Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Zo, 29 Jun. 2014, 19:26 Onderwerp: Materiaal uitlaat [Lassen] |
|
|
Hé luitjes,
Nou zit er bij m'n S een draadbus ingelast voor een sonde. Echter is dat doodsonde want die heb ik niet haha
Maar helaas is dat prut gelast en is die las aan het zweven gegeen en nu wat gescheurd.
Dit gewoon met een TIG toestel en wat 316 rvs toevoegmateriaal te lassen?
Of zijn de uitlaten van iets anders?
Lijkt me van RVS 430 ?
Quote: | Dabit: " vernikkeld staal" |
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Laatst aangepast door timieh op Ma, 30 Jun. 2014, 19:20, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Ma, 30 Jun. 2014, 18:24 Onderwerp: |
|
|
Dat KTM-uitlaatspul is vernikkeld staal. Wil je graag met RVS toevoeg lassen, dan zou ik iets van 309 pakken. |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Ma, 30 Jun. 2014, 19:18 Onderwerp: |
|
|
Wat zou je anders aanraden. Gewoon vernikkeld lasdraad? _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 30 Jun. 2014, 19:56 Onderwerp: |
|
|
och, dat doet het vast allemaal wel. Tig met beetje nikkelhoudend , low-koolstof-staal. goe dgneog voor de uitlaat. Als je het mooi doet gloei je het wat uit/na, maar dat doet de KTM zelf ook wel op den duur
ps.: topic verplaatst naar Werkplaats _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Ma, 30 Jun. 2014, 19:59 Onderwerp: |
|
|
Euh, goeie....
Ik heb 'gewoon' ER70S2 gepakt toen ik mijn X-stuk repareerde, maar ik wist van tevoren dat het een reparatie zou zijn die niet lang stand zou houden; tegen de tijd dat de gaten in de pijp vallen is-ie van binnenuit weggerot en geeft lassen je hooguit de tijd om wat anders te zoeken.
In jouw geval, tsja, tsja. ER70S2 (of ER70S6 MIG-draad) roest uiteraard terwijl RVS309 officieel de temperatuur niet aan kan.
Ik denk dat ik toch maar voor de 309 zou gaan. 316LSi zou ik zeker niet pakken.
[edit]
Na het zien van jouw foto begin ik me ook wel wat zorgen te maken over de pijp. De KTM lassen lijken aardig koud te zijn (hebben ze patent op blijkbaar; was bij mijn LC4 op sommige plekken ook zo), maar de kans dat de pijp zelf een aardig eind is verdwenen is best groot. Die rot van binnenuit.
Voorzichtig lassen en als de gaten erin vallen een stuk eruit slijpen en een nieuw stuk erin zetten anders blijf je bezig met gaten dichten. Ik zat op een gegeven moment met 20 Ampere de gaten dicht te boteren; dat schiet ook niet op.
[/edit]
[/edit] |
|
Naar boven |
|
|
|