Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
pvdbogaard
Geregistreerd op: 30-5-2011 Berichten: 25
|
Geplaatst: Do, 9 Jun. 2011, 20:46 Onderwerp: Hoe Xenon te plaatsen? |
|
|
Zo de bok, de valbeugels en de kofferset zitten erop. Tijd voor de Xenon. Mmmmm wat heeft die kokpit weinig ruimte .....
Heb de Pilot Bi-Xenon H4 uit mijn vorige motor gehaald. Maar daar was veeel meer ruimte. Heeft iemand hints/tips/foto's van hoe dit te doen? Deze Xenon moet direct vanaf de accu gevoed, en gaat via relais (gestuurd vanuit de orginele koplamp 12V aansluiting) naar de Xenon lamp.
Morgen eerst maar de OSCO plaatsen. En nog eens kijken of de stebel nautilus compact ergens geplaatst kan worden. Wederom tips en zo? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 9 Jun. 2011, 21:19 Onderwerp: |
|
|
tip van de dag:
Gebruik het 'zoek' knopje in de bovenbalk van het forum.
type Xenon dan OK en veel leesplezier
(sorry.. te makkelijk ) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
pvdbogaard
Geregistreerd op: 30-5-2011 Berichten: 25
|
Geplaatst: Do, 9 Jun. 2011, 21:21 Onderwerp: |
|
|
dat heb ik gedaan en ben geen onderwerp tegengekomen die van toepassing is op een SMT. Wel voor de Adventure. Maar die is niet zo ingekapseld aan de voorkant binnenin vermoed ik.
Dat ingepakte stukje waar ik ook ACC1 en ACC2 vind, heeft niet genoeg ruimte. Het lijk tevens dicht te zitten, zodat ik moet gaan boren. Mmmm net 1200km erop zitten. Boren is nog een beetje "not done"
Zou de hele koplamp + console unit eraf kunnen halen en openleggen om te zien of daar van binnen nog iets te halen is. Had gehoopt dit "meerwerk" te voorkomen met mijn vraag. En als iemand weet dat ik daar niets aan ruimte zal vinden, dan scheelt dat een hoop "sloopwerk"
Laatst aangepast door pvdbogaard op Do, 9 Jun. 2011, 21:23, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Naar boven |
|
|
pvdbogaard
Geregistreerd op: 30-5-2011 Berichten: 25
|
Geplaatst: Do, 9 Jun. 2011, 22:46 Onderwerp: |
|
|
Jazeker, maar dat onderwerp gaat over het "start probleem" Niet over hoe het beste in te bouwen ... |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Vr, 10 Jun. 2011, 6:18 Onderwerp: |
|
|
ikzelf had slechte ervaring met bi xenon op mijn smr 950,
is ook h4, net als smt
(was overigens ook een setje van pilot)
naast de weinige inbouwruimte ( bi xenon fitting is lomper als een enkele fitting) ging vaak na het hoog doorhalen in toeren het licht uit.
ik geef de magneet die de lamp uit focus moet trekken bij het omschakelen van dim naar groot hier de schuld van,
(hoog toeren/ktm/trillen).
als ik het nog eens over moet doen op een sm/smt dan zou ik een setje aanschaffen die alleen maar het dimlicht vervangt, dit setje is ook kleiner/simpeler, dus makkelijker in te bouwen.
(als je dim-xenon hebt, dan heb je toch geen behoefte meer aan grootlicht ). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Laatst aangepast door Daan op Vr, 10 Jun. 2011, 11:58, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Vr, 10 Jun. 2011, 6:47 Onderwerp: Re: Hoe Xenon te plaatsen? |
|
|
pvdbogaard schreef: |
Morgen eerst maar de OSCO plaatsen. En nog eens kijken of de stebel nautilus compact ergens geplaatst kan worden. Wederom tips en zo? |
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2739 _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 30 Jun. 2011, 12:53 Onderwerp: |
|
|
Ik heb op de techniekdag nog een xenonsetje in een SMT gemonteerd...weet het merk niet meer, maar dat paste eigenlijk perfect in de kop. Zelfs de aansluitingen waren zondermeer compatibel.
Kwam van www.mototech.be
Stebel Nautilus : groot probleem...ik krijg hem in ieder geval nergens in m'n Adventure. Bij een 950 kan hij onder de koplamp, bij een 990 is daar geen plaats meer voor. Op AdvR heb ik eens een ombouw gezien waarbij de hoorn en de compressor van elkaar gescheiden waren en de hele zwik in één kopkuiphelft verdween. Maar die maakte dan ook weer openingen in z'n kuip om het geluid beter naar buiten te krijgen enzo ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
pvdbogaard
Geregistreerd op: 30-5-2011 Berichten: 25
|
Geplaatst: Wo, 10 Aug. 2011, 20:50 Onderwerp: |
|
|
Zowel de Xenon (Pilot bi Xenon) als de Oxford handvatverwarming zijn geinstalleerd. Hele voorkant los gehad om de kabels van de HV-verwarming netjes weggewerkt te krijgen. Alle electronica die ook maar rondom de koplampunit gefrummeld kon worden zit daar nu ook. Wordt nu toch aardig vol ....
Heb de Xenon gevoed van de extra ACC die rechtstreeks aan de accu zit. Het relais isgekoppeld aan het oude signaal dat de orginele H4 lamp voedde. In theorie kan dit een nadeel hebben: ook de 12V aansluiting op het dashboard (stnadaard op de 2011 uitvoering) wordt hiervan gehaald. Bij kortsluiting gaat de 10A zekering door, en dan is het ook donker...
de handvatverwarming zit (natuurlijk) op de andere ACC. Geen joker die voro de gein deze aanzet met gevolg dat mijn accu leeg is als ik weg wil rijden...
Bij het demonteren van de koplampunit kwam ik erachter dat de reflector los zat in het plastic. Tis allemaal wel goedkoop als je het zo bekijkt. Ook zaten er vochtsporen in en wat aanslag. De unit is nu richting of al bij KTM om te zien of dit een garantiegevalletje is. Lijkt me wel toch. Na twee maanden mag je toch verwachten dat reflector nog stevig in e unit vast zit....
Maar goed, alles is getest, en t werkt als een tierelier. Zodra de nieuwe koplampunit retour is wordt deze geplaatst, en de delen weer gemonteerd. Wordt hoog tijd voro een warme handenritje met heeeeel veel licht
En dan kan ook direct het Givi ruitje geplaatst. Benieuwd of deze het turbulente probleem voor me oplist. Dan nog even de koppelingspedaal breken en laten lassen in een schakelbare stand en dan maar zien wat er nog meer aangepakt moet worden. T houdt je wel uit de kroeg, zo'n SMT |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Do, 11 Aug. 2011, 9:59 Onderwerp: |
|
|
pvdbogaard schreef: |
Heb de Xenon gevoed van de extra ACC die rechtstreeks aan de accu zit. Het relais isgekoppeld aan het oude signaal dat de orginele H4 lamp voedde.
|
waarom zo ingewikkeld?
een xenon setje is toch eigenlijk "plug en play" ?
de originele halogeen loopt ook niet via een relais,
en xenon trekt geloof ik niet meer spanning als halogeen toch?
( niet dat ik er nou zoveel verstand van heb hoor ). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
pvdbogaard
Geregistreerd op: 30-5-2011 Berichten: 25
|
Geplaatst: Do, 11 Aug. 2011, 10:40 Onderwerp: |
|
|
Deze set had ik al op de vorige motor. Deze was de verbeterde versie van de vorige uitgave. Onder garantie vervangen. Er waren toendertijd nogal eens wat klachten geweest. Vermoeden bij Pilot was mogelijk dat de voeding via de orginele koplamp niet altijd toereikend is geweest.
Mijn beschrijving maakt gebruik van alle onderdelen die erbij horen. Heb alles de 25A zekering uit de loop verwijderd: ACC is 10A gezekerd. 12V bij 10A is 120W. Lampjes zijn 35W. Genoeg reserve voor opstartaangelegenheden lijkt me. |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 12 Aug. 2011, 6:41 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | pvdbogaard schreef: |
Heb de Xenon gevoed van de extra ACC die rechtstreeks aan de accu zit. Het relais isgekoppeld aan het oude signaal dat de orginele H4 lamp voedde.
|
waarom zo ingewikkeld?
een xenon setje is toch eigenlijk "plug en play" ?
de originele halogeen loopt ook niet via een relais,
en xenon trekt geloof ik niet meer spanning als halogeen toch?
( niet dat ik er nou zoveel verstand van heb hoor ). |
volgens mij trekt de xenon bij het opstarten veel meer stroom
als hij eenmaal aan staat gebruikt hij minder. |
|
Naar boven |
|
|
|