Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
lucas
|
Geplaatst: Do, 11 Aug. 2011, 23:22 Onderwerp: accu plat |
|
|
Hallo...wil vanmorgen weg, noppes, geen sap, start niet, accu plat. Nou ja , half plat dan, maar starten...dat trekt ie daar niet mee. Heb intussen ± 50.000 op de teller van mijn 990 adv. S. van 2007. Dus, nu al vervangen ?
Twee dagen geleden werd ik nog wakker ergens in een bos, zeikenat, ver van alles af, geen bereik en toen startte ie wel, gelukkig. Idioot dat er geen kick starter, van af kan bij KTM. Heeft iemand een tip, ik bedoel, is er keus v.w.b. accu's voor een 990 adventure S ? En dan vooral, eentje die langer meegaat dan 4 jaar ? jaja _________________ beter een hand aan het stuur, dan tien in de lucht |
|
Naar boven |
|
 |
disco stu
|
Geplaatst: Vr, 12 Aug. 2011, 0:08 Onderwerp: |
|
|
4 jaar en 50.000 km is nog niet zo rampzalig, er zijn er die hun accu veel minder lang meegaat.
Echt veel beter dan de originele Yuasa ga je niet direct vinden zonder exotisch (LiFePo) te gaan, en de prijs zalhoog zijn. Eventueel Braille ofzo, maar daar zijn de meningen niet unaniem over. Anders iets als een Shorai (LiFePo). |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Vr, 12 Aug. 2011, 7:05 Onderwerp: |
|
|
Haha...kickstarter? Much succes met zo'n 2-cilinder. Een accu na vier jaar en 50.000km vind ik netjes. Ik zou ervoor tekenen. _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Vr, 12 Aug. 2011, 8:42 Onderwerp: |
|
|
Idem dito:
De compressie van 2x 500cc is niet mals...
Mijn accu's gaan gemiddeld 2 jaar mee...
Staat al meer over accu's op dit forum _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Vr, 12 Aug. 2011, 12:40 Onderwerp: |
|
|
VERD***** Mijn banden zijn nu al op! Kan KTM er geen fatsoenlijke banden onder liggen die langer dan 6000km mee gaan??
Beetje in dezelfde trand als klagen over een accu'tje na 4jaar/50kkm
Grote motor, lichte glasmat accu == niet snel meer dan 4 jaar leven. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Vr, 12 Aug. 2011, 13:07 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | VERD***** Mijn banden zijn nu al op! Kan KTM er geen fatsoenlijke banden onder liggen die langer dan 6000km mee gaan??
Beetje in dezelfde trand als klagen over een accu'tje na 4jaar/50kkm
Grote motor, lichte glasmat accu == niet snel meer dan 4 jaar leven. |
6000? Zoveel?  _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
lucas
|
Geplaatst: Vr, 12 Aug. 2011, 22:07 Onderwerp: |
|
|
Nou moe, ik dacht dat er iemand wist wat je zoal in dat bakkie onderin kon stoppen. Als je gaat zoeken zijn er nogal wat accumakers, dus als ie er maar inpast, neem ik aan, dan zit 't wel goed. De verschillen zijn er wel in prijs, van 60 tot 160 euri, zullen wel dezelfde zijn maar dan met een gouwe rand. Ik ga er stiekem toch vanuit dat er ooit een machien komt die geen accu nodig heeft, maar of ik dat nog mee maak...?
Vraag blijft dus, maakt niks uit wat je er in stopt als ie maar 12 V 12Ah levert ? _________________ beter een hand aan het stuur, dan tien in de lucht |
|
Naar boven |
|
 |
WickedWilly
|
Geplaatst: Vr, 12 Aug. 2011, 22:25 Onderwerp: |
|
|
De mijne is uit 2006 en met 32000km op de teller, begin dit jaar. Accu begon ook moeite te krijgen (originele Yuasa) om de 2 pitter meerdere malen rond te krijgen bij een eerste slechte start, en soms helemaal niet meer.
Toen ook wat rond gekeken, en voor een Motobatt MBTX12U gegaan. Niet duur, nog geen €60,-, dus een stuk prettiger voor de portemonnee dan de Yuasa.
Was ergens een duurtest tegen gekomen waarin deze het ook goed deed. Kan helaas de link niet meer vinden. |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
|
Naar boven |
|
 |
|