lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

totale breedte noppen?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Jul. 2011, 12:57    Onderwerp: totale breedte noppen? Reageer met quote

hey, ben een noob op noppengebied en heb hier al heel wat info gelezen ivm de verschillende soorten noppen.
ik wil dus een goede set om de originele 4,25 - 2,5 adv velg leggen waarbij de velg ook redelijk beschermd is, en had dus een post gelezen van dr bean waarin uitgelegd wordt dat bij crossbanden oa michelin de bandbreedte gemeten wordt en de noppen daarbij komen...
nu dus de vraag of dit ook voor de michelin desert (140) achter en voor (90) zo is?
en hoeveel er dan ongeveer bijkomt?

ook de combi scorpion pro vooraan en d980rr achteraan interesseert me,
alsook de pirelli mt 21 v+a

thx
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2732
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Jul. 2011, 13:56    Onderwerp: Reageer met quote

nix. alleen motorcross banden, veelal zonder weg keuring worden op het karkas gemeten. de rest allemaal buiten maar noppen.

die 140 is als echte noppen band zo'n beetje het breedste dat er te krijgen is.
teraflex en de allroad banden als tkc80 uitgezonderd.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Jul. 2011, 23:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de mt21 voor en achter en bevallen erg goed ( op levensduur na maar da heeft elke nop ) maar de velgen worden zeker niet beschermd. Achter komt de velg gelijk met de nop wat in mijn velg al heeft gezorgd voor van die mooie diepe witte krassen.
_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jul. 2011, 0:05    Onderwerp: Reageer met quote

thnx, duidelijke antwoorden!

krassen vind ik niet erg, deuken daarentegen minder... maargoed, dan weet ik wat ik moet doen... gewoon een setje mt 21 (prijs kwaliteit) en als deze velgjes moesten stukgaan is er nog altijd haan wheels met een mooie oplossing thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jul. 2011, 16:00    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
thnx, duidelijke antwoorden!

krassen vind ik niet erg, deuken daarentegen minder... maargoed, dan weet ik wat ik moet doen... gewoon een setje mt 21 (prijs kwaliteit) en als deze velgjes moesten stukgaan is er nog altijd haan wheels met een mooie oplossing thumbsup


Deuken kan je wel krijgen als je op een steen rijd maar das niet omdat de nop niet ver genoeg uit steekt maar omdat de band zo ver indeukt dat de velg een deur krijgt. De originele velgen zijn niet zo sterk. heb ook al 2 flinke deuken in mijn voorvelg maar voel ik niets van. en was ook door met best hoge snelheid op een steen te rijden.

Tip je kan je voorband op 2 bar zetten als er echt stenen liggen. Je verliest iets van grip maar valt nog goed mee. bij modder en zand rij ik op 1,5 bar voor

_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jul. 2011, 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat je de mt21 banden op je originele velgen zet neem ik aan dat je er ook mee op het asfalt gaat rijden. Wat is de belastbaarheid wat draagvermogen en snelheid betreft? Het lijkt me geen band om je snot voor de ogen te rijden op het verharde.

De D980RR heb ik nog niet eerder voorbij zien komen op dit forum, wat is dit voor band?

Hans

_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2732
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jul. 2011, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

een woestijnband. een band die je in de vangrail zet als het een beetje nat en koud is en je er geen rekening mee houd.
Smile

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 0:10    Onderwerp: Reageer met quote

verhard interesseert me weinig bij mn noppensetje, enkel om van thuis tot aan de speeltuin te rijden...
voor de weg heb ik gelukkig een 19/17 combi
daarom overweeg ik ook de d908rr alsook de michelin desert...
hard rubber (gevaarlijk op tarmac) maar goed offroad en langere levensduur naar't schijnt.
wel alledrie ontwikkeld voor zwaardere machines dus qua belasting en draagvermogen zou ik me geen zorgen maken, ik wil er wel geen 170 mee op de weg rijden dus...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 20:38    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
verhard interesseert me weinig bij mn noppensetje, enkel om van thuis tot aan de speeltuin te rijden...
voor de weg heb ik gelukkig een 19/17 combi
daarom overweeg ik ook de d908rr alsook de michelin desert...
hard rubber (gevaarlijk op tarmac) maar goed offroad en langere levensduur naar't schijnt.
wel alledrie ontwikkeld voor zwaardere machines dus qua belasting en draagvermogen zou ik me geen zorgen maken, ik wil er wel geen 170 mee op de weg rijden dus...


denk er ook aan dat er banden zijn die goed zijn op zand, andere goed op steen en nog andere goed op moder. kijk wat je gaat rijden en kies daar een band naar.

_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 22:43    Onderwerp: Reageer met quote

De 908 vind ik best meevallen op verhard. Heb in combinatie met de Scorpion Pro er vorige winter mee doorgebracht. Was best wel geinig mits aangepast rijgedrag.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Jul. 2011, 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

grote nadeel van desert of 908R: de prijs.

voor die prijs koop je ook 2 a 3 AC10's ofzo, en dat geeft je meer lol en meer grip.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif