lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Jaartje stilgestaan. Wat te doen voor het rijden?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
roflastc

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Mei. 2011, 14:36    Onderwerp: Jaartje stilgestaan. Wat te doen voor het rijden? Reageer met quote

Hallo,

Ik ben 1 jaar naar Brazillie geweest en de KTM (950-S '05 met 20K) is thuis gebleven. Nu ik weer terug ben wil ik weer rijden natuurlijk maar wat moet er gebeuren?

Ik heb voor de reis alles van het tupperware verwijderd en de accu losgemaakt. Daarna de boel schoongemaakt en ingevet met WD40. Dus daar staat ze nu halfnaakt en glibberig.

Wat moet ik vervangen?

alle vloeistoffen?

Banden overleden door het lange stilstaan?

welke rubbers zouden er neit tegen WD40 kunnen of anderzijds verrotten?

Andere zaken?

Alvast bedankt

african

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Mei. 2011, 17:23    Onderwerp: Re: Jaartje stilgestaan. Wat te doen voor het rijden? Reageer met quote

Als dat niet de eerste banden meer zijn (wat ik betwijfel) zou ik die blijven gebruiken zene. Bekijkt ze eens op haarscheurtjes enzo...
Toestand van de accu is moeilijk te voorspellen, een jaar zonder lading heeft ze wss geen goed gedaan. Hang ze eens aan een goede lader (geen druppeldinges) en kijk wat ze doet!

Ik denk in eerste instantie aan een oliewissel of afhankelijk van de km's een beurtje. Voor de rest gelijk voor iedere grote rit: olie erin, water erin, lucht erin, naft erin en rijden...

Rijdt eens door het stof, dan plakt dat goed in dat 'glibberig'. Ge ziet dan heel goed waar ge nog moet poetsen wink2

Hoe is 't met de ridingskills, of heb je in Brazilie ook nog op de motor gezeten?

roflastc

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Mei. 2011, 17:36    Onderwerp: Re: Jaartje stilgestaan. Wat te doen voor het rijden? Reageer met quote

african schreef:

Hoe is 't met de ridingskills, of heb je in Brazilie ook nog op de motor gezeten?

De accu heeft van begin aan de druppellader gehangen en het ding bleek gister , volgens de meetapparatuur, nog in orde te zijn.

Wat de skills betreft.. Ik ben met een Yamaha XTZ (met asfalt bandjes) wel het terrein in geweest en dat was vooral een les in heuvel klimmen en weer rustig heuvel afgaan. Het is erg krap en steil allemaal wat je daar tegenkomt. Zo af en toe ook een verzakte berg wegens overstromingen en dan was de weg kapot en moesten we de wand van het nieuw gevormde riviertje af. Dat was op z'n tijd nogal link omdat alles redelijk losjes aanmekaar hing. Reed ook zonder helm dus de moed zakte mij regelmatig in de gympies.

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Mei. 2011, 18:01    Onderwerp: Reageer met quote

banden oppompen, accu bijladen en

starten en rijden!

Na 100km (ofzo) effe bandjes controleren op scheurtjes etc.

Olie: vervangen bij 7500km OF > 2jaar levensduus

grts

roflastc

BerichtGeplaatst: Di, 17 Mei. 2011, 0:58    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
banden oppompen, accu bijladen en

starten en rijden!

Na 100km (ofzo) effe bandjes controleren op scheurtjes etc.

Olie: vervangen bij 7500km OF > 2jaar levensduus

grts

okido. Ik ga dat dit weekend eens doen. Lijkt mij dat we weer snel rijden.

dank u allen voor de reacties

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 17 Mei. 2011, 5:43    Onderwerp: Reageer met quote

oja, de benzine in je tank is nu oud: Best tank je zo snel mogelijk wat euro95 er bij, zodat het een beetje mengt en evt zware bestanddelen niet achterblijven maar oplossen in de nieuwe peut.
roflastc

BerichtGeplaatst: Di, 17 Mei. 2011, 9:55    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
oja, de benzine in je tank is nu oud: Best tank je zo snel mogelijk wat euro95 er bij, zodat het een beetje mengt en evt zware bestanddelen niet achterblijven maar oplossen in de nieuwe peut.

ik had alle benzine van te voren verwijderd. De tanks lagen schoon en droog in de schuur thuis. Smile

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: