog de ronden tijden en wat fotos
meeste ronden zaten schat ik rond de 1 min 6 a 1 min 8
beste ronden tijd 1min 3.70

En nog een woordje van dank aan René voor de achterste remblokken. merci René merci!!!


Wow de rondetijden zijn dezelfde als mannen met Racers. Kan me voorstellen dat veel gasten met een Racer op hun neus kijken als Rob met zijn ktm adventure hen de loef afsteekt thumbsup

Graag gedaan Rob. Mooi om te lezen dat je een mooie dag hebt gehad.


Er waren best snellere hoor. reed mee met de gevorderde en zaten toch ook mannen bij doe 1m 1 sec reden. mijn neefje op zijn Suzuki Srad 600 heb ik ook moeten laten schieten die zat op 1m2,50.

_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2717
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Apr. 2011, 13:49    Onderwerp: Reageer met quote

maar jij reed op een opgevoerde crosser Smile en dat maakt dat wel weer leuk dan!
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Di, 26 Apr. 2011, 22:43    Onderwerp: Reageer met quote

Bandjes in't vervolg misschien toch een tiende of 2-3 extra geven...
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Di, 26 Apr. 2011, 23:16    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Bandjes in't vervolg misschien toch een tiende of 2-3 extra geven...


Dat vroeg ik me eigenlijk wel af ja. welke spanning moeten banden hebben als ze warm zijn? volgens die heren racers daar draaid het niet om druk maar om themperatuur. Dat heeft natuurlijk met elkaar te maken.

_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Di, 26 Apr. 2011, 23:53    Onderwerp: Reageer met quote

ik zet de banden altijd op 2.2voor, 2.4 achter op straat of cirquit. (zolder( nurburgring) wekrt goed voor mij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Apr. 2011, 8:45    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
ik zet de banden altijd op 2.2voor, 2.4 achter op straat of cirquit. (zolder( nurburgring) wekrt goed voor mij


is deze spanning bij koude toestand?

ik heb ook is getest op straat nu. spanning bij koude toestand 2.4 warm na flink stukje door rijden gaf da een spanning van 2.6

op het circuit deed was het koud 2 bar en warm 2.4
Toch best een verschil. ik ga is opzoeken wat de idiale circuit themperatuur is dan kunnen we daarna de idiale spanning zoeken ( hoe meer druk hoe kouder de band)

meer nieuws volgd

_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Apr. 2011, 9:25    Onderwerp: Reageer met quote

altijd koud op spanning gezet... warm heb ik nooit gemeten.
de theorie zou zijn dat een band die op lage spanning staat idd hogere temp zou krijgen... meer contact dus wrijving.
daarom op iets hogere spanning zetten en dus betere grip omdat anders de banden te hard gaan gummen.

zo heb ik destijds op zolder zelfs ns met gewone road attacks op de gsxr1000 K5 (snelle groep) behoorlijk scherpe tijden kunnen zetten.
was nog voor ze het vernieuwd hadden. tijden rond 1.47 en tmperatuur van 30 graden buiten, de vierde sessie werd het echt te warm en hard gaan en toen pas konden de banden het nietmeer aan... gingen veel te hard gummen en v+a ging glijden... maar dan spreken wa over 160pk aan het achterwiel, 250 km/u op het rechte stuk en haaard remmen laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Apr. 2011, 9:36    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
altijd koud op spanning gezet... warm heb ik nooit gemeten.
de theorie zou zijn dat een band die op lage spanning staat idd hogere temp zou krijgen... meer contact dus wrijving.
daarom op iets hogere spanning zetten en dus betere grip omdat anders de banden te hard gaan gummen.

zo heb ik destijds op zolder zelfs ns met gewone road attacks op de gsxr1000 K5 (snelle groep) behoorlijk scherpe tijden kunnen zetten.
was nog voor ze het vernieuwd hadden. tijden rond 1.47 en tmperatuur van 30 graden buiten, de vierde sessie werd het echt te warm en hard gaan en toen pas konden de banden het nietmeer aan... gingen veel te hard gummen en v+a ging glijden... maar dan spreken wa over 160pk aan het achterwiel, 250 km/u op het rechte stuk en haaard remmen laugh


Ja das ver boven mijn kunnen.. maar wil wel met de ktm nog is vaker het circuit op. Iemand zin om is mee te gaan? volgende keer ga ik in ze zomermaaden op zolder.

_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Apr. 2011, 9:46    Onderwerp: Reageer met quote

ver boven je kunnen zou ik niet zo snel zeggen rob. de gsxr was wel echt een makkelijke motor... kan je ook niet met de ktm vergelijken....

als je nog ns een trackday gaat doen wil ik wel mee, is ook al ffe geleden voor me.
lijkt me wel cool met een paar ktm's thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Apr. 2011, 12:16    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
ver boven je kunnen zou ik niet zo snel zeggen rob. de gsxr was wel echt een makkelijke motor... kan je ook niet met de ktm vergelijken....

als je nog ns een trackday gaat doen wil ik wel mee, is ook al ffe geleden voor me.
lijkt me wel cool met een paar ktm's thumbsup


zeker leuk beetje racers plagen hihi ik laat je weten op welke data ik ga gaan.

_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TRX



Geregistreerd op: 30-5-2009
Berichten: 234
Woonplaats: de westhoek

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Apr. 2011, 22:19    Onderwerp: Re: Dagje folembray en bandentest Reageer met quote

rene+adventure schreef:
Rob Motard schreef:

Tot slot nog de ronden tijden en wat fotos
meeste ronden zaten schat ik rond de 1 min 6 a 1 min 8
beste ronden tijd 1min 3.70

En nog een woordje van dank aan René voor de achterste remblokken. merci René merci!!!


Wow de rondetijden zijn dezelfde als mannen met Racers. Kan me voorstellen dat veel gasten met een Racer op hun neus kijken als Rob met zijn ktm adventure hen de loef afsteekt thumbsup

Graag gedaan Rob. Mooi om te lezen dat je een mooie dag hebt gehad.


Niet overdrijven hé, ik reed verleden jaar met mijn motorisch standaard Thundercat constante 58's en als beste een 57.25 wink3 . Dit jaar met de R6 daar proberen onder te duiken, zal niet makkelijk worden want die 57.25 was toch wel een scherpe tijd grin2 .

_________________
Voor al uw foto's : www.im-design.be wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Apr. 2011, 23:13    Onderwerp: Reageer met quote

ok, maar je moet geen appelen met peren vergelijken... rob heeft er wel een andere wielmaat opliggen maar het blijven allroadbanden...kijk het profiel maar eens.
is echt niet te vergelijken met (sportief straat) of circuitrubber...

DUNLOP ROADSMART FRONT ENDURO (bron mopedreifen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
TRX



Geregistreerd op: 30-5-2009
Berichten: 234
Woonplaats: de westhoek

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Apr. 2011, 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
ok, maar je moet geen appelen met peren vergelijken... rob heeft er wel een andere wielmaat opliggen maar het blijven allroadbanden...kijk het profiel maar eens.
is echt niet te vergelijken met (sportief straat) of circuitrubber...

DUNLOP ROADSMART FRONT ENDURO (bron mopedreifen)


Dat weet ik wel hoor grin3 . Is zowiezo een heel mooie tijd voor een niet-circuitrijder, zeker met dergelijke moto. Er zullen maar weinig rijders het hem nadoen thumbsup .

Alhoewel ik er vrij zeker van ben dat een 1.03 mogelijk is met originele scorpions en 21" vooraan (en veel ervaring op Folembray). Het is verbazend wat mogelijk is, heb al paar keer op circuit gereden met mijn adeventure en de banden zijn idd de beperkende factor maar toch ligt de grens vrij ver tongue2 .

_________________
Voor al uw foto's : www.im-design.be wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif