Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mineko
|
Geplaatst: Do, 14 Jul. 2011, 0:31 Onderwerp: garantiegeval voorremschijven |
|
|
Ha jongens..Ook ik had bij mijn lc8S GOIII 2004 bij 30000km. remschijven aan de voorkant (originele) die zo krom waren als een hoepel!!
Op advies van mijn dealer (RBmotoren) heb ik er wave-remschijven er in laten zetten. Kosten incl.remblokjes euro 420,-.
N.a.v de jongens op lc8.info die ook op hun adventures,sm en supermoto te maken hadden met kromme remschijven (verschillende hardheid van de remschijf),werd het toch onder garantie vergoed! HELAAS...zegt Rbmotoren. KTM Nederland zegt gewoon ``deze motor is uit de garantie,dus wordt t niet vergoed. Wat zegt Rbmotoren ``Tja, dat hadden wij wel verwacht``. Terwijl het een niet op zichzelf staand feit is,gezien de ervaringen! Mijn mening; deze dealer staat niet echt garant voor een tomeloze inzet voor de klant...groetjes |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Do, 14 Jul. 2011, 2:43 Onderwerp: |
|
|
Tjah, als je remschijven het na 7 jaar begeven lijkt het me logisch dat KTM de hand op de knip houdt. Je had natuurlijk ook een goedkoper setje van EBC kunnen kopen, dan was je voor 120 euro klaargeweest (www.ebay.de).
So...if you want to fly first class, you have to pay first class;-) _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 14 Jul. 2011, 9:54 Onderwerp: |
|
|
zelfs de de schijven van mijn nog geen jaar oude sm wilden ze in eerste instantie niet vergoeden,
(zijn slijtage-onderdelen, dus geen garantie).
na aandringen wilden ze de helft van de schijven vergoeden, en de blokken (die je eigenlijk ook daarbij moet vervangen) al helemaal niet.
mijn dealer heeft snel gehandeld, gewoon de schijven/blokken vervangen,
zodat ik weer probleemloos kon rijden, het gevecht om de garantie is pas daarna begonnen.
ik weet niet eens of mijn dealer bijgelegd heeft, ik heb in ieder geval niets betaald, (zoals het mi hoort bij een motor van nog geen jaar oud).
helemaal toppie van www.andremotors.nl _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Erik 990 SMT
|
Geplaatst: Do, 14 Jul. 2011, 10:50 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | zelfs de de schijven van mijn nog geen jaar oude sm wilden ze in eerste instantie niet vergoeden,
(zijn slijtage-onderdelen, dus geen garantie).
na aandringen wilden ze de helft van de schijven vergoeden, en de blokken (die je eigenlijk ook daarbij moet vervangen) al helemaal niet.
mijn dealer heeft snel gehandeld, gewoon de schijven/blokken vervangen,
zodat ik weer probleemloos kon rijden, het gevecht om de garantie is pas daarna begonnen.
ik weet niet eens of mijn dealer bijgelegd heeft, ik heb in ieder geval niets betaald, (zoals het mi hoort bij een motor van nog geen jaar oud).
helemaal toppie van www.andremotors.nl |
Mijn balhoofdlager was kapot na 15500 km , motor nét uit de 2 jaar garantie .
Met André afgesproken dat ik het eerst gewoon betaal en hij probeert enige coulance bij KTM los te peuteren.
Ben benieuwd, André gaat echt een flinke stap verder voor zijn klanten is mijn ervaring.  |
|
Naar boven |
|
 |
mineko
|
Geplaatst: Do, 14 Jul. 2011, 19:59 Onderwerp: garantiegeval schijfrem |
|
|
Hoi jongens! Als t dunne schijfremmen waren met als gevolg kromme schijfremmen, dan hoor je mij niet klagen. DE FEITEN, bij 30000km mijn originele achterband vervangen, ik rijd nog steeds met originele tandwiel en kettingset!! Mijn remblokken waren nog niet voor de helft versleten! Concluderend, aan mijn rijstijl ligt t niet, dus moet t aan het materiaal liggen.
Eerst maar is aankloppen bij KTM Nederland (kan altijd proberen)... |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

|
Geplaatst: Do, 14 Jul. 2011, 22:50 Onderwerp: |
|
|
Ben benieuwd of je antwoord krijgt
Ik heb ze ooit aangeschreven omdat mijn vrijlooptandwiel in elkaar gedraaid was door putting. ( 40.000 km)
Was later een modificatie voor maar niet eens het fatsoen om een antwoord te geven.
Ik heb wat dat betreft een heel slechte ervaring met de importeur. _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
Geplaatst: Vr, 15 Jul. 2011, 1:46 Onderwerp: |
|
|
reken er maar niet op...ik denk niet dat ktm voor vzw gaat spelen, kromme schijf kan verschilende oorzaken hebben dus??? |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Vr, 15 Jul. 2011, 2:06 Onderwerp: |
|
|
VZW----> Vereniging zonder Winstoogmerk?
Anyways...ik gok ook op geen reactie...  _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Vr, 15 Jul. 2011, 2:08 Onderwerp: |
|
|
Oh...das zoiets als een stichting in Nederland. Ivan, je woont niet in Belgie he  _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
Geplaatst: Vr, 15 Jul. 2011, 10:07 Onderwerp: |
|
|
hahha, neen niet meer in belgie (heb 't hier wel naar m'n zin moet ik zeggen).
vzw, kennen ze dat hier niet? |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Vr, 15 Jul. 2011, 11:26 Onderwerp: |
|
|
Nopez, naja...hier heet dat anders. Stichting of een "faillisement"  _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
mariodeve

|
Geplaatst: Di, 19 Jul. 2011, 19:49 Onderwerp: |
|
|
Met 7000 km op mij adv nieuwe schijven gekregen. Garantie.
En je raad het al de dealer heet Andre _________________ Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays |
|
Naar boven |
|
 |
|