lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

banden voor allroad rit
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MarcoStarink



Geregistreerd op: 6-4-2009
Berichten: 5
Woonplaats: Rijen

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Apr. 2011, 18:19    Onderwerp: banden voor allroad rit Reageer met quote

Hallo collega's,
2 dingen:
1. Ik lees veel over banden voor onder de standaard KTM 990 adv. velgen. Toch blijf ik met de volgende vraag zitten. Over twee weken rijd ik een offroadrit voor grote allroads georganiseerd door Promotor ism de ANWB. Het is voor mij een goede manier om te leren offroad te rijden met mijn oranje monster. Nu zoek ik een setje noppen die niet specifiek bedoeld zijn voor een grote bak met mul zand maar waar ik ook nog op en neer mee op de weg kan. En dan bedoel ik op en neer van huis naar het begin van de tour heh... bucktooth Nu rijd ik wekelijks over zandpaden met de standaard Scorpions en dat gaat ook best zolang het niet te mul zand is. De organisatie raadt aan om met noppen te rijden. Wat denken jullie?
2. Ik heb afgelopen zaterdag kennis gemaakt met de welbekende 'mosseltje' die even een snelle demonstratie modderrijden gaf. Deze demo duurde zegge en schrijven een hele minuut. We hebben afgesproken dat hij zijn naam in 'Moddertje' verandert... De foto's hiervan volgen snel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Apr. 2011, 18:39    Onderwerp: banden Reageer met quote

Ik geloof dat er een heel groot percentage BMW GS meedoet. Dus gladde wegbanden zijn al voldoende met een lc8 grin

Nee zonder faluwe kul. Neem maar de Pirelli MT 21. Ik denk dat dit de meest gebruikte offraod band is voor de lc8. Kun je ook nog redelijk mee uit de voeten op de verharde weg en ook nog eens geodkoop.

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pindkaas



Geregistreerd op: 23-2-2011
Berichten: 121
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Apr. 2011, 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zag dat Promotor de hele route ook op de website heeft staan, deze gelijk maar gedownload (beetje puzzelen en je hebt hem)
Kan ik hem ook nog eens gaan rijden Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MarcoStarink



Geregistreerd op: 6-4-2009
Berichten: 5
Woonplaats: Rijen

BerichtGeplaatst: Di, 5 Apr. 2011, 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe ik het begrijp is het zo dat er een nieuwe trend aan het ontstaan is.... offroad rijden met je allroad.... huh2 confused Promotor speelt hier handig op in met het aanbieden van deze legaal te berijden routes. Da's mooi, want hier bij mij in de regio valt er bar weinig onverhard te rijden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pindkaas



Geregistreerd op: 23-2-2011
Berichten: 121
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Di, 5 Apr. 2011, 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Daar is een allroad toch per definitie voor bedoeld, om ook offroad te rijden?
Ik heb geen zandpad vanaf de oprit lopen dus dan is lekker touren met hier en daar een zandpad erg leuk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 5 Apr. 2011, 23:35    Onderwerp: Reageer met quote

ktm is in mijn ogen de enige all-road in de markt, waar je ook off-road mee kan rijden.

want motoren zoals de triumph tiger en ducati multistrada, suzuki v strom en yamaha super tenere zelfs de bmw gs enz enz enz zijn in mijn ogen geen all-road motoren, of je moet ze zo extreem verbouwen terwijl je bij de adveture met een paar andere banden heel ver kunt komen vergeleken met al die anderen die zeggen ook all-road motoren te bouwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Apr. 2011, 8:13    Onderwerp: Reageer met quote

MarcoStarink schreef:
Hoe ik het begrijp is het zo dat er een nieuwe trend aan het ontstaan is.... offroad rijden met je allroad.... huh2 confused Promotor speelt hier handig op in met het aanbieden van deze legaal te berijden routes. Da's mooi, want hier bij mij in de regio valt er bar weinig onverhard te rijden.


Is geen nieuwe trend hoor, spit maar eens verder in dit forum en kijk ook eens op Allroadmaniacs. En ook diverse motorclubs hebben zo hun Allroadritten.
En in de omgeving van Rijen bar weinig offroad te beleven? Door de jaren heen heb ik in die omgeving met de offroadclub heel veel ritten gehad. Mooi en allemaal legaal!

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Apr. 2011, 9:55    Onderwerp: Reageer met quote

Of het een nieuwe trend is weet ik niet, maar ik heb onlangs een allroadrit gereden in Belgie op m'n Adventure en ik vond het geweldig! Omdat het droog was goed te doen op de scorpions. Ik heb samen gereden met Tony990 van dit forum en hij reed met z'n nieuwe Heidenauers Scout. Ik zal hem vragen zijn bevindingen te posten.

