lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Hoe Xenon te plaatsen?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pvdbogaard



Geregistreerd op: 30-5-2011
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Do, 9 Jun. 2011, 20:46    Onderwerp: Hoe Xenon te plaatsen? Reageer met quote

Zo de bok, de valbeugels en de kofferset zitten erop. Tijd voor de Xenon. Mmmmm wat heeft die kokpit weinig ruimte .....

Heb de Pilot Bi-Xenon H4 uit mijn vorige motor gehaald. Maar daar was veeel meer ruimte. Heeft iemand hints/tips/foto's van hoe dit te doen? Deze Xenon moet direct vanaf de accu gevoed, en gaat via relais (gestuurd vanuit de orginele koplamp 12V aansluiting) naar de Xenon lamp.

Morgen eerst maar de OSCO plaatsen. En nog eens kijken of de stebel nautilus compact ergens geplaatst kan worden. Wederom tips en zo?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 9 Jun. 2011, 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

tip van de dag:

Gebruik het 'zoek' knopje in de bovenbalk van het forum.

type Xenon dan OK en veel leesplezier 2thumbsup


(sorry.. te makkelijk grin )

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
pvdbogaard



Geregistreerd op: 30-5-2011
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Do, 9 Jun. 2011, 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

dat heb ik gedaan en ben geen onderwerp tegengekomen die van toepassing is op een SMT. Wel voor de Adventure. Maar die is niet zo ingekapseld aan de voorkant binnenin vermoed ik.
Dat ingepakte stukje waar ik ook ACC1 en ACC2 vind, heeft niet genoeg ruimte. Het lijk tevens dicht te zitten, zodat ik moet gaan boren. Mmmm net 1200km erop zitten. Boren is nog een beetje "not done"
Zou de hele koplamp + console unit eraf kunnen halen en openleggen om te zien of daar van binnen nog iets te halen is. Had gehoopt dit "meerwerk" te voorkomen met mijn vraag. En als iemand weet dat ik daar niets aan ruimte zal vinden, dan scheelt dat een hoop "sloopwerk"


Laatst aangepast door pvdbogaard op Do, 9 Jun. 2011, 21:23, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 9 Jun. 2011, 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

tja.. dan helpt het om specifiek te vermelden dat dat je probleem is.

daarnaast: Heb je dan ook op Xenon+SMT gezocht?

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=3329&highlight=xenon+smt

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
pvdbogaard



Geregistreerd op: 30-5-2011
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Do, 9 Jun. 2011, 22:46    Onderwerp: Reageer met quote

Jazeker, maar dat onderwerp gaat over het "start probleem" Niet over hoe het beste in te bouwen ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Jun. 2011, 6:18    Onderwerp: Reageer met quote

ikzelf had slechte ervaring met bi xenon op mijn smr 950,
is ook h4, net als smt
(was overigens ook een setje van pilot)
naast de weinige inbouwruimte ( bi xenon fitting is lomper als een enkele fitting) ging vaak na het hoog doorhalen in toeren het licht uit.
ik geef de magneet die de lamp uit focus moet trekken bij het omschakelen van dim naar groot hier de schuld van,
(hoog toeren/ktm/trillen).

als ik het nog eens over moet doen op een sm/smt dan zou ik een setje aanschaffen die alleen maar het dimlicht vervangt, dit setje is ook kleiner/simpeler, dus makkelijker in te bouwen.

(als je dim-xenon hebt, dan heb je toch geen behoefte meer aan grootlicht wink3 ).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv


Laatst aangepast door Daan op Vr, 10 Jun. 2011, 11:58, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Jun. 2011, 6:47    Onderwerp: Re: Hoe Xenon te plaatsen? Reageer met quote

pvdbogaard schreef:


Morgen eerst maar de OSCO plaatsen. En nog eens kijken of de stebel nautilus compact ergens geplaatst kan worden. Wederom tips en zo?


http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2739

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 30 Jun. 2011, 12:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb op de techniekdag nog een xenonsetje in een SMT gemonteerd...weet het merk niet meer, maar dat paste eigenlijk perfect in de kop. Zelfs de aansluitingen waren zondermeer compatibel.

Kwam van www.mototech.be

Stebel Nautilus : groot probleem...ik krijg hem in ieder geval nergens in m'n Adventure. Bij een 950 kan hij onder de koplamp, bij een 990 is daar geen plaats meer voor. Op AdvR heb ik eens een ombouw gezien waarbij de hoorn en de compressor van elkaar gescheiden waren en de hele zwik in één kopkuiphelft verdween. Maar die maakte dan ook weer openingen in z'n kuip om het geluid beter naar buiten te krijgen enzo rolleyes5 undecided ...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pvdbogaard



Geregistreerd op: 30-5-2011
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Aug. 2011, 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

Zowel de Xenon (Pilot bi Xenon) als de Oxford handvatverwarming zijn geinstalleerd. Hele voorkant los gehad om de kabels van de HV-verwarming netjes weggewerkt te krijgen. Alle electronica die ook maar rondom de koplampunit gefrummeld kon worden zit daar nu ook. Wordt nu toch aardig vol ....

Heb de Xenon gevoed van de extra ACC die rechtstreeks aan de accu zit. Het relais isgekoppeld aan het oude signaal dat de orginele H4 lamp voedde. In theorie kan dit een nadeel hebben: ook de 12V aansluiting op het dashboard (stnadaard op de 2011 uitvoering) wordt hiervan gehaald. Bij kortsluiting gaat de 10A zekering door, en dan is het ook donker...
de handvatverwarming zit (natuurlijk) op de andere ACC. Geen joker die voro de gein deze aanzet met gevolg dat mijn accu leeg is als ik weg wil rijden...

Bij het demonteren van de koplampunit kwam ik erachter dat de reflector los zat in het plastic. Tis allemaal wel goedkoop als je het zo bekijkt. Ook zaten er vochtsporen in en wat aanslag. De unit is nu richting of al bij KTM om te zien of dit een garantiegevalletje is. Lijkt me wel toch. Na twee maanden mag je toch verwachten dat reflector nog stevig in e unit vast zit....

Maar goed, alles is getest, en t werkt als een tierelier. Zodra de nieuwe koplampunit retour is wordt deze geplaatst, en de delen weer gemonteerd. Wordt hoog tijd voro een warme handenritje met heeeeel veel licht thumbsup
En dan kan ook direct het Givi ruitje geplaatst. Benieuwd of deze het turbulente probleem voor me oplist. Dan nog even de koppelingspedaal breken en laten lassen in een schakelbare stand en dan maar zien wat er nog meer aangepakt moet worden. T houdt je wel uit de kroeg, zo'n SMT thumbsup thumbsup thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Do, 11 Aug. 2011, 9:59    Onderwerp: Reageer met quote

pvdbogaard schreef:


Heb de Xenon gevoed van de extra ACC die rechtstreeks aan de accu zit. Het relais isgekoppeld aan het oude signaal dat de orginele H4 lamp voedde.

thumbsup thumbsup thumbsup


waarom zo ingewikkeld?
een xenon setje is toch eigenlijk "plug en play" ?
de originele halogeen loopt ook niet via een relais,
en xenon trekt geloof ik niet meer spanning als halogeen toch?
( niet dat ik er nou zoveel verstand van heb hoor wink3 ).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pvdbogaard



Geregistreerd op: 30-5-2011
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Do, 11 Aug. 2011, 10:40    Onderwerp: Reageer met quote

Deze set had ik al op de vorige motor. Deze was de verbeterde versie van de vorige uitgave. Onder garantie vervangen. Er waren toendertijd nogal eens wat klachten geweest. Vermoeden bij Pilot was mogelijk dat de voeding via de orginele koplamp niet altijd toereikend is geweest.
Mijn beschrijving maakt gebruik van alle onderdelen die erbij horen. Heb alles de 25A zekering uit de loop verwijderd: ACC is 10A gezekerd. 12V bij 10A is 120W. Lampjes zijn 35W. Genoeg reserve voor opstartaangelegenheden lijkt me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Aug. 2011, 6:41    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
pvdbogaard schreef:


Heb de Xenon gevoed van de extra ACC die rechtstreeks aan de accu zit. Het relais isgekoppeld aan het oude signaal dat de orginele H4 lamp voedde.

thumbsup thumbsup thumbsup


waarom zo ingewikkeld?
een xenon setje is toch eigenlijk "plug en play" ?
de originele halogeen loopt ook niet via een relais,
en xenon trekt geloof ik niet meer spanning als halogeen toch?
( niet dat ik er nou zoveel verstand van heb hoor wink3 ).


volgens mij trekt de xenon bij het opstarten veel meer stroom
als hij eenmaal aan staat gebruikt hij minder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif