Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Terry

|
Geplaatst: Ma, 18 Jul. 2011, 15:46 Onderwerp: Ervaring met ARO-koffers? |
|
|
Ik ben op zoek naar een kofferset.
Ik neig erg naar alu koffers van TT of SW-motech maar kwam ook ARO-koffers tegen.
Beetje TT look-alike's (zelfs het logo ), maar stelt het ook wat voor?
Ze zijn AANMERKELIJK goedkoper dan TT of SW.
Iemand die koffers al eens van dichtbij gezien of daadwerkelijk ervaring mee?
gr Terry
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
9.2 KB |
Weergegeven: |
7819 keer |

|
|
195.13 KB |
789 keer |

|
|
185.6 KB |
835 keer |

|
_________________ If it's worth doing, it's worth doing right and well!
1190 Adv R
Previously 950 Adv S '03 (Orange of course!) |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Di, 19 Jul. 2011, 12:20 Onderwerp: |
|
|
DeeDee Dirk heeft die bovenste aro's gehad geloof ik (of heeft ze nog?)
Als je de onderste koffers neem en even langs een goede lasser rijd, die op de naad volledig laat doorlassen, dan heb je een bom proof sterke koffer.
Anders net als met de TT, een keer er op vallen en hij lekt op de naden.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
BikeBrother

|
Geplaatst: Di, 19 Jul. 2011, 12:41 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: |
Als je de onderste koffers neem en even langs een goede lasser rijd, die op de naad volledig laat doorlassen, dan heb je een bom proof sterke koffer.
Anders net als met de TT, een keer er op vallen en hij lekt op de naden. |
misschien wel te sterk... . ik heb al diverse alu koffers gezien die rondom gelast waren en door een harde klap op de hoek volledig openscheuren. onderweg alu lasen is lastig of je moet er een hoekprofiel overheen doen als reparatie.
Bij alu koffers met een popnagel fabrikage is dit de zwakte schakel en breekt de koffer open bij de popnagels. (zelf ondervonden toen mjin broer een grote kei raakte en de hele koffer opengereten was langs de popnagels ). de kofferzijdelen waren nog heel. dus ijzerdraad door de popnagel gaten en alles zit weer aan elkaar. beetje siliconon ertussen en het water blijft er ook uit.
_________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
 |
wcduikertje
|
Geplaatst: Di, 23 Aug. 2011, 23:00 Onderwerp: koffers |
|
|
de moto op foto is de mijne!!!
heb koffers nu 2 jaar.
32l
is niet zo dik alu als zega of hepco maar ze komen bijna niet breder dan stuur en prijs scheelt inderdaad heel wat. heb er ondertussen klein 30000km mee. al paar keer omvergevallen in stilstand,met soms een bluts in koffer maar die is makkelijk zelf uit te blutsen en dan zie je er niks meer van.makkelijk op en af te halen,duo heeft er geen last van...prijs kwalitieit vind ik ze goed!
_________________ kawasaki kx 500, kawasaki zx 10, kawasaki zx 6 ,bmw k75, kawasaki zephyr, kawasaki gtr, suzuki dr 800 en nu de beste motor aller tijden: ktm 950 adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Terry

|
Geplaatst: Wo, 21 Sep. 2011, 1:46 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de reactie,
Ik ben zelf even wat minder actief geweest op de motor en op het forum wegens werk in het buitenland. Nu toevallig een paar dagen in NLD (gelijk de motor weer wakker geschud) dus ik lees de reactie nu pas...
Ik ga me zeker nog wat meer verdiepen in die koffers!
1190 Adv R
|
Naar boven |
|
 |
Animal

|
Geplaatst: Za, 12 Mei. 2012, 20:22 Onderwerp: |
|
|
Terry schreef: | Bedankt voor de reactie,
Ik ben zelf even wat minder actief geweest op de motor en op het forum wegens werk in het buitenland. Nu toevallig een paar dagen in NLD (gelijk de motor weer wakker geschud) dus ik lees de reactie nu pas...
Ik ga me zeker nog wat meer verdiepen in die koffers! |
En... Al wat beter verdiept? Ik ben wel erg benieuwd of je voor de Aro's bent gegaan. Ik ben zelf ook op zoek naar een mooi setje maar vind de nieuwprijzen van TT veel te hoog. Een mooi 2dehands setje vinden is een enorme uitdaging en dus leken mij de aro koffers een goede optie
|
|
Naar boven |
|
 |
Terry

|
Geplaatst: Vr, 18 Mei. 2012, 0:22 Onderwerp: |
|
|
Ja, heb intussen een setje touratech zega pro 45L op de kop getikt. Zijn mooie koffers maar zooooooo breed. Voor files een ramp. Gebruik ze alleen voor vakantie. Tent, 2 matjes en 2 slaapzakken passen in 1 koffer met ruimte over...
Ik heb uit praktische overwegingen 2 peli cases gekocht. Daar moet ik nog het ophang systeem op sleutelen maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
Die koffers bouwen niet zo belachelijk breed. En het ziet er nog best snaak uit ook.
Als ik ze aan de motor kan hangen post ik een foto.
De aro's leken me ook een goede oplossing. Een collega rijdt er met plezier mee, maar ik kon de zega's niet weerstaan.
1190 Adv R
|
Naar boven |
|
 |
|