Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Za, 16 Jul. 2011, 16:43 Onderwerp: Bout afgebroken |
|
|
De langste bout die de koppelingsdeksel vastzet is afgebroken bij een service beurt bij de dealer. Geen pakking voorradig van de hele deksel die eraf moet dus naar huis gereden met een lek blok. De pakking krijg ik nagestuurd met nieuwe bout. Als ik het waterpomp dekseltje eraf heb kan ik dan zonder de rotor eraf te halen de gehele deksel loshalen? daar kom ik niet helemaal uit. De bout ga ik er uit boren of er een gleuf in slijpen en met een schroevendraaier eruit halen.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 758 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Za, 16 Jul. 2011, 17:12 Onderwerp: |
|
|
Euh, ja. WP zit volledig in het grote koppelingsdeksel. Sturen ze ineens een pakking voor het WPdekseltje mee of heb je die al? (dat moet eraf omdat er een bout onder zit voor het grote koppelingsdeksel, als ik mij goed herinner). |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Za, 16 Jul. 2011, 18:11 Onderwerp: Re: Bout afgebroken |
|
|
ATAK schreef: | De langste bout die de koppelingsdeksel vastzet is afgebroken bij een service beurt bij de dealer.
Ad |
Misschien een stomme vraag maar waarom moet da deksel los bij een service beurt? moet daar iets gebeuren dan? _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Za, 16 Jul. 2011, 19:43 Onderwerp: |
|
|
Waterpomprevisie? Stink veertje van de oliepomp? Beetje raar dat ze dat niet fatsoendelijk oplossen. Dit zijn van die gevallenndatbde dealer zich kan bewijzen qua service..... _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Za, 16 Jul. 2011, 19:46 Onderwerp: |
|
|
Ohja blackbert,, je hebt gelijk. Wp-deksel eraf en je kan de hele zijkant eraf pakken. De kleine koppelingsdeksel kan je laten zitten dan. Gr. Wouter _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
Remmie

Geregistreerd op: 4-9-2007 Berichten: 232 Woonplaats: Duiven
|
Geplaatst: Za, 16 Jul. 2011, 22:35 Onderwerp: |
|
|
Hoi Ad
Ik heb die rechter pakking nog liggen hier. (helaas niet de bout)
Als je hulp nodig hebt, laat maar horen.
Remmie  _________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 0:34 Onderwerp: |
|
|
raar verhaal dealer, die je motor kapot maakt en je met kapot fietsje naar huis stuurt en geen onderdelen heeft liggen ????
of niet zou ik niet blij van worden  |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 9:23 Onderwerp: |
|
|
of ze die pakking van het dekseltje meesturen weet ik niet. Ik neem aan van wel. Het is niet gebruikelijk om namen van dealers te noemen dus doe ik dat niet, maar het is geen Nederlandse dealer. Ik heb de onderdelen nog niet dus ik wacht af. Kijk, veel opties had ik niet. Motor daar laten staan en de volgende dag terug leek me niet alles en daarom heb ik voor deze oplossing gekozen.
Bedankt voor de info, Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 12:41 Onderwerp: |
|
|
het kleine koppelingsdekseltje heeft geen pakking, maar een dunne rubberring. (die je meestal niet hoeft te vervangen)
tja netjes is het niet. Een boutje wat stuk gaat kan altijd gebeuren en je kunt niet iedere bout op voorraad hebben, maar een deksel lostrekken terwijl je de pakking niet hebt, zou een dealer niet moeten doen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Di, 19 Jul. 2011, 22:15 Onderwerp: |
|
|
Vandaag de pakking en bout gekregen, dus direct begonnen.
Wat een BOUT werk. moet zelfs de uitlaat eraf. Nee, niet gedacht dat het zoveel werk is. Alles ligt eraf behalve de uitlaat die heb ik ingespoten met olie en die moet er dus morgen af. Dan kan alles eraf en het draadeind eruit gehaald worden en alles weer in elkaar. Moet ik de rubberringen die in het waterpomp huis zitten die de verbinding naar de radiator afdichten nog vervangen? De onderste bout van het waterpompdeksel was erg verroest door een kleine lekkage van de pakking denk ik, vreemd hoor.
we zullen zien, Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
skippie

Geregistreerd op: 6-2-2011 Berichten: 129 Woonplaats: twente
|
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Wo, 20 Jul. 2011, 8:34 Onderwerp: |
|
|
Ik had het zelfde en heb geen risco genomen. Ben bij de locale cross-boer geweest (doet ook KTM) en heb voor €10,- alle bouten vernieuwd. Misschien een goeie tip
(niet alles was op voorraad, maar de M6X30 kon hij me zo meegeven) _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Wo, 20 Jul. 2011, 21:41 Onderwerp: |
|
|
Ik zit nu redelijk gefrustreerd hier te typen. Het stuk van de afgebroken bout is er niet uit te krijgen . Eerst twee moeren erop en de binnenste bewegen, schroefdraad kapot gedraaid. Nu dan moet hij wel erg vast zitten. dus met mijn techniekmotor en een schijfje er een gleuf voor een schroevendraaier in gemaakt. Geen beweging wel heb ik nu nog maar 5 mm over van de 2 cm die eruit stak. Die bout is er dus gewoon verkeerd ingedraaid door de monteur en daardoor misschien wel met uitdraaien afgebroken. De laatste keer heb ik met een brander de buitenkant van het blok verwarmd maar ook dat hielp niet.
WAT NU?
O,ja ik doe ook maar direct de waterpomp revisie.
En ik moet ook nog veel meer pakkingen en rubber ringen hebben voor waar ik mee bezig ben en die niet waren opgestuurd.
Morgen maar eens boos bellen met Team West.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 20 Jul. 2011, 22:03 Onderwerp: |
|
|
Mja,
Bout zal toch wel gewoon vastgerot zijn hoor denk ik: Stalen bouten gaan soms achterlijk vast zitten in aluminium.
Veel kruipolie er op, een paar keer verwarmen (en niet de zaak in de fik steken) en dan toch proberen de bout er uit te draaien.
Als het echt niet lukt... dan uitboren (maar wel netjes in het midden enzo!!! want je mag niet te veel wand kwijtraken), en daarna een helicoil er in (ik kan hier wel heli 6 en 8 zetten).
evt kan ik je a.s. weekend wel helepuh _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Wo, 20 Jul. 2011, 22:13 Onderwerp: |
|
|
Dr Bean, heeel graag. Hij kan niet vastgerot zijn want hij is bij de service beurt met indraaien afgebroken dus er is iets anders mis gegaan.
Koop je een helicoil gewoon bij de auto onderdelen handel?
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
|