lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Kundenservice: lik my......

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Vr, 6 Mei. 2011, 20:33    Onderwerp: Kundenservice: lik my...... Reageer met quote

. smiley2
_________________
You once life forever, ride the KTM adventure


Laatst aangepast door rene+adventure op Ma, 26 Aug. 2019, 10:40, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Vr, 6 Mei. 2011, 23:28    Onderwerp: Re: Kundenservice: lik my...... Reageer met quote

rene+adventure schreef:
Even als vervolg op:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=3729


Wil ik toch even het volgende met jullie delen.
Zoals sommigen van jullie weten ben ik bezig met de laatste voorbereidingen voor Route Nederland-Kaapstadt.

Begin dit jaar dus de vering verhoogd waarna mij opviel dat het blok bij de achtercylinder zweette. (olie bijvullen was niet aan de orde) Na een grondige bestudering van de voetpakking bleek het lek te zitten bij de rechter achterschroef van deze voetpakking. Kan beuren.... Motor heeft er 40.000 op zitten. Betreft ktm adventure 2005 N uitvoering nu dus opgehoogd naar S hoogte.

Met KTM werkplaats in Duitsland gebeld voor reparatie. 600 euro als ik zelf het blok zou uitbouwen. Nou ja.... Moet dan maar. Voor het het hoger doel.....Lees: Afrika.

Een week later wordt ik gebeld. Blok is klaar. Wil ik hem inladen zegt de monteur. Kan zijn dat hij weer vanaf 3000 km gaat lekken. beadyeyes2 wry
Ikke: Hoezo ???? We hebben een deuk in het pasvlak bij de rechterachterschroef ontdekt. Betreft een fabieksfout. Ikke dus: Ja daar lekt hij ook precies. Ja............. als dat zo is dan ga ik hier geen 600 euro voor betalen. Neem maar contact op met KTM.

Zo gezegd zo gedaan. Een week later: Coulance afgewezen... Motor is 6 jaar oud en vanaf 23000 heb ik zelf het onderhoud gedaan. Ikke: Wat heeft een deuk nu te maken met onderhoud. In mijn ogen dus een fabrieksfout. Zeker omdat er ook nog lak in deze deuk zat.

Vervolgens ben ik zelf met KTM (Kundenservie@ktm.at) gaan mailen. Hier kreeg ik vervolgens geen reactie meer op. Na 6 weken was ik het zat en heb ik een mailtje gemaakt met de mededeling dat ik het maar hoogst onfatsoenlijk vond dat ik geen ractie meer kreeg en met de vraag of dit soms de Taktiek van KTM is. (Lees: kop in het zand steken).

Kreeg ik toch zowaar een reactie. We waren toen ongeveer 2 maanden verder. Sorry: vakantie gehad. In ieder geval een prachtig lulverhaal over dat ik de beurt niet had gedaan en dat de schroeven niet aangedraaid waren van de cylinders waardoor de achtercylinder had ingewerkt op het het pasvlak etc.

Weer teruggemaild dat dit niet de oorzaak was daar er nog duidelijk lak in de deuk zat en dat dit dus nooit het gevolg kan zijn van inwerking van de cylinder. Krijg ik weer terug te horen dat de deuk aan de buitenzijde van schroef zit en dat alleen de binnenzijde van de pakking zorgt voor dichtheid. Dus dat kon nooit volgens hun het lek hebben veroorzaakt.

Ahum...... confused Hun hierna KTM maar succes gewenst. Valt toch geen eer aan te behalen.

Waar ik nog het meeste van baal is dat dit verhaal dik 2 maanden heeft geduurd. Bij KTM beriep men zich op vakantie. (Koen Warnar zou zeggen: Vraag eens of ik ook bij KTM mag komen werken).

Ik heb inmiddels met een revisiebedrijf gebeld. Hier deelde men mij mede dat ik me niet te veel zorgen hoefde te maken. Vloeibare pakking of koud metaal zou op de plek waar de deuk zit (achter schroef) voor een blijvende oplossing kunnen zorgen. Het onderblok zat volgens hen zowiezo met vloeibare pakking aan elkaar vast en dit houdt ook.

Ook is het een beetje een geluk dat het de voetpakking is en niet de cylinderkop. Want op deze laatste komt veel meer druk te staan.
Zo gezegd zo gedaan:
Deukje is weggewerkt met koud metaal. Wel 650 euro armer, incl.complete nieuwe pakkingset en nieuwe olieschraapveren.

Zo: en nu het blok ophalen en in elkaar sleutelen. Als ik uit Afrika terug kom kan ik pas zeggen of het blok blijvend goed is. Tot Kaapstadt de billen bij elkaar knijpen maar.....


Ik heb overigens nog even wat in wat europese regelgeving zitten te zoeken op het internt aangaande fabrieksgarantie:
Blijkt dat er een europese uitspraak is dat men niet perse' bij een huisdealer de beurten hoeft te onderhouden.
Verder is er in Duitsland en Oostenrijk op ieder produkt 3 jaar "Gewärrleisting". Betreft een soort fabrieksgarantie. Alleen na 6 maanden dient men zelf te bewijzen dat er sprake is van een produktiefout. Hiervoor moet de fabrikant aantonen dat de fout niet aan de fabriek ligt. Dus de garantie van KTM is niets extra's.....Geldt namelijk voor alle produkten. Coalance is natuurlijk wel een geste van de fabriek.

Weet iemand trouwens of bij iedere beurt de cylinderbouten worden aangedraaid ? Ik weet wel dat in het handboek staat dat alle schroeven van buiten af bereikbaar om de zoveel tijd dienen aangetrokken te worden.


Ik moest meteen even hier aan denken:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=147440&page=85
zie post #1263 van Pyndon

lijkt het een beetje op wat jij hebt?

in ieder geval lijkt het erop dat hij wel iets geregeld heeft met ktm want het het volgende staat in die zelfde post:
After talking to a number contacts at KTM and racing colleagues around the world, I am getting a warm feeling that something good may come of this one

En een aantal pagina's verder heeft hij 2 nieuwe cylinders+blok behuizing binnen gekregen....
Anders hem maar eens een vraag stellen?....

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 7 Mei. 2011, 0:17    Onderwerp: Reageer met quote

Jij hebt antwoord. Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vragen over mijn ingeslagen vrijlooptandwiel. Reageren gewoon niet die klanten

thumbsdown

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Za, 7 Mei. 2011, 8:35    Onderwerp: Re: Kundenservice: lik my...... Reageer met quote

[quote="Vonkenboer"]
rene+adventure schreef:
Even als vervolg op:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=3729

Ik moest meteen even hier aan denken:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=147440&page=85
zie post #1263 van Pyndon

lijkt het een beetje op wat jij hebt?

in ieder geval lijkt het erop dat hij wel iets geregeld heeft met ktm want het het volgende staat in die zelfde post:
After talking to a number contacts at KTM and racing colleagues around the world, I am getting a warm feeling that something good may come of this one

En een aantal pagina's verder heeft hij 2 nieuwe cylinders+blok behuizing binnen gekregen....
Anders hem maar eens een vraag stellen?....




Het is wel te vergelijken maar ook weer niet. Bij mij gaat hem om een deukje achter een spanbout. KTM Oostenrijk wil wel laten overkomen alsof het dit is, maar helaas voor hun dus niet. Ik meen dat Pyndom van onze Steven enkele cassettes van het onderblok heeft gekregen maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb hun trouwens geschreven dat wat mij betreft de correspondentie hierover fini is. Begint anders wat op bedelen te lijken en hier voel ik me toch wat te trots voor. Vandaar: lik my.... (in titel topic)

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Za, 7 Mei. 2011, 20:57    Onderwerp: Reageer met quote

Maak je geen zorgen Rene, in Nigeria hebben ze olie zat. Als he moet kun je daar bijvullen bucktooth

Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gemaakt is.

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Mei. 2011, 23:58    Onderwerp: Reageer met quote

Daar komt bij..er gaan twee beemers mee, dus ook genoeg reserve-olie;-)
_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Aug. 2019, 10:41    Onderwerp: Re: Kundenservice: lik my...... Reageer met quote

smiley2
_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Aug. 2019, 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

huh2
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif