lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Montage Akrapovic 990SMT-2010

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Peter990



Geregistreerd op: 27-6-2011
Berichten: 13
Woonplaats: Linschoten

BerichtGeplaatst: Do, 28 Jul. 2011, 20:11    Onderwerp: Montage Akrapovic 990SMT-2010 Reageer met quote

Heren,
Ik heb het voornemen om een complete uitlaat (E-keur) van dit bekende merk op mijn fiets te monteren.

Hier op dit forum is er al veel over bekend, maar wat is concreet bekend over de DO's and DONT's hierover?

Welke mapping?
Testbank run c.q. afstellen?
Katalysator monteren ja/nee
Etc.etc.

Ik ben benieuwd,

Groeten,
Peter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Erik 990 SMT



Geregistreerd op: 28-10-2009
Berichten: 292

BerichtGeplaatst: Do, 28 Jul. 2011, 20:35    Onderwerp: Re: Montage Akrapovic 990SMT-2010 Reageer met quote

Peter990 schreef:
Heren,
Ik heb het voornemen om een complete uitlaat (E-keur) van dit bekende merk op mijn fiets te monteren.

Hier op dit forum is er al veel over bekend, maar wat is concreet bekend over de DO's and DONT's hierover?

Welke mapping?
Testbank run c.q. afstellen?
Katalysator monteren ja/nee
Etc.etc.

Ik ben benieuwd,

Groeten,
Peter


Van harte met je fiets overigens thumbsup
- Een aftermarket/sport uitlaat als de Akra heeft geen Kat's en die wil je juist ook niet hebben lijkt me, anders had je geen sportuitlaat hoeven nemen.
- Bij je dealer wél even de sportmapping laten installeren (hangen 'm via draadje aan de software), dan zijn de standaarddipjes/ milieurestricties qua afstelling eruit.
Ik neem aan dat je het volledige Akra systeem bij/via je dealer hebt gekocht en voor dat bedrag lijkt het míj dat ze de sportmapping er als service er wel even op kunnen zetten voor je. Anders (als je de Akra's via/via hebt gekocht) tussen "doe maar een kratje bier voor de jongens"- en 60/70 euro).
- Een testrun na het laden van die sportmapping is niet nodig, wel even 15 minuten rechtopstaand (bok / erop zittend / of wielklem) stationair laten draaien ; de computer 'stelt' zichzelf dan in op de gewijzigde setting.

- Echte die-hards kunnen of gaan evenzogoed nog naar een heuse tuner voor de fijnafstelling en er zijn hier op het forum ook een paar zeer knappe koppen die met Tune-ECU een een eigen draadje kunnen toveren qua afstellen.

Hoe dan ook : succes ermee thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Jul. 2011, 1:18    Onderwerp: Reageer met quote

Akrapovic heeft geen katalysators ?????

http://shop.akrapovic.de/Katalysatoren/464
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter990



Geregistreerd op: 27-6-2011
Berichten: 13
Woonplaats: Linschoten

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Jul. 2011, 11:25    Onderwerp: In antwoord Reageer met quote

Heren,
Bedankt voor jullie antwoorden.
Wat mij nu verbaast is dat er wel degelijk 3 stuks katalisatoren met certificaat bij geleverd zijn!!!!

In de handleiding wordt op montage hiervan aangedrongen!!!!

Wie het nu weet?? mag het zeggen!!!


Gr.Peter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 721
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Jul. 2011, 11:30    Onderwerp: Reageer met quote

Simpel, onder druk van de Eurocraten wordt iedereen boomknuffelaar, of ze zorgen dat je je business kan sluiten.
Soit, op zich wel mooi dat ze je de optie van een cat bieden. Alleen valt te vrezen dat je dan 1 van de voordelen van een aftermarket uitlaat kwijt bent: hij wordt waaarschijnlijk ook gloeiend heet. Wat dan de vraag meebrengt hoe lang de vulling het zal uithouden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Jul. 2011, 13:25    Onderwerp: Re: In antwoord Reageer met quote

Peter990 schreef:
Heren,
Bedankt voor jullie antwoorden.
Wat mij nu verbaast is dat er wel degelijk 3 stuks katalisatoren met certificaat bij geleverd zijn!!!!

In de handleiding wordt op montage hiervan aangedrongen!!!!

Wie het nu weet?? mag het zeggen!!!


Gr.Peter


Voor die prijs hadden ze er nog een reserve blok bij mogen leveren.... smug

Lees de postings in de smt map er eens op na, de moto loopt fijner na nog een aantal andere wijzigingen. Helaas doen de dealers dat niet en moet je het zelf uitzoeken/uitvoeren

Ik had leo's op de orig bochten, sportmapping en de restrictor op 2de en 3de versnell uitgeschakeld.

Kat wil je niet hebben, geloof me.....Maar voor de Tuv toestanden in duitsland (grote markt) leveren ze wss de kat erbij tegenwoordig rolleyes

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Za, 30 Jul. 2011, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

ik had na 45.000km nog steeds 3 splinternieuwe kats bij mijn akra's. Smile

goed gek om die ertussen te steken!

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif