lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

startmotoraandrijving kapot
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Mei. 2011, 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, alles is gerepareerd. Viel achteraf reuze mee. Inderdaad precies het werkplaatshandboek volgen en je komt er wel. Lastige was het blokkeren van de krukas (boutje wat ik had was net te kort ..).
Het probleem waren idd de tonnen van de vrijloopkoppeling. Die zijn zoals Steven aangaf waarschijnlijk ook los te vervangen, of zoals highrider aangaf als unit bij BWM te bestellen, maar ik heb er het complete vervangende vliegwiel/vrijloopkoppeling ingezet (van Steven). Wat wel opviel is dat de conische vlakken van zowel de as als het vliegwiel beschadigd waren.
Meteen ook olie en filter ververst, carburaturs schoongemaakt en gesynchroniseerd, alles loopt weer perfect nu!

wat foto's:

Vliegwiel loshalen. Eerst warmgestookt, ging heel makkelijk


Beschadegingen op de krukas (conisch deel). Zat ook binnen aan het vliegwiel


vrijlooplager (nu nog niets aan te zien)


de afgesloten tonnen (niet alle, maar wel meer dan 1)



groeten, Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 5 Mei. 2011, 0:05    Onderwerp: Reageer met quote

De tonnen zijn afgeslagen omdat de veer teveel speling heeft. (zie laatste foto)

Volgens mij gaat eerst de veer stuk - of wordt langer zoals bij jou - en slaan vervolgens de tonnen in.

Als ie begint te slaan met starten kan je dus de veer inkorten.

Ik had ook net zoals jij van de vreemde slijtplekken op de conische as. Dat baart me toch een beetje zorgen

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Do, 5 Mei. 2011, 10:54    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup Ben blij voor je dat het is gelukt, weer een ervaring rijker/armer.

Wat heb je warm gestookt, ik neem aan de imbusbout??

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 5 Mei. 2011, 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

mooie plaatjes, goed verhaal, mooie forumtoevoeging!


weet je zeker dat het beschadiging is op de as, en geen keiharde loctite?

lijkt er dan toch op dat het vliegwiel een beetje werkt: Anderzijds: hij zat toch wel echt goed klem vast meen ik uit je verhaal te horen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do, 5 Mei. 2011, 22:43    Onderwerp: Reageer met quote

@highrider, dr Bean,
Ik denk niet dat van de loctite is, ik kan het ook niet verklaren. Maar nu zit er weer een "schoon" vliegwiel op. Nu met loctite en het juiste moment, ik kan me niet voorstellen dat die slipt

@koen,
idd met een verf-fohn de imbusbout verhit. Ging heel makkelijk!

groeten,

Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Za, 7 Mei. 2011, 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

@Dr_Bean, Misschien kun je een "sticky" maken waarin alle waardevolle verhalen over onderhoud/reparatie kwijt kunt. (Beheerd door iemand met verstand van zaken). balloon3
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 7 Mei. 2011, 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

Euhm ja, goed idee:

zowiets:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?p=38350#38350

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Mei. 2011, 11:08    Onderwerp: Reageer met quote

Vakman thumbsup
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
brambram



Geregistreerd op: 7-8-2009
Berichten: 36

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Mei. 2011, 19:45    Onderwerp: Reageer met quote

snowball schreef:
@highrider, dr Bean,
Ik denk niet dat van de loctite is, ik kan het ook niet verklaren. Maar nu zit er weer een "schoon" vliegwiel op. Nu met loctite en het juiste moment, ik kan me niet voorstellen dat die slipt

@koen,
idd met een verf-fohn de imbusbout verhit. Ging heel makkelijk!

groeten,

Jos


Goed gedaan Jos! Petje af.

Groeten,

Bram
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Mei. 2011, 13:03    Onderwerp: Reageer met quote

Heeeee Jos,
Mooi dat het weer werkt naar behoren!!

'''Lastige was het blokkeren van de krukas (boutje wat ik had was net te kort ..). ''

Weet je zeker dat je op de juiste posietie zat? de bout is bewust op lengte. Er zijn maar 2 plaatsen waar je het vliegwiel mag blokkeren, de andere gaatjes zijn dieper en mag je niet gebruiken (en past mijn boutje dus ook niet op!!)

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Za, 14 Mei. 2011, 0:41    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Steven

Wat googlen levert op dat dat boutje 80 mm moet zijn, en die van jou was 74 mm .... wink2

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 14 Mei. 2011, 13:05    Onderwerp: Reageer met quote

damn... dan heb ik de verkeerde meegestuurd!!
Ik begrijp al waar dat fout is gegaan toen ik deze maakte, als je blok open ligt/geen carter deksel heeft, hoeft ie niet zo lang te zijn...

Ach, je had een voorbeeld en zag dat ie heeeeel makkelijk na te maken was! Smile

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Mei. 2011, 14:18    Onderwerp: Reageer met quote

ach, het meeste werk was het op en neer fietsen naar de Praxis wink2
_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Di, 13 Sep. 2011, 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Shit, na 5 maanden terug bij af: na een week al slecht starten, nu weer hetzelfde .. startmotor draait wel, maar da's alles. Reparatie is nu niet zo moeilijk, maar blijkbaar is de root cause niet gevonden.
Wat kan er voor zorgen dat die tonnetjes zo snel slijten? iemand een idee?

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 13 Sep. 2011, 23:17    Onderwerp: Reageer met quote

snowball schreef:
Shit, na 5 maanden terug bij af: na een week al slecht starten, nu weer hetzelfde .. startmotor draait wel, maar da's alles. Reparatie is nu niet zo moeilijk, maar blijkbaar is de root cause niet gevonden.
Wat kan er voor zorgen dat die tonnetjes zo snel slijten? iemand een idee?


5 maanden is erg kort maar je vrijlooptandwiel zal ingeslagen zijn net zoals je vliegwiel. Ik heb een complete set overgenomen verleden maand.

Bij mij hielden ze het 15 maanden uit. ( alleen de vrijloop vervangen , de tonnetjes dus )

Ik heb nog een spiksplinternieuw vrijlooptandwiel liggen en een spiksplinter nieuwe vrijloop. Mag weg tegen kostprijs.

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif