lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

2 april
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Evenementen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Feb. 2011, 22:31    Onderwerp: 2 april Reageer met quote

Wie heeft hier ook zin in?

http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=10673.0

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Feb. 2011, 2:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil hem wel weer rijden. Het blijft een trijger, maar o zo mooi. Afgelopen jaar na km 130 moeten opgeven ....
Je hebt een PB-tje

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dee dee dirk



Geregistreerd op: 26-10-2006
Berichten: 172
Woonplaats: heerhugowaard

BerichtGeplaatst: Di, 22 Feb. 2011, 16:28    Onderwerp: Reageer met quote

yep heb ONS opgegeven. Ik op de 950 Kaatje op de 690 denk ik. Ok krijn en zijn meissie gaan rijden. met bijna hetzelfde spul....
_________________
lc 4, lc 8, lc 16??????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Feb. 2011, 15:37    Onderwerp: Reageer met quote

De zin is er zeker! Tevens een leuk ritje om de Rally Jacky Martens opnieuw in te wijden. Heb hem jaren geleden al eens gereden met deze brommer, zal eens zien of en hoe ik dat in mijn schema gepast krijg.
_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
jurki



Geregistreerd op: 6-7-2007
Berichten: 75

BerichtGeplaatst: Di, 1 Mrt. 2011, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ben er bij, samen met Le Blanc.
Afgelopen jaar ook de H v Brabant rit gereden, mooie rit en ik hoop op iets gelijks. Veel modder toen, maar nergens hoeven wijken met de 990 Adv.
Gewoon gang op de ketting devil

Ik weet niet of bij de Enclave rit een geluidsmeeting aanwezig is maar bij HvB rit was code groen aanwezig. Kreeg toen een aantekening dat Akra's met DB-killers 97 db waren. Moet deze voor 2 april nog even opnieuw zien te vullen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Di, 1 Mrt. 2011, 23:22    Onderwerp: Reageer met quote

Zou zomaar kunnen want Ad Ketelaars is in Nederland de grote man achter Code Groen. Beetje dubbel gevoel geeft dat wel want werden er op zijn ritten tot een paar jaar terug niet 300 rijders door stiltegebieden en over dubieuze stukken gestuurd?
Times change...

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
jurki



Geregistreerd op: 6-7-2007
Berichten: 75

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Mrt. 2011, 20:57    Onderwerp: Reageer met quote

Het is mij niet helemaal duidelijk wat ze willen met code groen; te luid (97db) en niet meedoen of te luid, kenbaar maken, maar wel meedoen. Ik ga voor de duidelijkheid AK maar even bellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Mrt. 2011, 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

Code Groen staat in wezen maar voor één ding: Gebruik je verstand zodat de weinige offroad mogelijkheden die we in Nederland en België nog hebben open kunnen blijven. Goedgekeurde uitlaten is daar slechts een onderdeel van.
Het omvat ook: enkel rijden op legale paden, ga niet illegaal crossen of over boerenland routes afsnijden. En toon respect voor mensen die op een andere manier van de natuur genieten. Stuif dus niet volgas voorbij wandelaars of fietsers maar doe het eventjes rustig aan en groet. En neem de moeite om de fiets even aan de kant te zetten met de motor af als je ruiters tegen komt. Je staat versteld van de positieve reacties die dat soort dingen oplevert (en de andere mensen staan versteld dat je rekening met ze houdt) Op die manier wil Code Groen laten zien dat we niet aan alles schijt hebben en dat is een goede zaak vind ik.

Code Groen komt van het Franse woord Codever, de internationale Offroad-code waarover ik hieronder een link plak dat een mede ORA-clublid ooit heeft geschreven. Lees dat maar eens door, dit vertelt op een leesbare manier precies waar het over gaat:

http://home.wanadoo.nl/menk/_otr/OTRcode_nl.html

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Mrt. 2011, 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas, mijn ouders geven een etentje ter ere van hun 52 trouwdag. Op z'n leeftijd kan ik geen neen zeggen.

Veel plezier, Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
jurki



Geregistreerd op: 6-7-2007
Berichten: 75

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Mrt. 2011, 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

He Harry,

Duidelijk allemaal wat je zegt en voor mij ook niet meer dan normaal. Zo houden we het voor iedereen leuk en acceptabel.

Bedankt voor je uitleg, ik zal ook eens even door de link lezen. Gaat nu misschien een beetje off topic, dus hier hou ik het bij.

Grt, jeroen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LeBlanc



Geregistreerd op: 15-8-2008
Berichten: 46
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Mrt. 2011, 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Wellicht een open deur, maar hier is ook nog het een en ander te vinden over code groen. Ik heb daar overigens niet zo snel kunnen vinden hoe strikt bepaalde richtlijnen worden gevolgd. Zal misschien ook een beetje van de organisator afhangen...

http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?board=30.0
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Mrt. 2011, 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

Voor alle duidelijkheid:

de originele dempers van de 905/990 zitten rond de 92 dB
met Akra's (met originele dB killers) is het 94dB

Wings of Leo-Nichi zitten daar niet ver naast, zolang je gebvruik maakt van de originele dB killers en een beetje fastoenlijk gevulde demper hebt.


Codegroen hanteert in principe de 94dB norm (lang verhaal), en dus zou je met een paar normale dempers gewoon mee moeten kunnen doen. Als ke op 97dB zit, weet je waarschijnlijk zelf wel waarom.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Mrt. 2011, 13:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben dan vrij, momenteel nog even met mijn maatje overleggen of we gaan. Ben benieuwd of de Martens Rally KTM met zijn goedgekeurde Sinus onder de 94 dB blijft... Voor het gehoor maakt hij net zo veel geluid als vroeger met de open DAM.
_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Do, 17 Mrt. 2011, 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ingeschreven... Kom met de rally, aangezien ik voor de 950 nog steeds geen tweede set wielen heb. Eerste echte test... wry
_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
LeBlanc



Geregistreerd op: 15-8-2008
Berichten: 46
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Za, 2 Apr. 2011, 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn eerste roadbookrit. Dankzij het mooie weer en de enorme ervaring van Jurki ( thumbsup ), erg goed te doen met de LC8. Verder geen LC8-en gezien...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif