lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Geschiedenis van de motorgroet

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Di, 25 Okt. 2005, 23:56    Onderwerp: Geschiedenis van de motorgroet Reageer met quote

De geschiedenis van de motorgroet
> >
> > De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.
> > Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks
verharde wegen en de wielen waren van steen.
> > Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
> > Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en
> > lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen
> > vuistbijl in hadden verborgen. Zo is de motorrijdersgroet ontstaan.
> > Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).
> > Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog
> > de winterrijders onderweg.
> > Motorrijders zijn ofwel winterrijders of softies.
> > Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij
> > tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden.
> > Winterrijders daarintegen rijden door. Hun aantal is gering.
> > Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten.
> > Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten
> > geen softies.
> > Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild
> > en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
> > Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt.
> > Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal
> > kunnen belanden.
> > De verboden groet.
> > Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door
> > beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.
> > Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
> > Het bekendste verbod luidt als volgt:
> > Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cylinderinhoud heeft.
> > Zoiets is geen motor.
> > Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en
> > verliest zijn zelfrespect.
> > Een aparte categorie: Oldtimers.
> > Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet
> > ongeacht de cylinderinhoud.
> > Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, zogenaamde > > ouwe techneuten.
> > Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je
> > af of hij groet.
> > Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders
> > zijn - en winterrijders groeten geen softies.
> > Het groeten op de autosnelweg.
> > Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van
> > motorrijdersgroet op de autosnelweg.
> > Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men
tegemoetkomende
> > motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
> > Rijtechnisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen.
> > De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet
> gezien.
> > Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken
> > automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de
> > onderarm.
> > De "Rossi-groet".
> > De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt)
> > geldt als zijnde zéér riskant.
> > In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar
> > het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te
> > trekken (zie boven).
> > "Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en
> > vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
> > Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert,
> > riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".
> > Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.
> > 1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans produkt groet.
> > 2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
> > 3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben
> > betaald.
> > 4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
> > 5. De rijwind zou de nieuwe tatouages eraf kunnen blazen.
> > 6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties
> zijn
> > handvat weer terug te vinden.
> > 7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
> > 8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn
> > handschoen.
> > 9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat
> > Honda voor 60% paticipeert in Harley.
> > 10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen
> > die een hand opsteken.
> > 11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
> > 12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
> > 13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan
> > de kilometerteller vast.
> > 14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te
voorkomen dat die er af trilt.
> > 15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling
> > na te tellen.
> > 16.Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
> > 17.Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.
> > Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten.
> > 1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten
> > als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken,
> > de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
> > 2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch
> > terugzwaaien"aanwezig.
> > 3. Hij is net ingedut.
> > 4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
> > 5. Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn brooker en
> > de ING-bank.
> > 6. 't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
> > 7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.
> > 8. Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
> > 9. De hand voor de antenne stoort de TV-ontvangst.
> > 10.Hij ruimt net de vaatwasser in.
> > 11.Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn > hand
> > moet laten.
> > 12.Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en
> > hendeltjes zijn stuur niet meer.
> > 13.Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
> > 14.Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een
> > vreemde motorrijder" betekent.
> > 15.Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet
> niemand
> > zijn hand.
> >
thumbsup laugh3 tongue3

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif