lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

DNA Luchtfilter
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Mrt. 2011, 23:24    Onderwerp: DNA Luchtfilter Reageer met quote

Wie heeft hier ervaring mee?

http://www.e-dnafilters.com/Product.asp?ID=695

DNA zelf claimt een hogere airflow en betere prestaties in stoffige condities.
Ervan uitgaand dat een standaard luchtfilter een 40-tal euro kost heeft deze herbruikbare zichzelf snel terugbetaald, nee?

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Mrt. 2011, 23:44    Onderwerp: Reageer met quote

"Performance luchtfilters" leveren nauwelijks of niets op bij de lc8'en als ik het zo lees.
Daarnaast heb ik toch nog altijd het idee dat ze minder goed filteren dan een originele papieren filter.
Ik zou eerder voor een wasbare pre-filter icm de originele filter gaan. Dan heb je een goede filtering van de lucht en moet je de originele filter ettelijke malen minder vaak vervangen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Di, 29 Mrt. 2011, 9:32    Onderwerp: Reageer met quote

disco stu schreef:
"Performance luchtfilters" leveren nauwelijks of niets op bij de lc8'en als ik het zo lees.
Daarnaast heb ik toch nog altijd het idee dat ze minder goed filteren dan een originele papieren filter.
Ik zou eerder voor een wasbare pre-filter icm de originele filter gaan. Dan heb je een goede filtering van de lucht en moet je de originele filter ettelijke malen minder vaak vervangen.


Idd, een herbruikbare prefilter (unifilter) zou ook mijn advies zijn. Gemakkelijk uitwasbaar en zit zo terug op zijn plaats. Gewoon filter komt er behoorlijkl proper uit na 1000en kms zand en stof en de motor loopt lekker...

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Di, 29 Mrt. 2011, 16:37    Onderwerp: Reageer met quote

Prefilter wil zeggen dat het opbergvakje sneuvelt ?
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Di, 29 Mrt. 2011, 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

Komt in de plaats van de snorkel als ik het juist heb.

Veel info op advrider.

Voorbeeldje: http://nightstalker.smugmug.com/photos/275164336_bZAAH-XL.jpg

Zie ook hier: http://www.ktmtwins.com/950adventure/nu-1415.html

Maar om op uw originele vraag te antwoorden: nee geen ervaring mee dus ik kan je er helaas niet mee helpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Mrt. 2011, 7:47    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Prefilter wil zeggen dat het opbergvakje sneuvelt ?


Nee hoor, alles blijft netjes zitten. Alleen de snorkel gaat eruit en wordt vervangen door de filter.

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
pepdeze



Geregistreerd op: 26-1-2005
Berichten: 164
Woonplaats: ijsselstein

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Apr. 2011, 11:23    Onderwerp: Reageer met quote

Het originele filter kun je gewoon bij de automaterialenzaak bestellen. Staat namelijk een MAN (filter)-nummer op, kost zo rond de 20€ , afhankelijk van hoeveel korting je krijgt.

Jeroen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Apr. 2011, 12:25    Onderwerp: Reageer met quote

goeie tip!
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Apr. 2011, 15:02    Onderwerp: Reageer met quote

ik zou het gewoon bij het originele papierfilter houden:

ik meermalig in marokko in het fijnstof gereden met de lc8 (rally!) en het laatste jaar besloten om zelfs gedurende een 8 dagen rally het filter helemaal niet te vervangen! Het blijft namelijk heel mooi schoon van zichzelf en door het grote filter komt er geen enkel fijnstof door heen is mijn ervaring.
(itt bijv de 690.. waarbij het papierfilter zo lek als een zeef is).

de snorkel zorgt juist dat de lucht van achter aangezogen wordt waardoor er bijna geen stof mee komt.

Een voorfilter is relatief klein in oppervlak en zul je dan geolied moeten gebruiken en vrij vaak schoon moeten maken, anders heeft het nog geen nut!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jerome



Geregistreerd op: 11-7-2008
Berichten: 772

BerichtGeplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

Een voorfilter is relatief klein in oppervlak en zul je dan geolied moeten gebruiken en vrij vaak schoon moeten maken, anders heeft het nog geen nut!


Maar dat is toch beter want de prefilter is uitwasbaar en herbruikbaar, dit ten opzichte van alleen de papier-filter, want als de prefilter vol zit en uitgewassen dient te worden, dan zou de papierfilter nu ook volzitten en ook vervangen moeten worden........

waar je bij het ene concept de filter wast en opnieuw in-oliet, gooi je bij het andere de oude filter weg en het geld van de nieuwe filter.

dat de pre-filter niet heilig gaat zijn begrijp ik maar ik denk dat je de levensduur van de papieren significant verhoogd........... en het demonteren en monteren van het luchtfilter deksel (who cares)

niet? uhoh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 837
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 17:50    Onderwerp: Reageer met quote

Jerome schreef:
Dr_Bean schreef:

Een voorfilter is relatief klein in oppervlak en zul je dan geolied moeten gebruiken en vrij vaak schoon moeten maken, anders heeft het nog geen nut!


Maar dat is toch beter want de prefilter is uitwasbaar en herbruikbaar, dit ten opzichte van alleen de papier-filter, want als de prefilter vol zit en uitgewassen dient te worden, dan zou de papierfilter nu ook volzitten en ook vervangen moeten worden........

waar je bij het ene concept de filter wast en opnieuw in-oliet, gooi je bij het andere de oude filter weg en het geld van de nieuwe filter.

dat de pre-filter niet heilig gaat zijn begrijp ik maar ik denk dat je de levensduur van de papieren significant verhoogd........... en het demonteren en monteren van het luchtfilter deksel (who cares)

niet? uhoh
zit er op die prefilter ook luchtfilterolie zo als bij een enduro?
_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Rob,

Ja, dat is een geolied filtertje dat je er voor zet. zelf heel lang mee gereden en als mijn huidige blok niet zo dorstig voor lucht was zat er nu weer een op.

Pepdeze,
Ik ben langs 2 zaken geweest met mijn filter om het als man filter te bestellen maar daar komt ie niet uit de computer. Ook heb ik 2 950 filters met op bijde een ander man nummer er op. Zou jij eens willen posten waar je het heb gehaald en mogelijk een bestelnummer van die zaak er bij? dan haal ik er meteen een aantal want ik ga er door heen als banden Smile

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
pepdeze



Geregistreerd op: 26-1-2005
Berichten: 164
Woonplaats: ijsselstein

BerichtGeplaatst: Di, 9 Aug. 2011, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben bij firma De Leeuw in Ijsselstein geweest en die vonden het nummer gewoon in hun systeem. Ik weet niet of jij een nummer van MAN bij de hand hebt, ik heb ff geen zin om mijn Go!!!!! uit elkaar te gaan slopen.
Dan vraag ik het nog even voor je!

jeroen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Dec. 2015, 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

Oud topic, maar kwam hier het antwoord tegen:
http://www.lc8-forum.de/viewtopic.php?t=27266&sid=c447050282b1deb5fdcc3f9e5d2d839d

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Di, 22 Dec. 2015, 16:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was net van plan ook een vraag te stellen over een nieuwe luchtfilter, inheb er momenteel een K&N filter in, heeft de vorige eigenaar laten plaatsen, en zit erover te denken om zo'n Rottweiler kit te monteren.

http://www.rottweilerperformance.com/rottweiler-intake-system-adventure-990/

Reviews zeggen dat de motor een stuk soepeler gaat lopen en ook meer trekkracht krijgt. Ik vraag me af of zo'n "open filter kit" wel goed filtert offroad, vooral door het water rijden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif