lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Inhouden vermogen / knallen uit de uitlaat 950SM

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Chris88

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Mei. 2011, 20:24    Onderwerp: Inhouden vermogen / knallen uit de uitlaat 950SM Reageer met quote

Hallo,

Ik schijf dit topic om mijn informatie te delen en om anderen te helpen.

Mijn KTM 950 SM uit 2006 had na 30.000 km af en toe het probleem dat de motor licht inhield op de snelweg met 120/150 km/u. Het voelde als een soort dipje in de vermogens afgifte.
Later werd het steeds erger en op het laatst viel er bij het accelereren een dip in het vermogen, om vervolgens luid knallend verder te gaan. BAM-BAM-BAM!

Het probleem was dat het stekkertje van de gearsensor massa maakte met het blok, waardoor bij bepaalde trillingen de ontsteking werd onderbroken.
Bij een 950SM bevinden die stekkers zich achter het kleine zwarte kapje aan de linker kant van het motorblok.
Waarschijnlijk gebeurde dit omdat ik EPC had afgesloten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KP

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Mei. 2011, 20:39    Onderwerp: bekend probleem Reageer met quote

Heel herkenbaar. Bij mijn KTM 950 S adventure ook dit probleem gehad. Het was gelukkig zo opgelost.

Gr

KP
wideeyed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: