lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Husqvarna 900CC parallelle twin
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Mei. 2011, 19:57    Onderwerp: Husqvarna 900CC parallelle twin Reageer met quote

Husvarna gaat het 800cc 2-in-lijn blok van BMW gebruiken voor een nieuwe motor. Aanpassen naar 900cc en lichter maken.

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/New-bikes/2011/May/may0611-husqvarna-reveals-new-900cc-parallel-twin-road-bike-engine/_/R-EPI-130457

Lijkt me dat ze hiermee voor rechtstreekse concurrentie voor de LC8 kunnen zorgen.

Ik ben nog altijd benieuwd wat KTM zelf gaat doen om de kloof tussen de LC4 en de toekomstige 1200CC twins te gaan dichten.

Ik droom nog altijd van een lichtgewicht V2 750cc-800cc mini-SE grin2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Mei. 2011, 23:06    Onderwerp: Reageer met quote

opgeboorde F800... zougelanceerd moeten worden in de komende 5 jaar.

eerst zien, dan geloven.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Mei. 2011, 5:17    Onderwerp: Reageer met quote

als als ze net zo betrouwbaar worden als de rest van hun fietsen dan hebben we niks te vrezen laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mei. 2011, 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

Veel betrouwbaarder dan dat Husky zelf een blok zou ontwikkelen..... dozey
Die 800 twin is een pak betrouwbaarder dan de rest vd BMW stal, mist alleen wat fun, zeer rechtlijnig, maar da's eigen aan paralel twins zeker? Dat Husky gekocht is door BMW zal wel iets met de keuze te maken hebben, anders kies je toch voor een V2....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mei. 2011, 14:19    Onderwerp: Reageer met quote

Die 800 twin is een pak betrouwbaarder dan de rest vd BMW stal.

dan zal je eens wat meer tests moeten lezen na 50000km zijn ze al redelijk afgeschreven dan kun je bij menig een al cilinders en zuigers gaan vervangen, volgens veel motor-bladen die er een km test mee doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mei. 2011, 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, leuke meningen over het BMW blok en de betrouwbaarheid van Husqvarna-makelij, maar de hamvraag (en veel interessanter) is nog altijd wat KTM gaat doen? grin

Dat er een 1200cc blok komt, staat al redelijk vast. Ik ben er ook vrij zeker van dat de 1200cc Adventures meer de filosofie van de BMW 1200GSA zullen opgaan: meer luxe, meer elektronische snufjes en andere blabla.

Gaat de 1200cc er naast de 990 komen en blijft de 990 aan?
Zo nee, wat gaan ze doen om het gat tussen de 1200 en de LC4 te dichten (750-800cc twin?)?
Zo ja, blijft de 990 zoals hij is of gaan ze daar ook de BMW-richting mee uit?

Persoonlijk denk ik dat de 990 naast de 1200 gaat blijven bestaan. De 990 zal de meer basis-diehard versie worden/blijven en de 1200 de "ewan&charley-versie".

Anderzijds mag er gerust nog een kleiner broertje in de garage komen, gebaseerd op een basic-die-hard-eenvoudig-lichtgewicht mini-LC8 powerplant. Helaas is de coolste optie de minst waarschijnlijke optie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mei. 2011, 0:24    Onderwerp: Reageer met quote

een 850 twin super enduro lijkt me ook wel iets wink3 wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mei. 2011, 12:49    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
Die 800 twin is een pak betrouwbaarder dan de rest vd BMW stal.

dan zal je eens wat meer tests moeten lezen na 50000km zijn ze al redelijk afgeschreven dan kun je bij menig een al cilinders en zuigers gaan vervangen, volgens veel motor-bladen die er een km test mee doen


Kun je, als boekskes expert, ook wat info geven over welke magazines het juist gaat, dan kan ik dat es opzoeken. Want ik heb de slechte eigenschap om alleen te geloven wat ik met mijn eigen ogen kan checken....
Als ik alles moest geloven over KTM wat ik al te horen heb gekregen zou ik nooit een KTM gekocht hebben...snappie?

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 26 Mei. 2011, 4:07    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
mr wheely schreef:
Die 800 twin is een pak betrouwbaarder dan de rest vd BMW stal.

dan zal je eens wat meer tests moeten lezen na 50000km zijn ze al redelijk afgeschreven dan kun je bij menig een al cilinders en zuigers gaan vervangen, volgens veel motor-bladen die er een km test mee doen


Kun je, als boekskes expert, ook wat info geven over welke magazines het juist gaat, dan kan ik dat es opzoeken. Want ik heb de slechte eigenschap om alleen te geloven wat ik met mijn eigen ogen kan checken....
Als ik alles moest geloven over KTM wat ik al te horen heb gekregen zou ik nooit een KTM gekocht hebben...snappie?


stond in Motoren & Toerisme en daar kwamen de eerste 800 blokken zeer slecht uit de test, ( mag je zelf op zoeken via google )
maar zijn later op vele punten verbeterd.
oja waarom de ktm verkocht en niet de beemer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 26 Mei. 2011, 10:59    Onderwerp: Reageer met quote

ok das 1 blad...

'veeel motorbladen' ... dus aub ook de andere bronnen vermelden.?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 26 Mei. 2011, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

moto-station blad uit Frankrijk uit gesprekken met een bmw dealer uit Ruddervoorde uit een gesprek met Christian pfeiffer die er mee stunt en in het begin erg veel pech had met zijn bike.
lees de test in Motoren & Toerisme grin2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Mei. 2011, 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

de tests die ik las in motoren & toerisme (al jaren abonnee) waren geloof ik toch vrij positief over het blok...
Bovendien hebben ze er geen duurtest mee gedaan en kan ik me niet inbeelden dat ze dan iets zouden zeggen over de betrouwbaarheid op lange termijn.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Mei. 2011, 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Och, er zijn toch een paar langeduurtesten bij M&T die stillekes in het decor verdwenen zijn, zonder verdere ruchtbaarheid te geven aan eventuele problemen.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Mei. 2011, 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

kijk anders ff op google, bmw f800 failure en nu weet ik dat iedere motor zijn
gebreken heeft maar die parallel twin heeft in het begin veel rare keuren gehad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Za, 28 Mei. 2011, 1:21    Onderwerp: Reageer met quote

Euhm....Motoplus, de nieuwe, duurtest 50000km met de RC8, 2 keer blok opgeblazen, lees dat ook maar es dan...wil dat daarom zeggen dat de RC8 slecht is? Zeker niet, alleen dat de eerste series niet perfect waren. Ga ik daarom beweren dat alle RC8 blokken slecht zijn, ik zou niet durven....
Moest ik er mee kunnen rijden, ik zou al eentje in de garage hebben staan, maar helaas, met een kapotte schouder is het geen ideale moto....


Ik zit nogal veel in BMW GS middens, en heb behalve de ondermaatse remmen nog nie veel slecht gehoord over de 800.
Laat Pfeiffer met een LC8 stunten en hij zal ook wel wa brokken hebben, net als met honda etc...

Ik zou toch denken dat uitgerekend motards die met KTM rijden wel wat kunnen nuanceren.....

Maar we wijken af, back on topic, de Husky dus.....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif