lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Oekraïne perikelen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Guzman



Geregistreerd op: 11-9-2009
Berichten: 18
Woonplaats: Breezand

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Jun. 2011, 20:12    Onderwerp: Oekraïne perikelen Reageer met quote

Even een kort reisverslagje van mijn reis naar Oekraïne, en dan met name de pechperikelen.
Onderweg midden in Oekraïne begint de motor te stinken naar een soort gas en tevens ontstaat er een constante hoge pieptoon. Aanvankelijk dacht ik dat het uit de omgeving kwam maar het geluid en stank bleven aanhouden en na een tijdje een paar harde knallen uit de uitlaat en de motor hield ermee op. De pieptoon en stank bleef en al gauw kwam ik erachter dat de accu bloedheet was en bol stond en de inhoud er piepend uit kwam blazen.
Met een nieuwe accu zou ik gered zijn maar in de Oekraïne niet voorradig.
Wel kon ik een iets kleiner (9 amp.) loodaccutje krijgen, dus beter dan niets. Na veel oponthoud weer verder gereden, maar na 30 km was het weer raak, accu stond weer te koken met als gevolg een deel van het accuzuur over mijn laars en langs de motor evil3 . Er moest dus meer aan de hand zijn, na een belletje naar Verpalen was het op zeker de spanningsregelaar, deze was in heel Oekraïne dus al helemaal niet te vinden!
Uiteindelijk zijn we met drie dagen vertraging in Hongarije weer opweg geholpen door een KTM dealer die een regelaar wist te versieren bij een collega Ducati dealer, want er blijken verschillende motormerken rond te rijden met hetzelfde type regelaar.
Ik heb heel even de KTM vervloekt, 25 jaar oude Guzzi's gereden juist om van dit soort moderne electronica ellende verschoont te blijven, zo'n onderdeel mag gewoonweg niet stuk gaan, je zou maar midden in de Sahara staan. Toegeven, als het rijdt kan er geen Guzzi tegenop.
En raar dat er geen overlaadbeveiliging is ingebouwd, de accu stond echt op exploderen volgens mij.
Al met al terugkijkend een hele mooie trip.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Jun. 2011, 21:50    Onderwerp: Reageer met quote

Yep, Oekraine is best de moeite waard he? Wil zelf ook weer eens terug. Misschien is het handig om zulk soort onderdelen gewoon mee te nemen als je die kant op gaat...
_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Guzman



Geregistreerd op: 11-9-2009
Berichten: 18
Woonplaats: Breezand

BerichtGeplaatst: Zo, 19 Jun. 2011, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Een verstandig advies Harry, na elke trip weer een stukje wijzer. Ik had al een aardig voorraadje reserveonderdelen mee, maar uitgerekend net geen spanningsregelaar, deze nu steevast mee op de volgende reis.

We hebben in de Karpaten rondgereden, erg aan te bevelen, de hoofdwegen zelf zijn al een off-road avontuur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif