Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Wo, 4 Mei. 2011, 21:26 Onderwerp: |
|
|
Zo, alles is gerepareerd. Viel achteraf reuze mee. Inderdaad precies het werkplaatshandboek volgen en je komt er wel. Lastige was het blokkeren van de krukas (boutje wat ik had was net te kort ..).
Het probleem waren idd de tonnen van de vrijloopkoppeling. Die zijn zoals Steven aangaf waarschijnlijk ook los te vervangen, of zoals highrider aangaf als unit bij BWM te bestellen, maar ik heb er het complete vervangende vliegwiel/vrijloopkoppeling ingezet (van Steven). Wat wel opviel is dat de conische vlakken van zowel de as als het vliegwiel beschadigd waren.
Meteen ook olie en filter ververst, carburaturs schoongemaakt en gesynchroniseerd, alles loopt weer perfect nu!
wat foto's:
Vliegwiel loshalen. Eerst warmgestookt, ging heel makkelijk
Beschadegingen op de krukas (conisch deel). Zat ook binnen aan het vliegwiel
vrijlooplager (nu nog niets aan te zien)
de afgesloten tonnen (niet alle, maar wel meer dan 1)
groeten, Jos _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
|
highrider
Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 5 Mei. 2011, 0:05 Onderwerp: |
|
|
De tonnen zijn afgeslagen omdat de veer teveel speling heeft. (zie laatste foto)
Volgens mij gaat eerst de veer stuk - of wordt langer zoals bij jou - en slaan vervolgens de tonnen in.
Als ie begint te slaan met starten kan je dus de veer inkorten.
Ik had ook net zoals jij van de vreemde slijtplekken op de conische as. Dat baart me toch een beetje zorgen _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Do, 5 Mei. 2011, 10:54 Onderwerp: |
|
|
Ben blij voor je dat het is gelukt, weer een ervaring rijker/armer.
Wat heb je warm gestookt, ik neem aan de imbusbout?? _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 5 Mei. 2011, 20:28 Onderwerp: |
|
|
mooie plaatjes, goed verhaal, mooie forumtoevoeging!
weet je zeker dat het beschadiging is op de as, en geen keiharde loctite?
lijkt er dan toch op dat het vliegwiel een beetje werkt: Anderzijds: hij zat toch wel echt goed klem vast meen ik uit je verhaal te horen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Do, 5 Mei. 2011, 22:43 Onderwerp: |
|
|
@highrider, dr Bean,
Ik denk niet dat van de loctite is, ik kan het ook niet verklaren. Maar nu zit er weer een "schoon" vliegwiel op. Nu met loctite en het juiste moment, ik kan me niet voorstellen dat die slipt
@koen,
idd met een verf-fohn de imbusbout verhit. Ging heel makkelijk!
groeten,
Jos _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Za, 7 Mei. 2011, 20:46 Onderwerp: |
|
|
@Dr_Bean, Misschien kun je een "sticky" maken waarin alle waardevolle verhalen over onderhoud/reparatie kwijt kunt. (Beheerd door iemand met verstand van zaken). _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Zo, 8 Mei. 2011, 11:08 Onderwerp: |
|
|
Vakman _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
brambram
Geregistreerd op: 7-8-2009 Berichten: 36
|
Geplaatst: Ma, 9 Mei. 2011, 19:45 Onderwerp: |
|
|
snowball schreef: | @highrider, dr Bean,
Ik denk niet dat van de loctite is, ik kan het ook niet verklaren. Maar nu zit er weer een "schoon" vliegwiel op. Nu met loctite en het juiste moment, ik kan me niet voorstellen dat die slipt
@koen,
idd met een verf-fohn de imbusbout verhit. Ging heel makkelijk!
groeten,
Jos |
Goed gedaan Jos! Petje af.
Groeten,
Bram |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2662 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 11 Mei. 2011, 13:03 Onderwerp: |
|
|
Heeeee Jos,
Mooi dat het weer werkt naar behoren!!
'''Lastige was het blokkeren van de krukas (boutje wat ik had was net te kort ..). ''
Weet je zeker dat je op de juiste posietie zat? de bout is bewust op lengte. Er zijn maar 2 plaatsen waar je het vliegwiel mag blokkeren, de andere gaatjes zijn dieper en mag je niet gebruiken (en past mijn boutje dus ook niet op!!) _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Za, 14 Mei. 2011, 0:41 Onderwerp: |
|
|
Hoi Steven
Wat googlen levert op dat dat boutje 80 mm moet zijn, en die van jou was 74 mm .... _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2662 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 14 Mei. 2011, 13:05 Onderwerp: |
|
|
damn... dan heb ik de verkeerde meegestuurd!!
Ik begrijp al waar dat fout is gegaan toen ik deze maakte, als je blok open ligt/geen carter deksel heeft, hoeft ie niet zo lang te zijn...
Ach, je had een voorbeeld en zag dat ie heeeeel makkelijk na te maken was! _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Zo, 15 Mei. 2011, 14:18 Onderwerp: |
|
|
ach, het meeste werk was het op en neer fietsen naar de Praxis _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
|
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Di, 13 Sep. 2011, 21:05 Onderwerp: |
|
|
Shit, na 5 maanden terug bij af: na een week al slecht starten, nu weer hetzelfde .. startmotor draait wel, maar da's alles. Reparatie is nu niet zo moeilijk, maar blijkbaar is de root cause niet gevonden.
Wat kan er voor zorgen dat die tonnetjes zo snel slijten? iemand een idee? _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
|
highrider
Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 13 Sep. 2011, 23:17 Onderwerp: |
|
|
snowball schreef: | Shit, na 5 maanden terug bij af: na een week al slecht starten, nu weer hetzelfde .. startmotor draait wel, maar da's alles. Reparatie is nu niet zo moeilijk, maar blijkbaar is de root cause niet gevonden.
Wat kan er voor zorgen dat die tonnetjes zo snel slijten? iemand een idee? |
5 maanden is erg kort maar je vrijlooptandwiel zal ingeslagen zijn net zoals je vliegwiel. Ik heb een complete set overgenomen verleden maand.
Bij mij hielden ze het 15 maanden uit. ( alleen de vrijloop vervangen , de tonnetjes dus )
Ik heb nog een spiksplinternieuw vrijlooptandwiel liggen en een spiksplinter nieuwe vrijloop. Mag weg tegen kostprijs. _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
|
|