Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
jp
|
Geplaatst: Do, 14 Jul. 2011, 17:55 Onderwerp: ontluchten voorvork? |
|
|
ze hebben me gezegd dat ik om de 1000km _________________ KTM 990adv 2009
Laatst aangepast door jp op Ma, 25 Jul. 2011, 15:09, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Do, 14 Jul. 2011, 18:58 Onderwerp: |
|
|
Komt geen olie uit (als dat wel zo is, is het stuk). Er komt soms een beetje lucht uit. Vandaar dat het 'ontluchten' heet. Komt vooral voor als je veel offroad gereden hebt, met hoge temperaturen. Dan hoor je het kort sissen.
Je kunt er bleedervalves opzetten. De één vindt het handig (ik), de ander vindt dat het een onderdeel wat stuk kan gaan.
Let wel op dat je het altijd doet met je voorband van de grond, en beide kanten. _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Vr, 15 Jul. 2011, 2:12 Onderwerp: |
|
|
Guus schreef: | Komt geen olie uit (als dat wel zo is, is het stuk). Er komt soms een beetje lucht uit. Vandaar dat het 'ontluchten' heet. Komt vooral voor als je veel offroad gereden hebt, met hoge temperaturen. Dan hoor je het kort sissen.
Je kunt er bleedervalves opzetten. De één vindt het handig (ik), de ander vindt dat het een onderdeel wat stuk kan gaan.
Let wel op dat je het altijd doet met je voorband van de grond, en beide kanten. |
waarom moet je voorband van de grond ???? met bleeders moet je voorband toch ook niet van de grond.
gewoon even los draaien en weer vast |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Vr, 15 Jul. 2011, 6:52 Onderwerp: |
|
|
De vork heeft een lucht kamer van 10cm boven de olie.
Ik denk dat als het wiel van de grond af is de deze kamer onbelast ontlucht/belucht kan worden zodat je weer naar die 10 cm gaat??
Misschien dat je tijdens offroad (veel heeft en weer gesjtoek van de vork), lucht uit de vork perst, ofzo enzo
Ben benieuwd, denk dat het zoiets is _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Vr, 15 Jul. 2011, 14:01 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: |
waarom moet je voorband van de grond ???? met bleeders moet je voorband toch ook niet van de grond.
gewoon even los draaien en weer vast |
Denk even na: als je band op de grond leunt, zakt ie al iets in zijn veerring. ontlucht jij vervolgens heb je dus een luchtkamer die minder is dan je zou willen, met een onderdruk in je voorpoot bij volledig uitgeveerd.
Niet wat je wil dus.
ontluchten op de bok, met het voorwiel van de grond dus, OOK met snel ontluchters.
Hey Koen,
Die wp's zijn juist goed in luchthappen. daar komt na verloop van tijd overdruk in, wat er weer voor zorgt dat je keerringen sneller slijten. (en de veerring beinvloed. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
|