lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Op zoek naar een Adventure 950
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rico

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 30 Jan. 2011, 20:07    Onderwerp: Op zoek naar een Adventure 950 Reageer met quote

Even een update (06-03-2011):
Mijn garage staat sinds gisteren weer wat voller goofy . Ik heb de oranje KTM Adventure 950 uit 2004 van een forumlid over mogen nemen. De KTM is bij de aanschaf al voorzien van de specificaties van de 'S' versie (dan weten jullie wel van wie deze afkomstig is). Een aantal van de opties zijn: Akrapovic dempers, Zumo 550 houder en Xenon.

Het zal wel even wennen zijn om de overstap van de Honda VFR 750 naar de KTM te maken. Ongelooflijk wat is dat apparaat hoog wreck zelf met mijn lengte van 1.96 m1. De trillingen zijn ook wat heviger dan ik gewend ben. Maar vooral .... wat stuurt dat ontzettend makkelijk grin2 .

Laat het voorjaar maar komen............. evil evilgrin

Ik dacht een mooie KTM Adventure 950 gekocht te hebben en me eindelijk op het forum in de gesprekken te kunnen mengen.

Ik ben in de kerstvakantie wezen kijken bij de motor. Gezien het slechte weer (ijzel, sneeuw, pekel en errug koud) hebben we afgesproken een proefrit in te plannen als de pekel van de wegen af was. Tot mijn verbazing heeft hij zich vorige week teruggetrokken en verkoopt hij de motor niet meer (heeft hij wel netjes per mail laten weten). De exacte reden is mij onbekend.
Ik ben hier nog steeds ziek van, want het is echt een plaatje om te zien. Ik was zelfs al bezig om extra stalling voor mijn huidige motor te regelen.

Laten we het er maar op houden dat het een miscommunicatie tussen mij en de verkoper is geweest.

Ik ben dus nog steeds aan het speuren naar een buitenkansje. Ik zoek een Adventure 950 in de 'S' uitvoering gezien mijn lengte van 1.96.
Het belangrijkste is dat de motor in een zeer goede staat verkeert en weinig kilometers heeft gemaakt. De eerste die ik op het oog had, had ca. 15.000 km gelopen en ben ik vorig jaar mis gelopen omdat ik het geld nog niet bij elkaar had. Het verhaal bij de 2e staat bovenaan beschreven. Verder zijn Akrapovic dempers een héél groot pluspunt. De mooiste kleur blijft oranje, maar een blauwe 'S' is ook niet verkeerd.

Mochten jullie iets weten te staan, dan hoor ik het graag.

Groeten uit Apeldoorn,
Rico

Laatst aangepast door Rico op Zo, 6 Mrt. 2011, 18:38, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
PHS

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 30 Jan. 2011, 20:34    Onderwerp: Reageer met quote

da's lullig

ik zoek vaak vrij lang, maar sla dan ook snel toe (als ik 't niet vergeet..).

zo heb ik mijn 2005 950 met 42dkm bij een autohandelaar gekocht.
deze vroeg een "normale" prijs, maar wilde er duidelijk vanaf.
onderhoudshistorie was aanwezig, eerste eigenaar, akra's en alu kofferset.

proefrit, laag bod, geen garantie en meenemen. 6000 euro.
moest wel een nieuwe ketting/tandwielset + beurt bij, dus 6750 euro als je eerlijk bent (banden waren helemaal nieuw)
da's nu een jaar en 10.000 km geleden.
clutch slave heeft 't begeven, maar da's met 130 euro en 30 minuten werk klaar. bovendien is na 6 maanden meestal de garantie voorbij.

ook nu in de winter starten en lopen.

een beetje een gok, maar niet helemaal blind

dus: goed zoeken en dan snel kopen

gr
Peter
(ook Apeldoorn)

Gianni

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 30 Jan. 2011, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ktm/ktm-950-s-adventure-78993125.html?list_cat=ktm&start=42

toevallig tegengekomen
weet er ook verder niets van maar doe er je voordeel mee
Naar boven
Erik 990 SMT

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 30 Jan. 2011, 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

Gianni schreef:
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ktm/ktm-950-s-adventure-78993125.html?list_cat=ktm&start=42

toevallig tegengekomen
weet er ook verder niets van maar doe er je voordeel mee

Maar dat is voor Rico dan een "Import" motor, en komt nog een beetje BPM bij, al zal dat gezien het bouwjaar 2003 niet extreem veel meer zijn....
Is die motor wellicht van een van de Belgische forummers hier ?
Naar boven
Aleph

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 30 Jan. 2011, 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

het verbaast me altijd weer dat men zoveel aandacht schenkt aan die akrapovicen. O wee als de grasmachine van de buur teveel lawaai maakt, maar lekker aso klinkende uitlaatpijpen moet kunnen. sad3

Ik rij al drie jaar met de standaarddempers. Geen idee waarom ik ze eraf zou willen, behalve dan omdat ik van mijn geld af zou willen. Die dingen werken perfect, dat "overgewicht" voel je niet, en na 60.000km klinken ze ook al lekker stoer hoor. thumbsup Misschien ga ik ze ne keer moeten vervangen op 100.000km, maar da's nog drie jaar.

mr wheely

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 31 Jan. 2011, 5:48    Onderwerp: Reageer met quote

http://motoren.marktplaats.nl/motoren-ktm/414767810-ktm-950-adventure-s-bj-2004.html?return=eJwtjF0OgjAQhO9CAo%2FQQlAsIQav4AkaWkPTHzbtokbj3V3Ql51vZicjBRdvI1ifBO%2BYyJKWcZr7GRFEVdkFdCi9jBbBSYmpDK76VUqY4fx0Ay9UGnDJm5HnzcXRGQ%2FHjlAZwi1C0pcBwnRT6V%2BELWUEnh5jWL2OZiJrH2Qt%2Brxua3Zq2a5S3XXANerdXam2pG29LgDWgWX95wtdXTxa&df=1&fta=eNotjlFuwjAQRO%2ByUvm20wJhVrkCPz1AtGCXWjiJlXUCAnH32qg%2Fq1mN5s0I9ngqWtAyx36VqMSKwxfoHju7cdrlCZajxW7fsgvgmPEIifXHaTFShuEhYVwGP4czX2%2B45uGjMYetKVfc6se8zL7ob540oNmktHSmtpSSJBdPHApI8QkK7l1f1tj21Do5N%2FW1xclTEqd99OMl%2F9aEqTNBg9z7Cik596Y0ILkRH%2F%2FlSiwweL5ef6OjSG8%3D&fta_ind=1&fs=1&thumb_click=1#photoGallery

der staat er 1 op mpl maar je zou eens in duitsland moeten kijken.
dan zal je zeker goedkoper uit zijn.
Naar boven
koen warnar

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 31 Jan. 2011, 10:36    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Motorcycle Boy"]het verbaast me altijd weer dat men zoveel aandacht schenkt aan die akrapovicen. O wee als de grasmachine van de buur teveel lawaai maakt, maar lekker aso klinkende uitlaatpijpen moet kunnen. sad3

Je zou voor de grap eens op een goed afgestelde adv met de zn "open uitlaten" moeten rijden (incl DB-killers). Dan weet je direct waarom ....
Ben met eens dat je ook aan je buur moet denken (maar niet te veel, hé. Je hebt ook nog een buurvrouw. Daar kun je beter aan denken)

Daan

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 31 Jan. 2011, 12:19    Onderwerp: Reageer met quote

Motorcycle Boy schreef:

Ik rij al drie jaar met de standaarddempers. Geen idee waarom ik ze eraf zou willen, behalve dan omdat ik van mijn geld af zou willen. Die dingen werken perfect, dat "overgewicht" voel je niet,

Dat "overgewicht was op mijn sd 7kg, wat ook nog eens een keer hoog zit, en dat voel je echt wel hoor. (zet maar eens een topkoffer met 5 kg inhoud achterop, dat voel je ook)
plus dat die originele kachelpijpen bloedheet worden, dat zijn voor mij de 2 voornaamste redenen om akra's aan te schaffen, ( die met de db killers heel fatsoenlijk klinken.

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv

Laatst aangepast door Daan op Ma, 31 Jan. 2011, 12:21, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
JarnodeParno

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 31 Jan. 2011, 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt ook naar een niet S uitvoering uitkijken en deze naar S specs ophogen, je vermeld immers dat je het ivm je lengte doet. De kosten hiervan liggen volgens mij rond de 500/750 euro. Dus dit zou je in je aanschafprijs kunnen mee calculeren.

En standaard dempers? tja, laten we zeggen dat als je stevig bent wezen boenderen die dempers gewoon gevaarlijk zijn! De warmte ontwikkeling van die dingen is niet normaal. En als je kinderen of dieren hebt die het gevaar daar niet van inzien dan kunnen er lelijke brandwonden onstaan (Daarvan kan mijn hond getuigen)

En als je open Akraś hebt en je rijdt 4000rpm dan is er niet zoveel aan de hand, dit in tegenstelling tot bijv 90% van alle harley's!

Ducati 600SS
Naar boven
Aleph

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 31 Jan. 2011, 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

lol
wie rijdt er nu 4000 rpm rolleyes4

@Daan , ik rij quasi constant met een topkoffer en daar zit bijna altijd een paar kilo gerief in. Idem voor de tanktas. Daarom dat ik geen belang hecht aan de kilo's van de dempers. Maar ze worden nucleair-heet, da's waar.

Rico

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 31 Jan. 2011, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe thumbsup . Een aantal van de motoren had ik al zien staan op de diverse sites. Volgens mij staat op het forum nog de KTM van Eriq. De motor en Eriq ken ik niet, maar aan het jaartal te zien is het de allerlaatste 950 die geproduceerd is (of gewoon een overjarig model).

mr wheely: Ik zal mijn zoektocht ook eens verbreden naar Duitsland, alleen nog even de goede sites zien te vinden en op het forum zoeken book2 of er wat staat over importkosten en rest BPM.

Motorcycle Boy: Ik begrijp je standpunt. Mijn intentie is niet het produceren van zoveel mogelijk lawaai maar een mooi donker geluid (niet hard) is voor mij een onderdeel van de beleving van het motorrijden. De DB-killers zullen zeker gemonteerd blijven (op een keertje proberen na dan grin2 ). Ook de warmteontwikkeling is een hot item. Mijn pa heeft een Honda VFR met uitlaten onder de buddy, dat wordt best wel warm aan het achterste.

Ik zoek een motor waar ik direct een goed gevoel bij heb, het blijft immers een behoorlijke uitgave (voor mij in ieder geval wel). Ik houd me aanbevolen voor verdere tips.
Naar boven
TRX

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 3 Feb. 2011, 1:49    Onderwerp: Reageer met quote

Motorcycle Boy schreef:
het verbaast me altijd weer dat men zoveel aandacht schenkt aan die akrapovicen. O wee als de grasmachine van de buur teveel lawaai maakt, maar lekker aso klinkende uitlaatpijpen moet kunnen. sad3

Ik heb leovinci's er op staan en de enige reden is omdat ik vaak met duo rij. In het begin met de originele kreeg ik vaak klachten van mijn duo dat haar billen aan het verbranden waren en ik moet toegeven, die originele worden echt wel zeer heet.
Het geluid van die originele vind ik ook wel lekker, de leo's zijn wel leuker qua geluid maar zelfs met db-killer vind ik ze te luid stars .

mr wheely

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 3 Feb. 2011, 2:02    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely: Ik zal mijn zoektocht ook eens verbreden naar Duitsland, alleen nog even de goede sites zien te vinden en op het forum zoeken of er wat staat over importkosten en rest BPM.

staat al van alles over beschreven hier op de site
Naar boven
Nocer

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 4 Feb. 2011, 14:52    Onderwerp: Reageer met quote

Weinig kilometers is overrated imho.....
Ik snap niet waarom alles zo laag mogelijk moet zijn. Zo werk je het alleen maar in de hand dat mensen tellers gaan terugdraaien etc...

Laten we nou eerlijk zijn....15.000 km over 5 jaar? 3.000 km per jaar? Serieus? Rijden die mensen wel.... het is gewoon pure motormishandeling. wink

Ik zie dat je ook perse een S versie wil omdat je lange benen hebt. Leuk detail:

Een 2005 950 S heeft evenveel groundclearance als mijn 2009 Adventure ABS versie.
Dus staat je niet blind op de S versie. Van voor 2005 zijn ze wel veel hoger. (daarna heb je de R versie die evenhoog is als die van voor 2003)

KTM Adventure 990 2009
Naar boven
burgerking

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 4 Feb. 2011, 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

De 2005S heeft voor en achter 245 mm veerweg en is dus wel degelijk stukkie hoger dan de normale 2009 990.

Ik weet niet wat Eriq er voor vraagt en wil me er ook niet mee bemoeien, maar kan je uit zeer betrouwbare bron rolleyes2 vermelden dat die 2005S een zeer goede fiets is. thumbsup
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: