lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Wings of leo's ?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aubry

BerichtGeplaatst: Do, 14 Apr. 2011, 16:09    Onderwerp: Wings of leo's ? Reageer met quote

Wil graag ander setje dempers onder mijn adventure

Wat meer geluid
Mindert hitte en gewicht ook altijd meegenomen

Iemand ervaring met deze dempers?
vermogen winst? mapping aanpassing? Prijs ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Roeligan

BerichtGeplaatst: Do, 14 Apr. 2011, 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

Bos?
Akra?
Mivv?
...
grin2

Persoonlijk zou ik gaan voor een setje met E-keur... Leuker in het buitenland als Herr Flick je staande houdt enzo surprised

Over de Leo's; die lieten (weet niet of het nu nog zo is) zich vroeger wel eens niet zo heel goed monteren... (links wat lager dan rechts dacht ik)

disco stu

BerichtGeplaatst: Do, 14 Apr. 2011, 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

E-keur zou voor mij ook een van de belangrijkste criteria zijn.

Verder ook eens nadenken over welk materiaal: aluminium lijkt me niet zo stevig, RVS en titanium zijn al wat beter lijkt me. Carbon op een motor die al eens op zijn zijkant ligt: zou ik niet aan beginnen.

Verder maakt het qua merk niet zo veel uit en zou ik goedkoop kiezen en ook naar verkrijgbaarheid kijken. Alle aftermarket dempers van de gangbare merken en zonder catalysator zullen sowieso lichter en een pak minder warm zijn en een goed geluid produceren. Merk op zich is voor mij eigenlijk geen criterium.

Mijn Leovince ben ik best tevreden van: E-keur, goed geluid, oogt mooi, niet te warm, aanzienlijk lichter als standaard. Helaas wel alu wat afgelopen weekend bewezen heeft toch niet zo goed tegen een stootje te kunnen...

Hebben wings E-keur?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wtr500

BerichtGeplaatst: Do, 14 Apr. 2011, 20:09    Onderwerp: Reageer met quote

Nopez. Wings hebben geen E-keur. Ik heb net de NOS titanium gemonteerd en ik kan ik alleen maar zeggen dat ik onder de indruk ben van de kwaliteit. Geluid is jammie en je krijg er twee soorten DB-killers bij. Heb een foto staan van die dingen op http://africa-bikeadventure.blogspot.com . Succes met je keuze.
mr wheely

BerichtGeplaatst: Do, 14 Apr. 2011, 23:39    Onderwerp: Reageer met quote

disco stu schreef:
E-keur zou voor mij ook een van de belangrijkste criteria zijn.

Verder ook eens nadenken over welk materiaal: aluminium lijkt me niet zo stevig, RVS en titanium zijn al wat beter lijkt me. Carbon op een motor die al eens op zijn zijkant ligt: zou ik niet aan beginnen.

Verder maakt het qua merk niet zo veel uit en zou ik goedkoop kiezen en ook naar verkrijgbaarheid kijken. Alle aftermarket dempers van de gangbare merken en zonder catalysator zullen sowieso lichter en een pak minder warm zijn en een goed geluid produceren. Merk op zich is voor mij eigenlijk geen criterium.

Mijn Leovince ben ik best tevreden van: E-keur, goed geluid, oogt mooi, niet te warm, aanzienlijk lichter als standaard. Helaas wel alu wat afgelopen weekend bewezen heeft toch niet zo goed tegen een stootje te kunnen...

Hebben wings E-keur?

waarom geen carbon ???? kunnen geen deukjes inkomen als je hem eens op zijn kant legt.
ik ben wel voor die mivv die zijn niet zo lomp lang en groot als de rest

ktm Adventure 990R mivv.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  157.35 KB
 Weergegeven:  1071 keer

ktm Adventure 990R mivv.jpg

Naar boven
Aubry

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Apr. 2011, 8:49    Onderwerp: Reageer met quote

Alle bedankt voor reacties,

Die MIVV vindt ik ook wel gaaf ja! Waar heb je die weg?
Naar boven
wtr500

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Apr. 2011, 15:05    Onderwerp: Reageer met quote

Carbon heeft eigenlijk geen voordelen bij een demper, behalve het uiterlijk en misschien de sound. Het materiaal is eigenlijk niet geschikt voor een uitlaat. Om het wel te kunnen gebruiken moet het beschermmateriaal in het binnenwerk veel hittebestendiger zijn. Mocht je dempingswol minder goed worden dan kunnen er brandplekken op het carbon ontstaan.

Kortom. Als je de looks mooi vindt kun je voor carbon gaan, maar de verstandige keuze is alu of titanium.

Grtz. Wouter

SirCrow

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Apr. 2011, 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
disco stu schreef:

[...]

Hebben wings E-keur?

waarom geen carbon ???? kunnen geen deukjes inkomen als je hem eens op zijn kant legt.

Ik vind ze erg mooi staan, zeker op zo'n zwarte, vraag me alleen af hoe het geluid is. Het zijn vrij kleine dempers, en voor laag heb je volume nodig wink
Naar boven
Vonkenboer

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Apr. 2011, 17:12    Onderwerp: Reageer met quote

SirCrow schreef:

Ik vind ze erg mooi staan, zeker op zo'n zwarte, vraag me alleen af hoe het geluid is. Het zijn vrij kleine dempers, en voor laag heb je volume nodig wink

ik vindt het geluid best mee vallen kwa volume:
http://www.youtube.com/watch?v=Eml0R0rkYZ0

dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Apr. 2011, 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

De Leo's vallen mee van prijs, montage was makkelijk (op een SMT), al zitten ze niet 100% symmetrisch gemonteerd, maar aangezien ik nooit zelf achter mijnen eigen moto ging hangen zat ik daar niet zo mee.

Nadeel van alu gebruikt door Leo V is wel dat dit zeer gevoelig is voor pekel. Ik had in de winter niet met de SMT gereden, maar moto stond in dezelfde garage als de auto en na de winter toch wat schade door zout/vocht..... Best goed invetten bij stilstand en mss tectyl bij doorrijden?

titanium kan daar beter tegen, maar duurder.

Carbon is tegenwoordig eigenlijk alu of inox of zo met een dun laagje carbon, indien dit niet het geval is verkleurd de carbon vanaf het moment dat je dempingswol verdwijnt.

Dus eigenlijk geen gewichtsvoordeel van carbon tov Titanium denk ik

wings zijn prima, alleen geen E keur, dus bij controle in sommige landen wil dit zeggen moto achterlaten of fikse boete..... Nu kun je daar wel wat aan doen.....Bij de Leo's staan raar genoeg de E keur tekens op de ringen aan het uiteinde vd uitlaat, dus waar de klinknagels inzitten. als je dus een paar beschadigde Leo's kan vinden en de ringen op je wings monteerd heb je E keur.... smug

SirCrow

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Apr. 2011, 18:11    Onderwerp: Reageer met quote

Vonkenboer schreef:
SirCrow schreef:

ik vindt het geluid best mee vallen kwa volume:
http://www.youtube.com/watch?v=Eml0R0rkYZ0

Zeker een mooi geluid, en een mooie prijs ook met e-keur Smile
Naar boven
mr wheely

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Apr. 2011, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

SirCrow schreef:
mr wheely schreef:
disco stu schreef:

[...]

Hebben wings E-keur?

dan bewijst mivv dat dit niet zo is, die klinken erg laag zonder volume.
http://www.youtube.com/watch?v=-WR7bxrrzjw
http://www.youtube.com/watch?v=EOnvlJIqnuY
dit zijn de gp dempers van mivv en die zijn verkrijgbaar in carbon, rvs of titanium. dus je kunt kiezen en de prijs is denk ik gelijk aan die leo's
maar ze zijn echt veel korter dan de rest wat ik persoonlijk mooier vind.
Naar boven
disco stu

BerichtGeplaatst: Za, 16 Apr. 2011, 9:47    Onderwerp: Reageer met quote

Bij de CBR had ik een carbon demper met een deukje erin. Vandaar mijn idee dat ze niet zo stevig zijn. Hoe stevig ze zijn in vgl met RVS of Ti blijft dan nog de vraag.

Wat betreft die Mivv's: het feit dat ze kleiner zijn vind ik net minder mooi. Maarja dat is persoonlijk en smaken verschillen. De carbon look versus metaal look, hangt er vanaf. Op zich vind ik de carbon look minder mooi dan metalen dempers bij een motor die nauwelijks of geen zwart als kleur heefft. Maar ik moet toegeven dat het carbon wel mooi staat bij zo een zwarte Adv R. Prachtige motors trouwens thumbsup

De Ti wings zouden mijn voorkeur hebben... alleen gooit het ontbreken van een E-keur roet in het eten.
Verder wel leuk dat je zelf kan kiezen welk logo erop mag. Dan zou ik geen logo kiezen. Gewoon een naakte Ti demper. laugh
Naar boven
Aubry

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Apr. 2011, 11:00    Onderwerp: Reageer met quote

Het worden voor mij waarschijnlijk MiVV suono dempers.
Hoor dinsdag de prijs.

Zou mapping ik mapping moeten aanpassen? Bijvoorbeeld op akra mapping laten zetten?
Naar boven
Vonkenboer

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Apr. 2011, 11:20    Onderwerp: Reageer met quote

Aubry schreef:
Het worden voor mij waarschijnlijk MiVV suono dempers.
Hoor dinsdag de prijs.

Zou mapping ik mapping moeten aanpassen? Bijvoorbeeld op akra mapping laten zetten?

Als je met de db-killers er in blijft rijden dan hoef je geen andere mapping.
Zonder de killer wel de Akra mapping+SAS afsluiten

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: