Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
KP
Geregistreerd op: 21-3-2008 Berichten: 85
|
Geplaatst: Do, 23 Jun. 2011, 12:10 Onderwerp: volgelopen voorspatbord |
|
|
Hallo leden,
Afgelopen dagen wederom de offroad ritten van Ketelaar gereden in Noord-Frankrijk. Het was door het natte weer erg nat en zwaar. Maar ik en de motor KTM 950 S hebben het weer doorstaan. HELEMAAL TOP.
Een vraag : Op een kleiweg reed ik ongeveer 60 km/u. Heel onverwacht blokkeerde het voorwiel. Dit had een valpartij tot gevolg. Wat bleek! Het voorspatbord was volgelopen met klei.........
Gelukkig kon ik na de valpartij, nadat ik de klei had verwijderd uit het voorspatbord, weer verder rijden.
Hebben jullie een suggestie? Hoog voorspatbord monteren? Het orginele voorspatbord verhogen?
De MT 21 bevielen erg goed! Een stuk meer grip dan de TKC.
Ik hoor het graag van jullie.
Bij voorbaat dank.
Groetjes,
KP
[/img]
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
208.16 KB |
Weergegeven: |
338 keer |

|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
120.53 KB |
Weergegeven: |
376 keer |

|
|
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 23 Jun. 2011, 19:11 Onderwerp: |
|
|
Gekend probleem bij de 950 dacht ik. Het spatbord sluit te nauw aan bij de voorband en zeker bij noppen. Bij de 990 is dit sterk opgelost door een breder uitstaand spatbord te monteren, maar aangezien dit niet echt past op een 950 ben je misschien beter af met een verhoogd spatbord.
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Do, 23 Jun. 2011, 19:55 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Gekend probleem bij de 950 dacht ik. Het spatbord sluit te nauw aan bij de voorband en zeker bij noppen. Bij de 990 is dit sterk opgelost door een breder uitstaand spatbord te monteren, maar aangezien dit niet echt past op een 950 ben je misschien beter af met een verhoogd spatbord. |
Afgelopen weekend toch ook een 990 gezien met volgelopen spatbord.
Wel niet zo dat ie totaal blokkeerde; maar veel scheelde het niet...
_________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Do, 23 Jun. 2011, 20:47 Onderwerp: |
|
|
In 't slechtste geval breekt het gewoon af, met meename van de remleiding.
Een 990 spatbord heeft idd veel meer ruimte, maar vraagt ook de 990 remleidingen. Net als een hoog spatbord trouwens.
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 23 Jun. 2011, 21:13 Onderwerp: |
|
|
bekend probleem idd, maar als jeje bandenspanning wat lager durft te maken dan helpt dat wel heel veel: dan lost de band beter de klei.
een nog meer noppenband nemen helpt natuurlijk ook, zeker al sje er een neemt die wat slapper van karkas is; bijv een scropion pro
en een beetje doorrijden helpt ook... maar blijkbaar deed je dat al .
het is mij, ondanks genoeg modder, nooit overkomen.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
joscha
Geregistreerd op: 28-1-2005 Berichten: 34 Woonplaats: Almere
|
|
Naar boven |
|
 |
|