Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Hydrazine

Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Vr, 1 Jul. 2011, 18:04 Onderwerp: Schuberth C3 |
|
|
Afgelopen vakantie in Duitsland 2 stuks Schuberth C3 helmen (design type) gekocht voor mezelf en vrouw bij een winkel van de keten: www.louis.de
Oude helmen daar achter gelaten.
Blijkt de kinband van beide helmen niet in orde te zijn. Met DHL naar Schuberth in Duitsland en even paar weken zonder helm. Da's even behoorlijk balen, maaaar wel € 165,- bespaard. Kon een mooie deal maken.
Dat geld was anders in NL naar de firma Splash Design gegaan.
Je hoeft niet speciaal naar een winkel in D te rijden, ze bezorgen ook in NL. |
|
Naar boven |
|
 |
Blob

Geregistreerd op: 1-2-2010 Berichten: 684 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 5 Jul. 2011, 22:21 Onderwerp: |
|
|
Dank voor de tip, de C3 is een fijne helm, maar inderdaad behoorlijk prijzig. _________________ 990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk! |
|
Naar boven |
|
 |
skippie

Geregistreerd op: 6-2-2011 Berichten: 129 Woonplaats: twente
|
Geplaatst: Wo, 6 Jul. 2011, 0:46 Onderwerp: |
|
|
wees eerlijk op een adventure moet je ook een soort ven cross helm ophebben anders ziet het er niet uit.
niks tegen schubert hoor, dat zijn perfecte helmen.
Maar als ik iemand zie rijden op zijn of/allroad dan moet er wel een klep voorzitten.
 |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Wo, 6 Jul. 2011, 11:01 Onderwerp: |
|
|
skippie schreef: | wees eerlijk op een adventure moet je ook een soort ven cross helm ophebben anders ziet het er niet uit.
niks tegen schubert hoor, dat zijn perfecte helmen.
Maar als ik iemand zie rijden op zijn of/allroad dan moet er wel een klep voorzitten.
 |
Mensen die met een(KTM) all-road rijden "moeten" over het algemeen alleen af en toe naar de wc! En verder doen ze wat ze zelf goed lijkt. Soms is dat een cross-helm, en soms is dat een systeem helm(omdat dat handiger is onder omstandigheden). ik gebruik ze toevallig allebei. Wat jij ervan vindt zal mij een worst zijn....... .
Er hoort ook geen koffer op een adventure/smt/r........toch? maar dan is het wel heel erg onhandig met woonwerken. Zie al die supersports met een rugzakje ....
Gewoon doen waar je zin in hebt!! Genieten van je brommert.(met of zonder gaulloise outfit )
Groet, Wout _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Wo, 6 Jul. 2011, 13:20 Onderwerp: |
|
|
skippie schreef: | wees eerlijk op een adventure moet je ook een soort ven cross helm ophebben anders ziet het er niet uit.
 |
Jeetje... wat zal ik dan die 100.000km voor joker hebben gereden met m'n Arai sz- open potje, en in de winter arai-integraal (type weet ik niet eens).
Gelukkig ben ik het blitsstadium al gepasseerd, (of nooit gehad),
maar het is zoals ouwegeert al aangeeft, gewoon doen (en opzetten) waar je zin in hebt
oh ja, met terreinrijden draag ik wel een crosshelm  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Wo, 6 Jul. 2011, 17:29 Onderwerp: Scuberth |
|
|
Ik heb de C3 gekocht vanwege:
licht gewicht
zonnebril in helm
pin-lock in vizier
geluid reductie
klap systeem (niet echt noodzakelijk)
in 2 minuten com systeem (Kenwood VHF op kanaal 6) erin en nav (geluid van Garmin Streetpilot) erin gezet.
Had hiervoor de S1 en eerste wat mij op viel is het lage gewicht van de C3 i.t.t. de 5 jaar oude S1.
Voor de rest blijft het een te dure helm!
Gekocht in D omdat je nu striping uitvoering hebt voor de mono-kleur helm in NL.
Ik rijdt op een SM-T, dan lijkt een C3 mij wel te kunnen...
 |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Do, 7 Jul. 2011, 9:58 Onderwerp: |
|
|
licht gewicht?
tja, alles is relatief natuurlijk
maar mijn shoei xr-1000 (jaja, is een integraal) weegt een pluimpje en is een PAK stiller dan die C3
maar, opnieuw, alles is relatief  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Do, 7 Jul. 2011, 13:02 Onderwerp: |
|
|
Motorcycle Boy schreef: | licht gewicht?
tja, alles is relatief natuurlijk
maar mijn shoei xr-1000 (jaja, is een integraal) weegt een pluimpje en is een PAK stiller dan die C3
maar, opnieuw, alles is relatief  |
Een goeie integraal is altijd stiller dan een systeemhelm, maar na een C2 en een C3 kan ik die systeemhelm niet meer missen. Soms draag ik nog wel es een integraal (arai), maar de C3 is veel praktischer. die zonnebril is voor een brildrager als ik fantastisch, en de reden waarom ik terug een C3 gekocht heb en geen Shoei
C3 rijders herkennen elkaar ook zonder helm, want er staat nl een V in je voorhoofd gedrukt als je een tijdje met een C3 rijdt  _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Do, 7 Jul. 2011, 13:23 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: |
Een goeie integraal is altijd stiller dan een systeemhelm, maar na een C2 en een C3 kan ik die systeemhelm niet meer missen. Soms draag ik nog wel es een integraal (arai), maar de C3 is veel praktischer. die zonnebril is voor een brildrager als ik fantastisch, en de reden waarom ik terug een C3 gekocht heb en geen Shoei |
geheel correct inderdaad. Mijn xr-1000 komt per jaar zelfs geen tien keer uit mijn kast. Die 15.000kms worden altijd met de C3 afgehandeld. En ook wel met de moto.  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
|