@Harry: over welke offroadclub heb je het? Klinkt goed.

_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Apr. 2011, 9:58    Onderwerp: Reageer met quote

pindkaas schreef:
Ik zag dat Promotor de hele route ook op de website heeft staan, deze gelijk maar gedownload (beetje puzzelen en je hebt hem)
Kan ik hem ook nog eens gaan rijden Smile


Waarschijnlijk kan jij beter puzzelen dan ik, maar zou je mij de routes aub kunnen mailen? Ik zou ze graag eens rijden. Zijn de routes te laden op een Garmin?

_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pindkaas



Geregistreerd op: 23-2-2011
Berichten: 121
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Apr. 2011, 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

Blob schreef:
pindkaas schreef:
Ik zag dat Promotor de hele route ook op de website heeft staan, deze gelijk maar gedownload (beetje puzzelen en je hebt hem)
Kan ik hem ook nog eens gaan rijden Smile


Waarschijnlijk kan jij beter puzzelen dan ik, maar zou je mij de routes aub kunnen mailen? Ik zou ze graag eens rijden. Zijn de routes te laden op een Garmin?


Als je mij al een PB had gestuurd, heb je hem gekregen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Apr. 2011, 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

Je bedoeld waarschijnlijk deze:

http://www.promotor.nl/aanmodderen-2/aanmodderen-1/

Markant detail is dat deze route wel HEEEEEl erg veel omp de midzomer-1000 route lijkt, en dus gewoon gejat is.

Frapant detail is dan weer dat Promotor blijkbaar zelf niet in staat is hun deelnemers fatsoenlijk te informeren over welke banden e.d. ze moeten kiezen.


Dus van mij geen medewerking.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Thorri



Geregistreerd op: 6-8-2010
Berichten: 211
Woonplaats: Gees

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Apr. 2011, 17:48    Onderwerp: Reageer met quote

In het nummer van Promotor waar deze ritten werden beschreven heeft gestaan dat je met "gewone" allroad banden kunt rijden.

Ik rij regelmatig op deze paden. Als je rustig rijd kun je het goed doen met Allroad banden. Maar met een beetje regen of als je elkaar een beetje gaat opjutten zou ik wat grovere banden voorstellen. Ik heb namelijk de grond al wat te vaak van dichtbij gezien met mijn standaard scorpions. (of ik kan niet rijden)

Dus het licht helemaal aan je zelf. Ga je en lekker ritje maken of wil je raggen.

Let alleen op als je wandelaars, ruiter, fietsers tegen komt. Stop en zeg ze vriendelijk gedag.

_________________
Groeten Thorri
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Apr. 2011, 17:49    Onderwerp: Reageer met quote

Die offroadclub waar ik lid van ben, is de ORA (Offroad & Rally raid Alliantie)
Een bewust kleinschalige maar heel gezellige club die zich al aan code groen hield lang voordat die bestond... Momenteel even iets minder actief maar het komt wel weer.
Vroeger werden veel ritten in de omgeving Tilburg en Eindhoven georganiseerd. En ook buitenlandse weekjes worden gedaan.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Apr. 2011, 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Je bedoeld waarschijnlijk deze:

http://www.promotor.nl/aanmodderen-2/aanmodderen-1/

Markant detail is dat deze route wel HEEEEEl erg veel omp de midzomer-1000 route lijkt, en dus gewoon gejat is.

Frapant detail is dan weer dat Promotor blijkbaar zelf niet in staat is hun deelnemers fatsoenlijk te informeren over welke banden e.d. ze moeten kiezen.


Dus van mij geen medewerking.



Tja... Het is helaas niet het enige dat in Promotor staat dat een dubieuze indruk geeft... Ik heb al complete artikelen gezien die ik veel eerder al in clubbladen heb gelezen, artikelen die door leden geschreven waren... Uiteraard geen enkele vermelding van de herkomst van zo'n artikel. Beetje slap is het wel.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Apr. 2011, 20:38    Onderwerp: Reageer met quote

pindkaas schreef:
Blob schreef:
pindkaas schreef:
Ik zag dat Promotor de hele route ook op de website heeft staan, deze gelijk maar gedownload (beetje puzzelen en je hebt hem)
Kan ik hem ook nog eens gaan rijden Smile


Waarschijnlijk kan jij beter puzzelen dan ik, maar zou je mij de routes aub kunnen mailen? Ik zou ze graag eens rijden. Zijn de routes te laden op een Garmin?


Als je mij al een PB had gestuurd, heb je hem gekregen.


je hebt nu een pb van me, dank!

_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif