lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

15.000km beurt
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Brinkie



Geregistreerd op: 12-11-2005
Berichten: 89
Woonplaats: Oldemarkt

BerichtGeplaatst: Di, 22 Nov. 2005, 19:41    Onderwerp: 15.000km beurt Reageer met quote

Wat is er bijzonder aan deze beurt en wat is er zo kostbaar?(heb ik gelezen)
grt Ton
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Prutzer



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 201
Woonplaats: Amstelveen

BerichtGeplaatst: Di, 22 Nov. 2005, 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

Bij de 15000km beurt worden de kleppen gesteld nog een aantal moeilijke dingen, daarvoor moet alles van het motorblok af, de carbs, het luchtfilterhuis en nog wat bedrading..... rolleyes5

Al met al is dat een ingrijpende operatie en kost het een hoop tijd, en arbeid is duur laugh

_________________
2003 950S
Driver: Eelco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2727
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 22 Nov. 2005, 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zoek nog een dealer waar ik het zelf mag doen, desnoods met wat hulp. :( mijne is er na Maroc ook aan toe :(
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Brinkie



Geregistreerd op: 12-11-2005
Berichten: 89
Woonplaats: Oldemarkt

BerichtGeplaatst: Di, 22 Nov. 2005, 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

goeie
ik had begrepen dat dat bijna niet nodig was i.v.m.toepassen van nokvolgers en shims. Maar het lijkt verdacht veel op het kleppenstellen van een F650 pd daar heb ik ook alles eraf moeten halen voordat ook maar iets kon zien. Maar het is dus het arbeidsloon ik was bang voor de kosten van het materiaal dat erin gaat.
gegroet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Di, 22 Nov. 2005, 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

15000km beurt is niet zo heel duur hóór, valt wel mee, is niets anders als een normale grote beurt !

Kleppen controleren is inderdaad een klusje, bougie's vervangen en alles wat eigenlijk normaal is bij een grote beurt (bij een NIET-japanner grin3 )

Ik had 6 uurtjes arbeid en wat materiaal, en toen ook nog stuurverhogers en een andere achterband gewisseld.

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Nov. 2005, 15:10    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt natuurlijk ook zelf ff de klepspeling checken, kijken of het goed staat, scheelt weer als t nog goed staat....
_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2727
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Nov. 2005, 15:23    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zetten ze het niet in het KTM systeem en vervalt dus je garantie! :(
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Nov. 2005, 17:39    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm, dus ze slaan ook de gegevens op over de beurt?
of gaat het erom dat de beurt is aangemeld/afgestempeld in t boekje?

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Nov. 2005, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Flatslide schreef:
Hmm, dus ze slaan ook de gegevens op over de beurt?
of gaat het erom dat de beurt is aangemeld/afgestempeld in t boekje?


KTM heeft een centraal registratiesysteem in Oostenrijk. Als de dealer jou motor opend, kan die precies zien welke modificaties gedaan (zouden moeten) zijn en wat nog open staat. Ook de beurten staan daar in.

Maar jongens, je koopt een motor van 14 mille, die in een paar jaar de helf afschrijft. Gaan we nu moeilijk doen om 1x per jaar eens service beurt te laten doen van 300 Euro door vakmensen, waarna die weer heelijk loopt enzo?

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Nov. 2005, 20:29    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

Maar jongens, je koopt een motor van 14 mille, die in een paar jaar de helf afschrijft. Gaan we nu moeilijk doen om 1x per jaar eens service beurt te laten doen van 300 Euro door vakmensen, waarna die weer heelijk loopt enzo?

grts


1x per jaar surprised ,...was het maar waar stars

...ik heb er inmiddels 3 gehad sinds Maart '05, incl de 1000km beurt !

Maar ben het helemaal met Gerben eens,.....slechte zaak om op de beurten proberen te besparen.

Als je eens een probleempje hebt, en KTM Ned. moet erbij komen (zoals ik nu toevallig aan de hand heb undecided )

Dan is het wel handig dat je als bestuurder je beurtjes netjes en op tijd bij de KTM dealer hebt laten doen.

De dealer voert het gesprek met KTM Ned. en dan is wel handig dat de dealer de motorfiets en klant een beetje kent.

Teminste dat is mijn mening !

thinking2

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Nov. 2005, 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

haha, Theo.. j aik ging een beetje van de gemiddelde rijder uit. Probleem is natuurlijk dat de LC8 uitnodigd om veeel te rijden.
1000 beurt, kan je goed in de aanschaf meebedingen, en zoiets zit bij iedere nieuwe motor, dus dat kunnen we niet tellen.

Kleine beurtjes zijn ook veel goedkoper: Ik had het dus over grote beurten he!

OK.. daarvan heb ik er ook al 2 achter de rug in 1 jaar lipsrsealed

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Nov. 2005, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup ....dingen zijn om te rijden,....de beurtjes zijn eigenlijk goedkoop te noemen, als je het relateert aan het plezier wat je met die dingen hebt !

Ikkke een gratis 1000km beurt,...7500km een kleine en kort geleden de Grotebeurt .

(....Gelukkig niet Bij Jorinde Moll van Veronica,....alhoewel tongue )



_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Nov. 2005, 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt gelijk, op onderhoud moet je niet bezuinigen.....

maar Dr Bean 2 grote beurten in 1 jaar!? dat is nogal wat, goed voor 30Dkm per jaar? ben je soms testpiloot voor KTM?


ik bedoelde dus eigenlijk, dat je (als bv de garantie verlopen is,en zelf graag sleutelt) je wat knaken kan besparen door eerst zelf ff te kijke snapie? dat is het eerste verdient aangezien die uurlonen a-social zijn.
ik begrijp best dat dealers een hoop kosten hebben enz..
ik heb zelf 10 jaar bij een BMW dealer gewerkt,en als je dan wel eens hoorde wat die mensen af moesten rekenen dacht ik bij me eigen....die lui zijn niet goed shocked2
vandaar dat ik het liefste alles zelf doe(en dus knaken in mn zak hou voor andere leuke dingen) maar zoalng ie nog in de garantie zit gaan we gewoon naar de dealert

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Nov. 2005, 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Jorinde....
als je die er nou bij kreeg voor n grote beurt laugh3 grin


sorry ik dwaal even af..............

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Nov. 2005, 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

nou, ik vind die uurlonen helemaal niet a-sociaal. maar goedkoop. Meeste motorzaken rekenen een stuk minder dan autogarages bijv.
en ik moet zelf op mijn werk toch echt 3x zo veel voor mijn uurtjes schrijven hoor.

euhm ja.. 34 dkm nu, sinds augustus2005

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif