lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Piepende achterrem, turbulentie en zadel.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rico

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mrt. 2011, 21:59    Onderwerp: Piepende achterrem, turbulentie en zadel. Reageer met quote

Ik heb mijn nieuwe Adventure nu ruim een week en afgelopen zaterdag eindelijk de tijd gevonden om eens een stukkie te rijden. GEWELDIG, wat een apparaat evilgrin . Toch heb ik een aantal (te verwachten) verbeterpunten gevonden.

Ik heb met mijn lengte van 1.96 erg veel last van turbulentie rond de helm. Ik wordt er echt horendol van stars . Er is al veel over geschreven op het forum, maar een echte oplossing is er niet (behalve het ruitje drastisch inkorten). Binnenkort maar eens zonder ruitje testen. Andere spiegels (KTM Duke?) schijnen ook te helpen.
Het zadel is voor de lange afstand niet echt comfortabel denk ik. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd op de lange afstand, maar op korte stukjes begin ik al een houten kont te krijgen. Eerst maar eens een echt lange afstand proberen en anders een kijken bij KTM Team West of bij Rayz.

Een ander probleempje wat ik zo niet thuis kan brengen is een piepende achterrem. Bij het remmen begint deze te piepen alsof het ijzer op ijzer is. De vorige eigenaar heeft er pas geleden nog nieuw blokken op gezet.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn??

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mrt. 2011, 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

- ruit: idd al veel over gezegd. Der zij WEL oplossingen.. maar ieder prefereert een andere oplossing. B*M lost dit op door volledig electrsich verstelbare ruitjes te nemen, en dan nog klagen mensen: Maar wil je die x-kg extra daarvoor terug?

* schuurdeur voor je neus: helpt.. maar had je misschien beter een PAN kunnen kopen?
* opzetruitje (ruit hoger) of alternatieve ruit: helpt, maar niet 100% (het blijft een motor
* 5 a 7 cm er af zagen: helpt, dat is: Je bent het gebulder kwijt... maar je zit wel echt in de wind.

Alles afhankelijk van je (rug) lengte en soort helm en soort rijgedrag (veel snelweg of niet)

Zadel: Harde plank is lekker! Ja, je hebt na een 1/2 uur als een beetje zere kont, maar omdat je makkelijk ander houding aan kan nemen blijft dat zo en wordt niet erger.. ook niet als het 8 uren worden. (maarja ieder zijn muug wederom)

Piepende remmen: Natuurlijk checken of het wel goed gemonteerd is. evt ander soort remblokken kiezen. (organisch piept minder, maar slijt harder en remt minder agressief)

Aleph

BerichtGeplaatst: Di, 15 Mrt. 2011, 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij ongeveer 10 maand per jaar met een maximaal ingekorte ruit. Dat rijdt zalig ! thumbsup Kop in de wind gelijk de echte motards !

Die andere twee maand is in de winter, of als ik een hele dag lang autostrade moet doen bvb, en dan gebruik ik een originele ruit, die is voldoende voor mijn 1m75. Op die ruit staat trouwens een kleine spoiler (een verstelbare hamsterspoiler, checkhttp://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=16070&highlight=hamster omdat ik anders ook teveel turbulentie heb. Die hamsterspoiler is even groot als de touratech-spoiler, maar met scharniertjes. thumbsup

koen warnar

BerichtGeplaatst: Di, 15 Mrt. 2011, 12:19    Onderwerp: Reageer met quote

Oordopjes en vet achter de remblokjes. vwb het zadel --> wat DR_Bean zegt. En de echte lange trips --> een IKEA-schapenvelletje en gassen maar. (turbulentie word naar verloop van tijd bijzaak)
Harry

BerichtGeplaatst: Di, 15 Mrt. 2011, 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ruitje is een heel persoonlijke keus en dat geldt ook voor het zadel. Mocht je op een treffen terecht komen kan je misschien altijd eens proefzitten als je iets interessants ziet?

En zoals al gezegd: zachtere remblokken kunnen het probleem oplossen, maar eerst kijken of alles gemonteerd is zoals het hoort!
En een iets duurdere oplossing is om een zwevende remschijf te nemen, die vind je wel op Ebay. De originele is star en kan bij het remmen gaan vibreren. Dat hoor je als het beruchte piepen.

Olaf

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Mrt. 2011, 17:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb sinds een paar weken ondrstaan ruitje op de 990adv R
http://www.rally-raidproducts.co.uk/store/ktm-950-990-adventure-smc-enduro
Ben 199.5 en als ik helemaal rechtop uitgestrekt zat was het veel comfortabeler met orginele ruit .
met deze ruit een cm of 5/6 lager en een ander randje eraan , bevalt me stukken beter .

Olaf

Rico

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Mrt. 2011, 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reacties.

Ik rijd al jaren met oordoppen en zal (vrijwel) nooit zonder de deur uit gaan. Toch blijft het gebulder rond de helm erg irritant.
Ik vrees dat een opzetstuk (touratech of Hamsterspoiler) met mijn lengte niet afdoende is. Tenminste dat is wat ik in de verschillende topics lees.
Ik heb nog niet kunnen testen zonder ruitje. Ik heb geen probleem met dat ik vol in de wind zit, was het op mijn vorige motor eigenlijk niet anders gewend.

Olaf: Mooi ruitje en ook nog tegen een redelijke prijs. Hoe is de pasvorm van het ruitje? Komt deze overeen met het origineel?

Met het zadel zie ik het gewoon even aan. Er zijn genoeg goede alternatieven voorhanden, maar het geld is een beetje op op het moment cry .

Remblokken ga ik binnenkort loshalen en controleren. Dan kan ik meteen de achterkant invetten. Als dat niet werkt, ga ik eens kijken naar een zwevende schijf.

Wordt vervolgd thinking2 .

Olaf

BerichtGeplaatst: Za, 19 Mrt. 2011, 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

Rico

Ruitje past perfect gewoon oude eraf nieuwe erop , is in een paar minuten gedaan .
En stukken stiller rond het hoofd .

Grt Olaf

Rico

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Apr. 2011, 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen weekend het ruitje eens verwijderd. Wat een verschil, de turbulentie was compleet weg. Ook heb ik uitgetest of hoger of lager gaan zitten effect had. Lager zitten had geen enkel effect, een opzetruitje of tourscherm zal voor mij niet werken.
Dus het wordt een rallyscherm of de zaag erin.

Oalf: Bedankt voor het aanbod om je schermpje eens van dichtbij te bewonderen. Ik kom graag een keer langs.

dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Do, 7 Apr. 2011, 13:12    Onderwerp: Reageer met quote

Kopervet achter de blokken, remvoering aan de randen schuin afvijlen wil soms ook al eens verbetering brengen. als niets helpt zijn er wss hele harde sinterblokken gestoken en dan moet je met het piepen leren leven of andere blokken/zwevende schijf steken
Trouwens oppassen met die harde blokken, je schijf zal langer mee gaan met organische blokken, maar dan moet je wel vaker de blokken vervangen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
skippie

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Apr. 2011, 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

Olaf schreef:
Ik heb sinds een paar weken ondrstaan ruitje op de 990adv R
http://www.rally-raidproducts.co.uk/store/ktm-950-990-adventure-smc-enduro
Ben 199.5 en als ik helemaal rechtop uitgestrekt zat was het veel comfortabeler met orginele ruit .
met deze ruit een cm of 5/6 lager en een ander randje eraan , bevalt me stukken beter .

Olaf

Vandaag 200km gereden met mij nieuwe helm.
Ik ben ook 1.99 lang en heb ook last van die vervelende resonantie.
Het komt niet door de helm want als ik ga staan is de helm superstil.
Met deze lengte werk de standaard ruit absoluut niet, Je kunt nog beter geen ruit hebben.
Daarom heb ik vanavond direct dat rally-schermpje besteld.
Als ik hem binnen heb en getest heb horen jullie het vanzelf.

Ellerd
Naar boven
joscha

BerichtGeplaatst: Di, 12 Apr. 2011, 22:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ruitjes en zadels blijven een persoonlijke keuze.
Een piepende voorrem bij regen vind ik persoonlijk veel irritanter. De achterrem gebruik ik ook niet erg veel. Wil daar wel een keer zwevende schijven voor aanschaffen.
Hetzelfde geldt voor mijn zadel.
Heb daar in oktober een dikke week mee in marokko gereden.
Het is een origineel verlaagd model en aangeschaft begin 2005. En dat is na een dag rijden niet echt comfortabel meer.
Terug in spanje heb ik met een ander zijn zadel nog enkele dagen rondgereden. En dat was een hele opluchting.
Het is ook een verlaagd model origineel KTM. jaar van aanschaf onbekend.

De artikelnummers in het zadel zijn identiek. De vulling echter niet.
Zoek de verschillen in de foto.
Het voorste zadel is mijn huidige zadel. Die daar achter hoop ik binnenkort aan te schaffen.

ktm-zadel.jpg
 Beschrijving:
ktm zadels
 Bestandsgrootte:  418.5 KB
 Weergegeven:  486 keer

ktm-zadel.jpg

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: