lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Uitlaatbocht doorgeroest
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
snicker



Geregistreerd op: 6-11-2009
Berichten: 112
Woonplaats: de Wijk

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mei. 2011, 20:49    Onderwerp: Uitlaatbocht doorgeroest Reageer met quote

Ik wilde de bussen in de uitlaat vervangen, zie topic vastgeroeste bouten, nu blijkt dat de uitlaatbocht van de voorste cilinder in de klem compleet doorgeroest is..... cry

Dit valt me eerlijk gezegd flink tegen.
Motor, 990 adventure, is van 2008 met 7500 km op de klok.
Het is wel een ingevoerde uit GB en heeft daar in de pekel gereden.

Wat denken jullie, is coulance bespreekbaar?
Zo nee, wat zijn de kosten/opties etc.

Ik houd mijn hart vast.

Groet'n
Wim

_________________
Liever een slippertje dan een schuiver
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mei. 2011, 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is mooi k%@!. Morgen even vragen wat een bocht kost, en tevens even bij Boonstra Ureterp vragen of er toevallig iets ligt! Coulance zal wel een moeilijk verhaal worden zonder dealer die zich daarvoor in zet! Maar vragen kost niks....

Sterkte Wout.

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mei. 2011, 0:10    Onderwerp: Reageer met quote

Yep , het materiaal van de uitlaatdelen is diep triest. Je bent nummer zoveel

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=3717&highlight=

Als je andere koopt bij bijvoorbeeld Boonstra zal het resultaat hetzelfde zijn na verloop van tijd gok ik.

Je kan beter proberen om de boel te lassen met argon en formeergas. De buitenzijde van de bochten is moeilijker lassen dan de binnekant doordat het materiaal daar flinterdun is. Op de gelaste delen zal ie niet snel weer kapot gaan dus na tien lasklussies heb je een pijp om de pijp gesmolten.

Je ziet de uitlaat toch niet achter het plastic

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mei. 2011, 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind die onderste oplossing de mooiste smiley2 . Zal wel wat geld bij moeten denk ik....anxious
_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 463
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mei. 2011, 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik lees inderdaad vaak dat de uitlaatbochten gescheurd zijn.
Kan het soms zijn dat deze vaker onder spanning gemonteerd worden ? De grafietringen zijn er voor om de zaak af te dichten maar ook om er voor te zorgen dat de uitlaatstukken ietwat kunnen bewegen op elkaar.
Het is dan natuurlijk belangrijk dat de klemmen aangetrokken worden conform de newtonmeters in het werkplaatshandboek. Bij te strak aangetrokken klemmen werkt het bewegen ook niet meer. De zaak komt onder spanning te staan. Zeker met trillingen van motor en uitzetten van metalen met koud en warm worden.

My 2 cents...

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mei. 2011, 12:54    Onderwerp: Reageer met quote

hier nog een topic waar dit besproken is:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=3807&postdays=0&postorder=asc&highlight=uitlaat+roest&start=15

- Er zit blijkbaar wel verschil tussen adventure en SMx versies
- adventure: Vaak is het SCHEUREN en niet roesten (ja.. ze roesten, maar doorroesten is wat anders)


post even een plaatje van je uitlaat scheur/roest er bij aub

als het scheur is.. dan kan je het mogelijk laten lassen, als het doorroesten is, dan heeft dat zeker geen nut.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mei. 2011, 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

7500km...nu al doorgeroest ? Heeft die dan 3 jaar in een pekelvat gestaan ofzo ? Heb al 4 winters achter de rug, strooizout incluis...
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
snicker



Geregistreerd op: 6-11-2009
Berichten: 112
Woonplaats: de Wijk

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mei. 2011, 19:54    Onderwerp: Reageer met quote

DR Bean:
Hij is echt doorgeroest. Plaatje maken en posten wordt lastig, ik heb er net de plasticdelen weer opgezet en dus niets te zien.
Ik dacht dat de bus er uit lag blijkt doorgerot uitlaatstuk te zijn, rotte stuk zat in de klem, kon het dus niet zien. Toen ik de bout, na deze uitgeboort te hebben, door wilde slaan met de beitel lag plotseling de boel los en kon ik zien dat er op een paar mm metaalkleur te zienis en voor de rest de boel doorgerot is. De paar mm die deboel nog aan elkaar hield, heb ik er dus zelf afgeslagen...

De motor heeft, na in de pekel gebruikt te zijn door de 1e eigenaar ongeveer 1,5 jaar bij de dealer in GB stilgestaan en vervolgens nog ruim 6 maanden in NL, ik vermoed dat dit stilstaan het roestproces negatief heeft beïnvloed.

Ik heb voor mezelf besloten dat ik de motor maar naar de dealer moet brengen en hem de boel laten repareren, 7500km beurt moet ook.

Iemand een idee wat zo'n nieuwe bocht avn de voorste cilinder moet kosten?

Laatste vraag:
Kan ik er, behalve dat het een hoop geeft, gewoon mee naar de dealer, afstand is 80 km, rijden?

Groet'n
Wim

_________________
Liever een slippertje dan een schuiver
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 26 Mei. 2011, 3:56    Onderwerp: Reageer met quote

en zo blijkt maar weer goedkoop koop is duur koop.
dus weg voordeel Engeland. worried2 worried2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Do, 26 Mei. 2011, 9:21    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
en zo blijkt maar weer goedkoop koop is duur koop.
dus weg voordeel Engeland. worried2 worried2


Beetje kort door de (uitlaat) bocht......... speechless

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 26 Mei. 2011, 10:27    Onderwerp: Reageer met quote

prijzen kan je zelf opzoeken en inschatten:

www.ktmworld.com bij de OEM microfisches: Daar staan prijzen in dollars... als je hetzelfde getal in euro's neemt kom je meestal redelijk goed uit voor Europa.

voorbeeld:
60005008000 EXHAUST PIPE REAR 03 $222.50

990 heeft een andere uitlaat, maar volgens mij is dat alleen vanwege de lambda sonde. Dus je zou ook een nieuwe gebruikte kunnen zoeken, zeker als je de achterste zoekt.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Do, 26 Mei. 2011, 11:01    Onderwerp: Reageer met quote

voor prijzen kan je het partnummer ingeven op KTMversand.de
pijp kost er 187,01 EUR om precies te zijn wink

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
snicker



Geregistreerd op: 6-11-2009
Berichten: 112
Woonplaats: de Wijk

BerichtGeplaatst: Do, 26 Mei. 2011, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo LC8-ers,

Dank jullie voor de goede raad, het meedenken, meeleven etc.

Motor zojuist naar de dealer gebracht.
7500 km beurt+band stond al ingeroosterd, dan ook maar een nieuw uitlaatstuk erop en hopen dat alle narigheid snel weer vergeten is.

Als troostprijs laat ik er ook maar een 16-tands voor opzetten.

Blijft toch mooi spul zo'n KTM, jammer dat de kwaliteit van sommige onderdelen wat te wensen over laat.

Groet'n
Wim

_________________
Liever een slippertje dan een schuiver
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Mei. 2011, 0:59    Onderwerp: Reageer met quote

hmmmm...vind het maar vaag. Die van mij komt ook uit Engeland (2004/22000km) maar de roest zit m vooral in die kleine boutjes die overal gaan roesten. Uitlaatbocht is bij lange nog niet doorgeroest.

Al eens de dealerhistorie opgevraagd via de KTM dealer en via de vorige eigenaar de KM-stand gechecked?

_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
snicker



Geregistreerd op: 6-11-2009
Berichten: 112
Woonplaats: de Wijk

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Mei. 2011, 13:22    Onderwerp: Reageer met quote

Wouter,

Alles is gechecked.
Heb vorige eigenaar gesproken, opgespoord via KTM-dealergegevens, die bevestigde de km-stand, boekjes zitten erbij etc etc.
Algehele staat geeft voor de rest ook geen reden tot wantrouwen.
Ik blijf geloven dat de langdurige stilstand, na gebruik in de pekel, dit veroorzaakt heeft. Gevalletje domme pech.

Wellicht dat de monteur bij uitvoeren beurt nog ongeregeldheden tegenkomt, maar eerlijk gezegd verwacht ik dat niet.

Groet'n
Wim

PS Topkoffer bevalt prima grin3

_________________
Liever een slippertje dan een schuiver
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif