lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

remblokken
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eppo



Geregistreerd op: 23-7-2005
Berichten: 71
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Okt. 2005, 21:19    Onderwerp: remblokken Reageer met quote

Na een dagje (en eigenlijk maar een paar uur natuurlijk) spelen in het zand en de blub op de ktm- dag gisteren, zijn bij mijn achterrem de blokken eigenlijk helemaal op! Oud zijn ze niet, een paar maanden hooguit. Ik zal best met mijn voet op de rem hebben gestaan ofzo maar ik begin er wel wat de pest in te krijgen. Ik gebruik die rem bijna niet maar moet om de haverklap die blokken vernieuwen.
Weet iemand hier een oplossing voor, hardere meer slijtvaste blokken ofzo? Ik ben benieuwd

_________________
De enthousiaste beginner
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Okt. 2005, 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Eppo,

(goeie tip.. ik zal ook weer eens effe kijken Smile )

Op de weg, rij ik probleemloos veel km's met dezelfde blokken, maar 1x in het natte zand en weg zijn ze!

Blokjes halen/bestellen bij HMXparts, voor 15 euro setje, die zijn redelijk goed.. Brembo offroad doet het wat beter, maar zijn ook wat duurder (25 euro setje). das allemaal sinterbrons.
Organische (die zwartige) blokken piepen minder, maar zijn in de blub helemaal snel weg.

verder zorgen dat de klauw goed los is (vrij loopt, zuigertjes en pennen regelmatig schoonmaken en smeren)

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 25 Okt. 2005, 0:56    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Hoi Eppo,

(goeie tip.. ik zal ook weer eens effe kijken Smile )

Op de weg, rij ik probleemloos veel km's met dezelfde blokken, maar 1x in het natte zand en weg zijn ze!

Blokjes halen/bestellen bij HMXparts, voor 15 euro setje, die zijn redelijk goed.. Brembo offroad doet het wat beter, maar zijn ook wat duurder (25 euro setje). das allemaal sinterbrons.
Organische (die zwartige) blokken piepen minder, maar zijn in de blub helemaal snel weg.

verder zorgen dat de klauw goed los is (vrij loopt, zuigertjes en pennen regelmatig schoonmaken en smeren)

grts


Dr Bean kan er geen andere schijf op van een ander model die de moder en zand wat beter afvoerd ik heb dit probleem al meer gelezen weet jij niet iets. groeten mr wheely
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 25 Okt. 2005, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

ik weet niet of dat wel helpt.
volgens mij is er inmiddels een braking wavedisk te krijgen die past. preciese gegevens heb ik niet nee.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Di, 25 Okt. 2005, 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

Enduro Huskies hebben juist een hele dichte schijf achter sinds 2005 (zonder gaatjes) Da's absoluut niet omdat het zo mooi staat maar zou minder slijtage aan de blokjes in de modder moeten geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Okt. 2005, 0:55    Onderwerp: Reageer met quote

erwindob schreef:
Enduro Huskies hebben juist een hele dichte schijf achter sinds 2005 (zonder gaatjes) Da's absoluut niet omdat het zo mooi staat maar zou minder slijtage aan de blokjes in de modder moeten geven.


snap ik niks van, maar het kan.bij mijn exc had ik er geen last van. en volgens mij zijn het dezelfde blokjes. en achter gebruikte ik dezelfde rem schijf voor zowel enduro als sm ????? blokjes achter had ik nog nooit vervangen 3500km met dezelfde blokjes ?????????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Okt. 2005, 0:59    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
ik weet niet of dat wel helpt.
volgens mij is er inmiddels een braking wavedisk te krijgen die past. preciese gegevens heb ik niet nee.


zou een remschijf van een exc er niet op gaan, bevestiging is hetzelfde maar ik weet de diameter niet ????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Okt. 2005, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="mr wheely"]
Dr_Bean schreef:
zou een remschijf van een exc er niet op gaan, bevestiging is hetzelfde maar ik weet de diameter niet ????


Ken de EXC niet, maar ik denk niet dat die hetzelfde is:
De LC8 achterremklauw is gelijk aan een LC4 voorrremklauw! Daarom kan je ook makkelijk aan goedkope blokjes komen. (PS. dit is ook de klauw die op bmwgs650, aprillia etc zit: voorrem!).

Denk niet dat de EXC achter een dubbelzuiger klauw heeft toch?

Maar die blokjes gaan ook makkelijk 5000km mee, zolang je maar niet in de blub komt, en Mr_Wheely, volgens mij kom jij met de lc8 niet vaak in de blub toch?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 27 Okt. 2005, 2:18    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Dr_Bean"]
mr wheely schreef:
Dr_Bean schreef:
zou een remschijf van een exc er niet op gaan, bevestiging is hetzelfde maar ik weet de diameter niet ????


Ken de EXC niet, maar ik denk niet dat die hetzelfde is:
De LC8 achterremklauw is gelijk aan een LC4 voorrremklauw! Daarom kan je ook makkelijk aan goedkope blokjes komen. (PS. dit is ook de klauw die op bmwgs650, aprillia etc zit: voorrem!).

Denk niet dat de EXC achter een dubbelzuiger klauw heeft toch?

Maar die blokjes gaan ook makkelijk 5000km mee, zolang je maar niet in de blub komt, en Mr_Wheely, volgens mij kom jij met de lc8 niet vaak in de blub toch?


nee jammer genoeg niet hij is nog niet in mijn bezit, maar rij er wel regelmatig mee,maar wij rijden er wel mee over het strand maarja te weinig kms om over de achterblokken te oordelen cry cry
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eppo



Geregistreerd op: 23-7-2005
Berichten: 71
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Okt. 2005, 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Hoi Eppo,

(goeie tip.. ik zal ook weer eens effe kijken Smile )

Op de weg, rij ik probleemloos veel km's met dezelfde blokken, maar 1x in het natte zand en weg zijn ze!

Blokjes halen/bestellen bij HMXparts, voor 15 euro setje, die zijn redelijk goed.. Brembo offroad doet het wat beter, maar zijn ook wat duurder (25 euro setje). das allemaal sinterbrons.
Organische (die zwartige) blokken piepen minder, maar zijn in de blub helemaal snel weg.

verder zorgen dat de klauw goed los is (vrij loopt, zuigertjes en pennen regelmatig schoonmaken en smeren)

grts

Meneer Bean,
bij HMX parts moet ik een of ander nummertje kiezen, oplopend van 65 tot 525-4.
Wat moet ik hier dan invullen?

_________________
De enthousiaste beginner
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Okt. 2005, 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Eppo schreef:

Meneer Bean,
bij HMX parts moet ik een of ander nummertje kiezen, oplopend van 65 tot 525-4.
Wat moet ik hier dan invullen?


Dr_Bean is de naam,

Geen nummertje kiezen. Hem gewoon bellen! zijn de blokken voor een lc4 voorrem. sinterbrons.

Hij staat heel regelmatig bij offroad ritjes op de parkeerplaats schijnt, dus je kan euhm ook vragen of ie toevallig binnekort bij je in de buurt is.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Okt. 2005, 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Het is nummer 2220, ik heb er al meerdere van versleten.

(gelijk aan een EXC en Huskie voorremblokjes)

ing erwindob wideeyed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 29 Okt. 2005, 2:23    Onderwerp: Reageer met quote

erwindob schreef:
Het is nummer 2220, ik heb er al meerdere van versleten.

(gelijk aan een EXC en Huskie voorremblokjes)

ing erwindob wideeyed


zou de schijf van de exc dan ook niet passen ???????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Okt. 2005, 23:49    Onderwerp: Reageer met quote

Geen idee.

Maar ik verwacht dat ie een stuk dunner is dan een LC8 schijf. (wat op zich nog niet zo erg hoeft te zijn.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Okt. 2005, 0:23    Onderwerp: Reageer met quote

erwindob schreef:
Geen idee.

Maar ik verwacht dat ie een stuk dunner is dan een LC8 schijf. (wat op zich nog niet zo erg hoeft te zijn.)


zou wel mooi zijn die zijn namelijk gekartelt, en zo dun zijn die nu ook weer niet hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif