Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 22 Mei. 2011, 23:06 Onderwerp: |
|
|
opgeboorde F800... zougelanceerd moeten worden in de komende 5 jaar.
eerst zien, dan geloven. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 23 Mei. 2011, 5:17 Onderwerp: |
|
|
als als ze net zo betrouwbaar worden als de rest van hun fietsen dan hebben we niks te vrezen |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Di, 24 Mei. 2011, 12:43 Onderwerp: |
|
|
Veel betrouwbaarder dan dat Husky zelf een blok zou ontwikkelen.....
Die 800 twin is een pak betrouwbaarder dan de rest vd BMW stal, mist alleen wat fun, zeer rechtlijnig, maar da's eigen aan paralel twins zeker? Dat Husky gekocht is door BMW zal wel iets met de keuze te maken hebben, anders kies je toch voor een V2.... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 24 Mei. 2011, 14:19 Onderwerp: |
|
|
Die 800 twin is een pak betrouwbaarder dan de rest vd BMW stal.
dan zal je eens wat meer tests moeten lezen na 50000km zijn ze al redelijk afgeschreven dan kun je bij menig een al cilinders en zuigers gaan vervangen, volgens veel motor-bladen die er een km test mee doen |
|
Naar boven |
|
|
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Di, 24 Mei. 2011, 22:55 Onderwerp: |
|
|
Ok, leuke meningen over het BMW blok en de betrouwbaarheid van Husqvarna-makelij, maar de hamvraag (en veel interessanter) is nog altijd wat KTM gaat doen?
Dat er een 1200cc blok komt, staat al redelijk vast. Ik ben er ook vrij zeker van dat de 1200cc Adventures meer de filosofie van de BMW 1200GSA zullen opgaan: meer luxe, meer elektronische snufjes en andere blabla.
Gaat de 1200cc er naast de 990 komen en blijft de 990 aan?
Zo nee, wat gaan ze doen om het gat tussen de 1200 en de LC4 te dichten (750-800cc twin?)?
Zo ja, blijft de 990 zoals hij is of gaan ze daar ook de BMW-richting mee uit?
Persoonlijk denk ik dat de 990 naast de 1200 gaat blijven bestaan. De 990 zal de meer basis-diehard versie worden/blijven en de 1200 de "ewan&charley-versie".
Anderzijds mag er gerust nog een kleiner broertje in de garage komen, gebaseerd op een basic-die-hard-eenvoudig-lichtgewicht mini-LC8 powerplant. Helaas is de coolste optie de minst waarschijnlijke optie. |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 25 Mei. 2011, 0:24 Onderwerp: |
|
|
een 850 twin super enduro lijkt me ook wel iets |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Wo, 25 Mei. 2011, 12:49 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Die 800 twin is een pak betrouwbaarder dan de rest vd BMW stal.
dan zal je eens wat meer tests moeten lezen na 50000km zijn ze al redelijk afgeschreven dan kun je bij menig een al cilinders en zuigers gaan vervangen, volgens veel motor-bladen die er een km test mee doen |
Kun je, als boekskes expert, ook wat info geven over welke magazines het juist gaat, dan kan ik dat es opzoeken. Want ik heb de slechte eigenschap om alleen te geloven wat ik met mijn eigen ogen kan checken....
Als ik alles moest geloven over KTM wat ik al te horen heb gekregen zou ik nooit een KTM gekocht hebben...snappie? _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 26 Mei. 2011, 4:07 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | mr wheely schreef: | Die 800 twin is een pak betrouwbaarder dan de rest vd BMW stal.
dan zal je eens wat meer tests moeten lezen na 50000km zijn ze al redelijk afgeschreven dan kun je bij menig een al cilinders en zuigers gaan vervangen, volgens veel motor-bladen die er een km test mee doen |
Kun je, als boekskes expert, ook wat info geven over welke magazines het juist gaat, dan kan ik dat es opzoeken. Want ik heb de slechte eigenschap om alleen te geloven wat ik met mijn eigen ogen kan checken....
Als ik alles moest geloven over KTM wat ik al te horen heb gekregen zou ik nooit een KTM gekocht hebben...snappie? |
stond in Motoren & Toerisme en daar kwamen de eerste 800 blokken zeer slecht uit de test, ( mag je zelf op zoeken via google )
maar zijn later op vele punten verbeterd.
oja waarom de ktm verkocht en niet de beemer. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 26 Mei. 2011, 10:59 Onderwerp: |
|
|
ok das 1 blad...
'veeel motorbladen' ... dus aub ook de andere bronnen vermelden.? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 26 Mei. 2011, 20:37 Onderwerp: |
|
|
moto-station blad uit Frankrijk uit gesprekken met een bmw dealer uit Ruddervoorde uit een gesprek met Christian pfeiffer die er mee stunt en in het begin erg veel pech had met zijn bike.
lees de test in Motoren & Toerisme |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Vr, 27 Mei. 2011, 16:58 Onderwerp: |
|
|
de tests die ik las in motoren & toerisme (al jaren abonnee) waren geloof ik toch vrij positief over het blok...
Bovendien hebben ze er geen duurtest mee gedaan en kan ik me niet inbeelden dat ze dan iets zouden zeggen over de betrouwbaarheid op lange termijn. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 27 Mei. 2011, 19:17 Onderwerp: |
|
|
Och, er zijn toch een paar langeduurtesten bij M&T die stillekes in het decor verdwenen zijn, zonder verdere ruchtbaarheid te geven aan eventuele problemen. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 27 Mei. 2011, 20:36 Onderwerp: |
|
|
kijk anders ff op google, bmw f800 failure en nu weet ik dat iedere motor zijn
gebreken heeft maar die parallel twin heeft in het begin veel rare keuren gehad |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Za, 28 Mei. 2011, 1:21 Onderwerp: |
|
|
Euhm....Motoplus, de nieuwe, duurtest 50000km met de RC8, 2 keer blok opgeblazen, lees dat ook maar es dan...wil dat daarom zeggen dat de RC8 slecht is? Zeker niet, alleen dat de eerste series niet perfect waren. Ga ik daarom beweren dat alle RC8 blokken slecht zijn, ik zou niet durven....
Moest ik er mee kunnen rijden, ik zou al eentje in de garage hebben staan, maar helaas, met een kapotte schouder is het geen ideale moto....
Ik zit nogal veel in BMW GS middens, en heb behalve de ondermaatse remmen nog nie veel slecht gehoord over de 800.
Laat Pfeiffer met een LC8 stunten en hij zal ook wel wa brokken hebben, net als met honda etc...
Ik zou toch denken dat uitgerekend motards die met KTM rijden wel wat kunnen nuanceren.....
Maar we wijken af, back on topic, de Husky dus..... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
|