lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Superenduro sleutel resultaat

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
divaha



Geregistreerd op: 2-5-2011
Berichten: 33

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jun. 2011, 8:25    Onderwerp: Superenduro sleutel resultaat Reageer met quote

Bedankt voor al jullie tips voor het diet van mijn Superenduro. Zie hier het resultaat van wat dagen sleutelen;

Een opsomming van de aanpassingen;
- 2in1 uitlaat
- inkorten achterkant
- carbon zijkanten
- SAS eraf
- EPC eraf
- nieuw luchtfilter
- passagier voetsteunen eraf
- bagage beugels eraf
- nieuwe kroonplaten
- stuurdemper erop
- divers plastic eraf
- en nog wat cosmetisch bling bling

Nu nog de noppen eronder en dan is het beest helemaal klaar voor een rally in Zweden volgende week.

ps nog een vraagje; de dealer geeft aan dat je andere sproeiers erin moet zetten nu er een 2in1 uitlaat opzit. Hij zegt dat de motor anders te warm wordt en stuk loopt. Is dit zo?



SE collage3.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  334.92 KB
 Weergegeven:  1120 keer

SE collage3.jpg



SE collage.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  405.97 KB
 Weergegeven:  1165 keer

SE collage.jpg



SE collage2 .jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  446.25 KB
 Weergegeven:  1092 keer

SE collage2 .jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jun. 2011, 10:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er goed uit, dat wordt fun in Zweden thumbsup

Wat heb je gekozen voor luchtfilter, stuurdemper en kroonplaat?

Verder zou je nog de accu door een lichte LiFePo kunnen vervangen, maar dat kost weer geld.

Heb je nog foto's of info voor het verwijderen van SAS/EPC? De SE wijkt daarin af van de ADV en de Europese modellen wijken af van de Amerikaanse die behandeld worden op ktm950.info. Ik moet nog altijd de moed (en tijd) verzamelen om daar ook aan te beginnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RWELHUIS



Geregistreerd op: 20-12-2010
Berichten: 8
Woonplaats: Hengelo (O)

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jun. 2011, 20:12    Onderwerp: Re: Superenduro sleutel resultaat Reageer met quote

divaha schreef:
Bedankt voor al jullie tips voor het diet van mijn Superenduro. Zie hier het resultaat van wat dagen sleutelen;

Een opsomming van de aanpassingen;
- 2in1 uitlaat
- inkorten achterkant
- carbon zijkanten
- SAS eraf
- EPC eraf
- nieuw luchtfilter
- passagier voetsteunen eraf
- bagage beugels eraf
- nieuwe kroonplaten
- stuurdemper erop
- divers plastic eraf
- en nog wat cosmetisch bling bling

Nu nog de noppen eronder en dan is het beest helemaal klaar voor een rally in Zweden volgende week.

ps nog een vraagje; de dealer geeft aan dat je andere sproeiers erin moet zetten nu er een 2in1 uitlaat opzit. Hij zegt dat de motor anders te warm wordt en stuk loopt. Is dit zo?



ziet er goed uit heb net zelf de Damatia rally gereden met een KTM 950 superenduro
de organistie reed ook met een se met 2 in 1 die zeiden ook dat ze de sproeiers aangepst hadden

trouwens welke rally is dat in Zweden ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Jun. 2011, 2:09    Onderwerp: Reageer met quote

en ??????? hoeveel kilo is eraf......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Jun. 2011, 8:07    Onderwerp: Reageer met quote

SAS en EPC verwijderen: daarover staat redelijk wat hierover op dit forum hoor.. even zoeken.

Amerikaanse modellen hebben een carbon-container, die aan de ontluchtingssalngetjes zit, verder niet veel anders.


Heb je de AB van de tripmeter nog kunnen vinden??

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Remmie



Geregistreerd op: 4-9-2007
Berichten: 232
Woonplaats: Duiven

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Jun. 2011, 12:50    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi,

Succes in Zweden. thumbsup

Nu nog een mooie Skidplate eronder.

Wat betreft de sproeiers en naalden, hangt een beetje af of de SE nog met de originele afstelling rijdt of dat er al een keer met de vorige (niet orginele uitlaten) vervanging zijn afgesteld.

Heb zelf met het vervangen van de uitlaten een zogenaamde Pro kidje (naalden, sproeiers enz)
laten plaatsen wat een beter resultaat gaf in het midden gebied.

Remmie pleased

_________________
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
divaha



Geregistreerd op: 2-5-2011
Berichten: 33

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jul. 2011, 7:44    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor jullie leuke reacties. Hier even een antwoord op een aantal van jullie vragen;
- luchtfilter -> op advies van Gerben gewoon t papieren luchtfillter gehouden
- stuurdemper -> de normale Scotts stuurdemper welke ik eerst op mijn EXC had zitten
- kroonplaat -> BRP uit US laten overkomen, kost wat heb je ook wat en gelijk zit het stuur hoger en kan demper er op
- hoeveel kg -> 4760 gram netto zie voor gehele berekening http://www.divaha.com/mx_enduro_rally_trial/Blog/Entries/2011/6/25_KTM_Superenduro_preparation.html
- tripmeter -> aansluiting nooit kunnen vinden, zit er gewoon echt niet op bij mij....
- skidplate -> ooit maar nu even niet, is ook wel een heel zwaar ding, heb nu die keflar kappen op de deksel als bescherming
- SAS EPC -> check voor een volledige SE beschrijving
http://www.divaha.com/mx_enduro_rally_trial/Blog/Entries/2011/6/30_SAS_and_EPC_removal.html



IMG-20110619-00880.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  114.39 KB
 Weergegeven:  1108 keer

IMG-20110619-00880.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jul. 2011, 8:13    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie handleiding voor SAS/EPC, die gaat me goed verderhelpen thumbsup
Zou hier eigenlijk in het SE subforum als sticky moeten komen en zou je ook eens moeten hinten bij de beheerder van ktm950.info

Meer info over die rode pluggen die je hebt gebruikt en waar te vinden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jul. 2011, 15:08    Onderwerp: Reageer met quote

Je weet dat je de handgrepen op de achterkant omgewisseld hebt?

Misschien nog een goede tip om toch andere handguards te nemen.
Met de handguards die je er nu op hebt zitten brak bij mij altijd de koppelinghandel wanneer de motor omviel. Nu heb ik die met de alu beugels en sindsdien nooit meer een koppeling- of rem handel gebroken.

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
LaBree



Geregistreerd op: 26-2-2008
Berichten: 123
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Nov. 2011, 20:49    Onderwerp: Re: Superenduro sleutel resultaat Reageer met quote

divaha schreef:
Bedankt voor al jullie tips voor het diet van mijn Superenduro. Zie hier het resultaat van wat dagen sleutelen;

- bagage beugels eraf


He Divaha,

die bagagebeugels, wil je die ook verkopen?

gr Christiaan

_________________
KTM 07 SE 950R - KTM 530 EXC-R - Triumph 98 Daytona T595 - KTM 88 LC4 GS600
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Feb. 2012, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou zsm er weer 2 uitlaat dempers opzetten.

Dit grapje met 1 demper kost je minstens 12 pk minder.
Zet hem maar op de bank.
Gewoon 2 lichte alu of titanium dempers nemen.

Kort achter spatbordje is leuk maar heel je rug zit onder de modder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
LaBree



Geregistreerd op: 26-2-2008
Berichten: 123
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Feb. 2012, 12:35    Onderwerp: Reageer met quote

neo schreef:
Ik zou zsm er weer 2 uitlaat dempers opzetten.

Dit grapje met 1 demper kost je minstens 12 pk minder.
Zet hem maar op de bank.
Gewoon 2 lichte alu of titanium dempers nemen.

Kort achter spatbordje is leuk maar heel je rug zit onder de modder.


dat met die 1 demper dat weet jij dan weer uit ervaring.

echter dat korte achterspatbord icm modder vind ik wel meevallen....

nog steeds staat de vraag open of je de beugels voor de tassen los verkoopt? het scheelt jou weer gewicht. En ik zou ze wel willen overnemen. Smile

_________________
KTM 07 SE 950R - KTM 530 EXC-R - Triumph 98 Daytona T595 - KTM 88 LC4 GS600
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Feb. 2012, 22:40    Onderwerp: Reageer met quote

Hi,

ja ik had ook zo`n blackdog geloof ik: 2 in 1 tussenpijp.

Op de Dyno gaf het 12 pk minder.

Feit.

Heb het pijpje verkocht en alles terug gezet, 2 tita dempers gekocht.
Gaf zelfs nog een fraktie minder vermogen als standaard.

Akra is the best , maar kost wel munten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif