lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Bout afgebroken
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ATAK

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jul. 2011, 16:43    Onderwerp: Bout afgebroken Reageer met quote

De langste bout die de koppelingsdeksel vastzet is afgebroken bij een service beurt bij de dealer. Geen pakking voorradig van de hele deksel die eraf moet dus naar huis gereden met een lek blok. De pakking krijg ik nagestuurd met nieuwe bout. Als ik het waterpomp dekseltje eraf heb kan ik dan zonder de rotor eraf te halen de gehele deksel loshalen? daar kom ik niet helemaal uit. De bout ga ik er uit boren of er een gleuf in slijpen en met een schroevendraaier eruit halen.

Ad

Blackbert

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jul. 2011, 17:12    Onderwerp: Reageer met quote

Euh, ja. WP zit volledig in het grote koppelingsdeksel. Sturen ze ineens een pakking voor het WPdekseltje mee of heb je die al? (dat moet eraf omdat er een bout onder zit voor het grote koppelingsdeksel, als ik mij goed herinner).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Rob Motard

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jul. 2011, 18:11    Onderwerp: Re: Bout afgebroken Reageer met quote

ATAK schreef:
De langste bout die de koppelingsdeksel vastzet is afgebroken bij een service beurt bij de dealer.

Ad

Misschien een stomme vraag maar waarom moet da deksel los bij een service beurt? moet daar iets gebeuren dan?

wtr500

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jul. 2011, 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

Waterpomprevisie? Stink veertje van de oliepomp? Beetje raar dat ze dat niet fatsoendelijk oplossen. Dit zijn van die gevallenndatbde dealer zich kan bewijzen qua service.....
wtr500

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jul. 2011, 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ohja blackbert,, je hebt gelijk. Wp-deksel eraf en je kan de hele zijkant eraf pakken. De kleine koppelingsdeksel kan je laten zitten dan. Gr. Wouter
Remmie

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jul. 2011, 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Ad

Ik heb die rechter pakking nog liggen hier. (helaas niet de bout)

Als je hulp nodig hebt, laat maar horen.

Remmie pleased

mr wheely

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 0:34    Onderwerp: Reageer met quote

raar verhaal dealer, die je motor kapot maakt en je met kapot fietsje naar huis stuurt en geen onderdelen heeft liggen ????

of niet veryangry2 zou ik niet blij van worden huh2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 9:23    Onderwerp: Reageer met quote

of ze die pakking van het dekseltje meesturen weet ik niet. Ik neem aan van wel. Het is niet gebruikelijk om namen van dealers te noemen dus doe ik dat niet, maar het is geen Nederlandse dealer. Ik heb de onderdelen nog niet dus ik wacht af. Kijk, veel opties had ik niet. Motor daar laten staan en de volgende dag terug leek me niet alles en daarom heb ik voor deze oplossing gekozen.

Bedankt voor de info, Ad

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 12:41    Onderwerp: Reageer met quote

het kleine koppelingsdekseltje heeft geen pakking, maar een dunne rubberring. (die je meestal niet hoeft te vervangen)

tja netjes is het niet. Een boutje wat stuk gaat kan altijd gebeuren en je kunt niet iedere bout op voorraad hebben, maar een deksel lostrekken terwijl je de pakking niet hebt, zou een dealer niet moeten doen.

ATAK

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jul. 2011, 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag de pakking en bout gekregen, dus direct begonnen.

Wat een BOUT werk. moet zelfs de uitlaat eraf. Nee, niet gedacht dat het zoveel werk is. Alles ligt eraf behalve de uitlaat die heb ik ingespoten met olie en die moet er dus morgen af. Dan kan alles eraf en het draadeind eruit gehaald worden en alles weer in elkaar. Moet ik de rubberringen die in het waterpomp huis zitten die de verbinding naar de radiator afdichten nog vervangen? De onderste bout van het waterpompdeksel was erg verroest door een kleine lekkage van de pakking denk ik, vreemd hoor.

we zullen zien, Ad

skippie

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jul. 2011, 23:38    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.ktm950.info/how/Orange%20Garage/Cooling%20System/waterpump/Rebuild/ktm_water_pump.html

mooie beschrijving hoe het in elkaar zit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Jul. 2011, 8:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had het zelfde en heb geen risco genomen. Ben bij de locale cross-boer geweest (doet ook KTM) en heb voor €10,- alle bouten vernieuwd. Misschien een goeie tip bucktooth
(niet alles was op voorraad, maar de M6X30 kon hij me zo meegeven)

ATAK

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Jul. 2011, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zit nu redelijk gefrustreerd hier te typen. Het stuk van de afgebroken bout is er niet uit te krijgen thumbsdown thumbsdown . Eerst twee moeren erop en de binnenste bewegen, schroefdraad kapot gedraaid. Nu dan moet hij wel erg vast zitten. dus met mijn techniekmotor en een schijfje er een gleuf voor een schroevendraaier in gemaakt. Geen beweging wel heb ik nu nog maar 5 mm over van de 2 cm die eruit stak. Die bout is er dus gewoon verkeerd ingedraaid door de monteur en daardoor misschien wel met uitdraaien afgebroken. De laatste keer heb ik met een brander de buitenkant van het blok verwarmd maar ook dat hielp niet.

WAT NU?

O,ja ik doe ook maar direct de waterpomp revisie.

En ik moet ook nog veel meer pakkingen en rubber ringen hebben voor waar ik mee bezig ben en die niet waren opgestuurd. furious3

Morgen maar eens boos bellen met Team West.

Ad

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Jul. 2011, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Mja,

Bout zal toch wel gewoon vastgerot zijn hoor denk ik: Stalen bouten gaan soms achterlijk vast zitten in aluminium.

Veel kruipolie er op, een paar keer verwarmen (en niet de zaak in de fik steken) en dan toch proberen de bout er uit te draaien.

Als het echt niet lukt... dan uitboren (maar wel netjes in het midden enzo!!! want je mag niet te veel wand kwijtraken), en daarna een helicoil er in (ik kan hier wel heli 6 en 8 zetten).
evt kan ik je a.s. weekend wel helepuh

ATAK

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Jul. 2011, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Dr Bean, heeel graag. Hij kan niet vastgerot zijn want hij is bij de service beurt met indraaien afgebroken dus er is iets anders mis gegaan.
Koop je een helicoil gewoon bij de auto onderdelen handel?

Ad

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: