Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
wilgert
|
Geplaatst: Di, 22 Feb. 2011, 21:46 Onderwerp: Goedkope bandjes |
|
|
Hallo mede KTM-ers,
sinds een week of 3 ben ik de trotse eigenaar van een 990adv van 2007.
Erg prettig na een paar jaar dikke berta ( 1150GSA ) mag ik wel zeggen.
Nu wil het geval dat ik mede eigenaar ben van een motorbandentoko en die wil ik graag promoten natuurlijk.
Ik zou zeggen, kijk eens even op www.motorbandendiscounter.nl
en als dat wat ik nu doe niet mag, of er kosten aan verbonden zijn, dan hoor ik dat ook graag van de moderators
En nee, niet weer de zoveelste internet banden shop, maar een echt motorbandenbedrijf ( en alle andere motormeuk natuurlijk ) met een goedgevulde website.
Dus ook een cpl werkplaats en goeie koffie hoek. Iedereen is van harte welkom.
Om de nieuwe site te vieren hebben we een actie die vanaf de motorbeurs Utrecht gaat lopen. Iedereen die een account aanmaakt en wat besteld krijgt 10% extra korting ( aanbiedingen uitgezonderd ) en maakt tevens kans op een waardebon van € 500,--
De actie code is: MBU2011XX en loopt tot 15 april 2011.
grt Wilgert
Mod: En inderdaad.. dit is verkoop.. en hoort dus niet thuis in werkplaats. (verplaatst)
Daarbij stellen de meeste mensen zich eerst voor
en is dit reclame: Das prima... maar dan mag je ook het forum sponseren  |
|
Naar boven |
|
 |
wilgert
|
Geplaatst: Di, 22 Feb. 2011, 23:32 Onderwerp: |
|
|
Hallo Mod,
bedankt voor het verplaatsen.
Het voorsteldraadje zal ik straks ook ff vullen.
Wat beftreft het sponsoren van het forum, als dat serieus kan dan graag hoor. Stuur me maar een mail met een voorstel, staan we zeker voor open.
grt Wilgert |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 23 Feb. 2011, 9:58 Onderwerp: |
|
|
Hoi, no problem.
Nu hebben jullie wel een handige zoekfunctie op de site:
zoek op 150/70-18 en je hebt meteen alles wat standaard op de adventure past:
zoeklink
Maar ik mis de belangrijkste banden! Dus misschien een idee om het asortiment wat voor ons aan te passen?
- standaard band: Pirelli MT90 A/T (70V model)
- Mefo explorer
- Heidenau K60scout (evt voor winter snow)
en misschien voor op de weg (minder mijn ding)
- BT45R
- Diablo voro de echte wegracers
hoofd bandendraad zie:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=68
ps.: Ik ben niet erg onder de indruk van de prijzen als ik dat vergelijk met Mopedreifen.de (die ze voor 10 euro ook naar NL sturen)
voorbeeld:
Continental Conti-Trail Attack 150/70 R18 70V TL R: bij jullie 150 euro, bij mopedreifen 106 euro. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mariodeve

|
Geplaatst: Wo, 23 Feb. 2011, 10:10 Onderwerp: |
|
|
Ga zo door Dr Bean, dat zal m leren !! _________________ Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 23 Feb. 2011, 11:03 Onderwerp: |
|
|
Nee, zo is het echt niet bedoeld:
Ik wil graag een hollandse banden discounter, die een geschikt assortiment heeft voor ons.
Maar ik snap na al die jaren nog niet waarom in Nl de banden zo veel duurder moeten zijn dan in Dl, we zijn toch 1 europa? (oja.. ik heb tegen gestemt ) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
Geplaatst: Wo, 23 Feb. 2011, 13:53 Onderwerp: |
|
|
voor de belgen onder ons, of de zuidelijke nederlanders:
Banden Ronnie & Techniek BVBA
Truibroek 3
3945 Oostham (Ham)
belgie
(0032)(0)11 42 72 13
ga ik al zeer lang, op een experiment met mopedreifen na...
prijzen zijn vergelijkbaar met mopedreifen (hij is een vrij grote importeur) en je kan kiezen tussen alleen de banden kopen, losse wielen of de hele moto binnenbrengen. dan is ook alles weer netjes uitgebalanceerd. de telefoon neemt hij geregeld niet op wegens te druk.
de eigenaar (ronny) is ook een ktm superendurorijder. |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Wo, 23 Feb. 2011, 14:18 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Nee, zo is het echt niet bedoeld:
Ik wil graag een hollandse banden discounter, die een geschikt assortiment heeft voor ons.
Maar ik snap na al die jaren nog niet waarom in Nl de banden zo veel duurder moeten zijn dan in Dl, we zijn toch 1 europa? (oja.. ik heb tegen gestemt ) |
Ik dacht altijd dat olie het zwarte goud is, maar banden zijn op zijn minst toch platinum dan..... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Wo, 23 Feb. 2011, 14:31 Onderwerp: banden |
|
|
Nou de Dunlopp 908 RR is niet te duur....
Tevens eindelijk eens een adres in Nederland waar je hem krijgt. _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 23 Feb. 2011, 15:02 Onderwerp: |
|
|
klopt Rene, dat is dan weer een super scherpe prijs voor die 908RR. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mariodeve

|
Geplaatst: Wo, 23 Feb. 2011, 15:54 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Nee, zo is het echt niet bedoeld:
Maar ik snap na al die jaren nog niet waarom in Nl de banden zo veel duurder moeten zijn dan in Dl, we zijn toch 1 europa? (oja.. ik heb tegen gestemt ) |
ik bedoel goed dat je het meld !!
bruto banden prijzen zijn soms erg hoog ik koop soms autobanden in die advies verkoop 800 kosten en ik 300 voor betaal !! _________________ Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Wo, 23 Feb. 2011, 18:48 Onderwerp: Re: banden |
|
|
rene+adventure schreef: | Nou de Dunlopp 908 RR is niet te duur....
Tevens eindelijk eens een adres in Nederland waar je hem krijgt. |
En die Mopedreifen al een miljoen jaar niet kan leveren... Heb jij hem al opgereden Rene? Wil ik voor de trip naar het zuiden gaan gebruiken. Verlof is goedgekeurd!
@Wilgert, site ziet er prima uit. Zoals Dr. zegt, het gaat erom wie het voordeligst kan leveren. Zal vast ook met de hoeveelheid banden die je omzet te maken hebben. Hopelijk word je dus net zo groot als Mopedreif (en net zo voordelig ) _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Do, 24 Feb. 2011, 1:54 Onderwerp: Re: banden |
|
|
Guus schreef: | rene+adventure schreef: | Nou de Dunlopp 908 RR is niet te duur....
Tevens eindelijk eens een adres in Nederland waar je hem krijgt. |
En die Mopedreifen al een miljoen jaar niet kan leveren... Heb jij hem al opgereden Rene? |
Guus.
908 RR heb ik een setje van versleten. Mn offoad (80 procent) gereden. Ong.5000-6000 km was achterband op. Voorband zou ik niet adviseren. Is reeds bij 3000-4000 op. Noppen worden een soort zachte wokkels maar hebben toch nog grip. (Raar maar waar)
Wanneer ga je ? Ik neem trouwens de Mefo Super explorer. (enkele gasten op BMW's hadden deze voor heel Afrika er op en banden waren toen nog niet op.). Mogelijk dat ik Nairobi overstap op Desert en dan puur voor het rijplezier. Zie ik onderweg wel... _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Do, 24 Feb. 2011, 11:00 Onderwerp: |
|
|
Denk dat ik op de standaard Scorpions vertrek (in Marokko ook prima mee uit de voeten gekund) en later op de 908RR met TKC80 voor.
Okt-nov-dec van dit jaar moet het gebeuren. Jij? _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 24 Feb. 2011, 11:09 Onderwerp: |
|
|
Als je richting Afrika gaat kun je natuurlijk idd heel goed op een 1/2 versleten standaard band vertrekken en daarmee iig tot zuid spanje rijden. (of zelfs ver marokko in, zo heb ik dat zelf destijd ook gedaan)
Als je eenmaal offroad wil gaan rijden, leg je de 'nopjes' op.
Je kunt dat zelf doen en je 2e band meenemen (wel groot en zwaar), of je besteld hem bijv in zuid spanje, en laat hem daar bij een KTM dealer of bandenzaak afleveren en effe opleggen. Kost je misschien iets meer, maar met een mooi verhaal kom je een eind en het scheelt je een grote band meenemen.
Op gravel en zand heb je helemaal geen extreme band nodig, dus zo'n explorer is waarschijnlijk een goede keuze. Alleen in diep donker afrika heb je modder...
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|