Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2666 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 5 Nov. 2005, 17:51 Onderwerp: Wie gaat er mee naar Marocco: Januarie, 2 weken? |
|
|
Ik ben van plan een rit met Xtravels mee te gaan , 3000km door marocco, 50% offroad maar wel voor de iets minder ervaren offroader geschikt.
Onder andere Live de Dakar meemaken!!!
Het tripje kost (alles op benzine en vliegticet inbegrepen) 1550 euro, vliegen kost je 200 euro en dan nog wat van de daar veeel goedkopere benzine. En een setje noppies natuurlijk! Motor word vervoerd naar puntje spanje, waar we landen en opstappen ook.
Ik zou het leuk vinden als er nog een LC8 rijder zin in heeft! Dus laat maar horen of er interresse is.
Vertrek 31 december, dus daar nieuwjaar vieren in stijl! 2 weken weg.
Over de 20 tot 25 graden overdag nog niet gehad, geweldig toch?
--------------------------------------------Quote Xtravels:
Aankomst met het vliegtuig in Malaga. Eerste overnachting op een camping nabij Algeciras. Dan twee dagen door Marokko toeren naar Erfoud. Vanaf Erfoud gaat het offroad door de woestijn tot Zagora (Paris Dakar route) en van Zagora naar Foum-Ziguid. Hierna gaat het door de Anti-atlas richting noorden.
Deze route laat zich eenvoudig variëren. Er kan b.v. ook een stuk van de Atlas offroad worden gereden. Verder moet je 25 liter brandstof in totaal kunnen meenemen (b.v 20 liter tank + jerrycan) en 5 liter water. De route is goed te volgen op de Michelin kaart nr 959.
De Marokko woestijntour is ideaal als eerste verkenning van de woestijn. Er zijn geen duinpartijen waar we doorheen moeten. Het grootste gedeelte bestaat uit harde pistes met hier en daar een moeilijke passage. Ook voor minder ervaren offroadrijders is deze route goed te doen. Voor diegene die toch graag even in de duinen wil spelen (waaronder de reisleider) maken we bivak aan de rand van de duinen.
Voor Marokko is er voor Nederlanders geen visumplicht.
Aantal deelnemers: 4 tot 5. Voor groepen is het mogelijk om de reis naar wens aan te passen.
In de prijs zit het volgende inbegrepen:
-transport van de motor van Utrecht-Algeciras-Utrecht
-bootticket Algeciras-Ceuta-Algeciras
-overnachtingen en eten in Marokko _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Zo, 6 Nov. 2005, 10:19 Onderwerp: |
|
|
FF een tip, neem ook warme kleren mee(trui/joggingbroek)
snachts is het daar sterveskoud,en richting atlas kans op sneeuw/ijs!
Ps zou graag meewillen maar is helaas fysiek niet meer te doen voor mij
als je gaat, wel ff mooie piccies maken he.... _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Zo, 6 Nov. 2005, 10:24 Onderwerp: |
|
|
Ps , als je de grens overgaat met Marokko, trek die Quest er dan ff af!
toendertijd deden ze enorm moeilijk over de aanwezige 27Mc apparatuur in de 4x4(en stonden dus noodgedwongen 2 dagen langer in Tanger)
Politie/douane zijn echt ratten daar!(dit is mijn pers mening/ervaring)
t zou mij nix verbazen als ze zo'n leuk navigatie setje in beslagnemen(altijd handig voor op die kameel ) _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Zo, 6 Nov. 2005, 23:34 Onderwerp: |
|
|
Gaaf man, Marokko is heel mooi. (ben vorig jaar geweest met XR)
Ga je met de LC8? |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2666 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 7 Nov. 2005, 10:55 Onderwerp: |
|
|
Ik wacht nog op het antwoord of het te doen is op de LC8 _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Di, 8 Nov. 2005, 14:04 Onderwerp: |
|
|
Als ik het verhaal lees is het zeker te doen. Misschien zelfs leuker dan met een licht fietsje.
De raid de l'amitie vorig jaar was wel leuker met een licht fietsje.
Volgend jaar ga ik zeer waarschijnlijk de Tuareg rijden, ook weer met de XR. Dus ik zal de Dakar vanaf de bank voor de TV moeten volgen... |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2666 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 10 Nov. 2005, 15:00 Onderwerp: |
|
|
Kogel is er door!!
Ik ga rijden, met de LC8
Dus veel te doen om mijzelf en de motor voor te berijden op deze rit!
Tips zijn erg welkom.
Wat denken jullie van de omstandigheden daar? is het luchtfilter nu al voldoende voor de stoffige omgeving of kan ik beter een 2e filter meenemen of een anders (extra?) filter monteren?
Zijn er tips voor de vering?
Iemand zin om mij nog te leren rijden? _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Bongo Gast
|
Geplaatst: Do, 10 Nov. 2005, 23:06 Onderwerp: |
|
|
Tip: gebruik een aluminium kofferset! |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Vr, 11 Nov. 2005, 0:38 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat als je echt in het stof gaat rijden, je het beste er een schuimfilter in kan zetten (ingeolied) _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 11 Nov. 2005, 6:58 Onderwerp: |
|
|
Flatslide schreef: | Ik denk dat als je echt in het stof gaat rijden, je het beste er een schuimfilter in kan zetten (ingeolied) |
zijn die er dan ??????? nog nie gezien |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 11 Nov. 2005, 9:06 Onderwerp: |
|
|
klopt, der is geen schuimfilter. Der is wel een soort k&n filter, maar ik geloof niet dat ie meer stof tegenhoudt dan het origineel.
Maar het originele filter is behoorlijk goed. Vorig jaar hebben er 25 lc8en door tunesie gereden (waaronder onze host), en wel behoorlijk zand zo af en toe.
OK, het filter had soms een goeie laag zand, maar het is zo groot dat de lc8 daar weinig last van heeft, en belangrijkste: Het komt er niet doorheen.
randen zijn goed afgesloten (evt licht vetten) etc.
Het filter kan je uitblazen met lucht. Maar persoonlijk zou ik er zo veel mogelijk afblijven, zolang je niet een mooie schone sleutelplek hebt: Je maakt het vaak erger dan het is.
Wat wel een klein beetje een probleem kan zijn is: De carb's zelf staan in de vuile lucht. ze worden dus best heel vies aan de buitenkant, gaskabel, chocke etc. In ieder geval na het evenenement grondig reiniger!
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2666 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 11 Nov. 2005, 11:15 Onderwerp: |
|
|
Ik hou de motor dan lekker zoals hij is, alleen andere uitlaten heb ik nog wel nodig :( geen budget.... Benzine daar is vaak gelood en dat gaat niet met cat!
Wie helpt mij aan pijpen zonder kat!!
Wat zou het doen als ik de kat er gewoon uit weg boor, je kan er zo mooi bij.
Alu koffers werd me juist sterk afgeraden, bijna verboden wegens gevaar als de motor dan op je valt.
Ik was van plan 2 60liter roltassen aan het rack te binden, meteen mooie valbeugel dan _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Vr, 11 Nov. 2005, 16:25 Onderwerp: |
|
|
Als je de kat eruit mept gebeurt er verder niets, hij zal wellicht wat beter ademenen en iets voller klinken, en hij zal een stuk koeler blijven als nu...
draag wel een goed stofmasker als je hem eruitslaat want dat spul is nie echt gezond..... _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Vr, 11 Nov. 2005, 16:28 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | klopt, der is geen schuimfilter. Der is wel een soort k&n filter, maar ik geloof niet dat ie meer stof tegenhoudt dan het origineel.
Maar het originele filter is behoorlijk goed. Vorig jaar hebben er 25 lc8en door tunesie gereden (waaronder onze host), en wel behoorlijk zand zo af en toe.
OK, het filter had soms een goeie laag zand, maar het is zo groot dat de lc8 daar weinig last van heeft, en belangrijkste: Het komt er niet doorheen.
randen zijn goed afgesloten (evt licht vetten) etc.
Het filter kan je uitblazen met lucht. Maar persoonlijk zou ik er zo veel mogelijk afblijven, zolang je niet een mooie schone sleutelplek hebt: Je maakt het vaak erger dan het is.
|
Inderdaad ff de randen goed in vetten met vaseline ofzo, en verder met je tengels vanafblijven, ik blijf het een wat vreemde constructie vinden,die carburateurs in het filterhuis.....
Dr_Bean schreef: |
Wat wel een klein beetje een probleem kan zijn is: De carb's zelf staan in de vuile lucht. ze worden dus best heel vies aan de buitenkant, gaskabel, chocke etc. In ieder geval na het evenenement grondig reiniger!
grts |
_________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 11 Nov. 2005, 19:56 Onderwerp: |
|
|
ik heb effe de quoting aangepast in de bevenstaande mail hoor, anders is het zo zoeken naar wat er nieuw getypt is _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|