lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

licht pulserende remkracht bij stadsverkeersnelheid

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aleph

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Mei. 2011, 19:40    Onderwerp: licht pulserende remkracht bij stadsverkeersnelheid Reageer met quote

Wel, sinds een paar duizend kms ontwaar ik bij heel licht remmen met de voorrem - zoals wat zachtjes bijremmen in een file - een pulserend remmen. De pulsen zitten niet in het remhendel, maar echt in het vertragen. Bij harder remmen is er niets aan de hand. Iemand een idee wat het kan zijn?
mr wheely

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Mei. 2011, 23:49    Onderwerp: Re: licht pulserende remkracht bij stadsverkeersnelheid Reageer met quote

Motorcycle Boy schreef:
Wel, sinds een paar duizend kms ontwaar ik bij heel licht remmen met de voorrem - zoals wat zachtjes bijremmen in een file - een pulserend remmen. De pulsen zitten niet in het remhendel, maar echt in het vertragen. Bij harder remmen is er niets aan de hand. Iemand een idee wat het kan zijn?

remblokken vervangen en kijken of dit nog zo is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michelbijl

BerichtGeplaatst: Za, 14 Mei. 2011, 14:32    Onderwerp: Reageer met quote

kromme remschijf?
Naar boven
mineko

BerichtGeplaatst: Za, 14 Mei. 2011, 23:43    Onderwerp: licht pulserende voorrem Reageer met quote

Motorboy...als ik jou was zou ik toch maar ff je voorrem ontluchten. Had bij mij een goed resultaat...javascript:emoticon('pleased')
Naar boven
Daan

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Mei. 2011, 14:16    Onderwerp: Reageer met quote

zo begon het bij mij destijds ook, heeel licht pulseren bij zachtjes remmen,
vooral bij remmend uitrollen met de koppeling ingeknepen voel je het.

later bij fors uitremmen vanaf hoge snelheid werd het zelfs trillen/schokken.

affijn, een bekend probleem bij de sm/smr, dus waarom niet op een adv,
lees hier:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1239

nl ongelijkmatige hardheid in de schijven, bij mij destijds onder garantie vervangen.

je zier er niets aan, maar domweg vervangen biedt uitkomst.

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Aleph

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Mei. 2011, 23:08    Onderwerp: Reageer met quote

aha ! thumbsup

het stomme is dat ik hier al zo'n set schijven heb liggen, van toen de moto nog maar 12000km had. undecided Nu drie jaar later heeft 'm er 65000.

mineko

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Mei. 2011, 21:19    Onderwerp: pulserende remmen Reageer met quote

He motorcycle boy. Ik moet mijn mening herzien! Ik zei tegen jou dat t raadzaam was om in jou geval (licht pulserende remmen), je remmen te ontluchten. Ik denk ,gezien t feit van mijn kromme originele schijfremmen voor, (dus ook achteraf gezien pulserend gevoel) dat het ontluchten niks mee te maken heb...Sorry...als ik jou op t verkeerde been heb gezet! Dat mijn originele remschijven voor (model 2004S bij 29500km) krom zijn als een hoepel, dat t misschien bij jou ook zo kan zijn..... Ik weet niet of dat onder garantie valt...bij mij iedergeval NIET, zei de dealer...
Naar boven
Aleph

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Mei. 2011, 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

't is niks Mineko, ik had toch niet naar uw advies geluisterd laugh3

Ik ken mijn remmen. Ik ken remmen. Dit zijn geen kromme schijven, heeft niks te maken met ontluchting. Ik ga eerder mee met Daan zijn bemerking: verschillende hardheden. wink3

Benny

BerichtGeplaatst: Do, 19 Mei. 2011, 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

heb er ook last van op m'n supermoto......dacht altijd Brembo is topmateriaal maar blijkbaar evil2

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
B-Adv-R-Ture

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Mei. 2011, 0:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had hetzelfde gevoel bij mijn 690 SMC voorrem. Bij hard remmen voelde alles goed maar bij heel licht remmen voor b.v. een verkeerslicht leek het wel gepulseerd ABS remmen. thumbsdown

Na 13.000 km heb ik zelf de Brembo schijf vervangen door een Braking schijf.
Bij het verwisselen van de schijf zag ik pas dat aan de binnenzijde van de schijf een roestplek zat in de vorm van mijn remblok. En dat dit flink ingevreten was. Dit zat alleen maar aan de binnenzijde maar niet aan de buitenzijde, mogelijk omdat je voorwiel schuin gekanteld staat.

Bij mij lijkt het erop dat de motor na het schoonspuiten of rijden door de regen/nattigheid/pekel en dan nat in de schuur zetten, dat het niet snel genoeg kan verdampen tussen de schijf en de remblokken waardoor het gaat invreten op de schijf.

Nou ben ik niet zo'n harde remmer, want ik rem veel af op de motor. Ik weet niet of ik hier geen last van zou hebben gehad als ik mijn rem veel meer had gebruikt en harder had geremd.
Naar boven
Raketman

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Mei. 2011, 13:01    Onderwerp: Reageer met quote

B-Adv-R-Ture schreef:
Bij het verwisselen van de schijf zag ik pas dat aan de binnenzijde van de schijf een roestplek zat in de vorm van mijn remblok. En dat dit flink ingevreten was. Dit zat alleen maar aan de binnenzijde maar niet aan de buitenzijde, mogelijk omdat je voorwiel schuin gekanteld staat.

Of dit iets zou te maken hebben mat dat pulserend gevoel weet ik toch niet. Mijn voorste schijven staan vol met van die ingevreten plekken en putjes, maar pulseren nooit.

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
B-Adv-R-Ture

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 20 Mei. 2011, 23:35    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
B-Adv-R-Ture schreef:

Of dit iets zou te maken hebben mat dat pulserend gevoel weet ik toch niet. Mijn voorste schijven staan vol met van die ingevreten plekken en putjes, maar pulseren nooit.

Dan denk ik dat de meest voor de hand liggende oorzaak van het probleem toch is wat Daan vermeld.

Ik heb dat al vaker gehoord, die problemen met Brembo schijven voor de SM (ook een verhaal gehoord dat de samenstelling van de remblokken dit probleem zou veroorzaken, geloof ik zelf niet echt). Reden voor mij om over te stappen naar Braking.

Zelf heb ik op de LC8 nog geen problemen na ± 21.000 km.
Naar boven
Raketman

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 21 Mei. 2011, 15:13    Onderwerp: Reageer met quote

Wel, op m'n 2de set wielen zitten schijven van Braking, en ik gebruik ook de remblokken van Braking. Daar is dat invreet-fenomeen nog vele malen erger bucktooth ... Zowel bij de voorste als achterste schijven heb ik zeker drie plekken waar je de vorm van de remblokken mooi ingeroest ziet in de (wave)schijven.
Dan vind ik op dat vlak die Brembo's wel een pak beter, maar die worden dan ook veel intensiever gebruikt voor verhard en niet in de modder/zand enzo.

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
lchaacht

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 23 Mei. 2011, 14:18    Onderwerp: Reageer met quote

Heb hetzelfde voor. Bij het remmen met trage snelheid pulseren m'n remmen ook een beetje, alles perfect bij hoge snelheden.

Blijkt "pitting" te zijn. Wat neerkomt op dus verschillende hardheden in de schijf. Hierdoor zijn er bij de mijn piepkleine putjes te zien...waardoor dus ook de benaming..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: