lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Mijn beurt: wat is dit?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Jan. 2011, 19:06    Onderwerp: Mijn beurt: wat is dit? Reageer met quote

Het verhaal: de dealer had het handschoenvakje niet goed terug gemonteerd. Ik dus aan de slag om dat even te fiksen, laat ik toch geen vijs in de motor vallen uhoh . Dan maar het hele vak eraf om de schroef te zoeken. Geen succes, dus rij ik maar gewoon verder met een schroef minder.

De vraag: toen ik daar in het vooronder van de motor zat vielen mij 2 blind eindigende connectors op. Iemand enig idee wat ze zijn en of het hoort dat ze niet aangesloten zijn?

Vonkenboer

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Jan. 2011, 19:17    Onderwerp: Re: Mijn beurt: wat is dit? Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Het verhaal: de dealer had het handschoenvakje niet goed terug gemonteerd. Ik dus aan de slag om dat even te fiksen, laat ik toch geen vijs in de motor vallen uhoh . Dan maar het hele vak eraf om de schroef te zoeken. Geen succes, dus rij ik maar gewoon verder met een schroef minder.

De vraag: toen ik daar in het vooronder van de motor zat vielen mij 2 blind eindigende connectors op. Iemand enig idee wat ze zijn en of het hoort dat ze niet aangesloten zijn?

gok iets van het alarm aan die 2polige connector te zien.
Maar ik kan me vergissen

Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Jan. 2011, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Beide connectoren zijn 2-polig. Alarm makes sens voor die zwarte denk ik, en de witte? Of zouden die beiden voor het alarm zijn?
Daan

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Jan. 2011, 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

die zwarte is volgens mij voor een optionele omvalsensor laugh3 laugh (geintje)

nee, die is volgens mij inderdaad voor een alarm, die witte weet ik niet,
zit volgens mij ook achter de koplamp van m'n sd, heb ik nog geprobeerd of er spanning op stond, maar geen spanning dus.

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Jan. 2011, 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk eens naar de draadkleuren en vergelijk die met de connectoren op het schema.

Ik wil ook wel eens zoeken hoor, maar op de foto's is niets te zien van de draadkleuren...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Jan. 2011, 23:13    Onderwerp: Reageer met quote

De witte connector is blijkbaar voor een sensor voor het alarmsysteem.

Ik was aan het kijken naar een paar procedures op ktm950.info en ik kwam dit tegen:

Dat is volgens mij de zwarte connector (oranje en witte draad) die bij mij loshangt. Die loopt normaal naar de vacuumpomp van de canister, maar die pomp is er gewoon niet bij mij undecided . Ik heb hem in elk geval niet zelf verwijderd.
Ik krijg echter geen FI foutcode, hoewel in de beschrijving voor het verwijderen van de pomp (http://www.ktm950.info/how/canisterectomy/990/canisterectomy/990_canister_sas_ectomy.html) staat dat een weerstandje moet aangesloten worden om FI waarschuwing te vermijden.

Hebben 990's van 2009 geen canister? Hebben ze die er op een of ander onderhoud uitgehaald zonder het mij te zeggen? Waarom krijg ik dan geen foutcode? Wat is eigenlijk de functie van die befaamde canister?

tafella

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 0:34    Onderwerp: Reageer met quote

Canister worden alleen ingebouwd op Adventures voor de VS en
dienen volgens mij om benzinedampen op te vangen...(wetgeving
in California) .

Op europese/nl Adventures is deze canister niet aanwezig.

gr.
Richard

Raketman

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 0:39    Onderwerp: Reageer met quote

Charcoal canister is een milieudingetje zoals SAS en spark arrestors enzo maar eigenlijk bijna uitsluitend bedoeld voor de Amerikaanse markt. Vooral in de westelijke staten met Californië op kop zijn ze qua milieueisen nog een pak strenger dan in Europa. Vermoedelijk filtert dit ding nog eens extra de overlopen of ventilatiebuisjes van de benzinetank, of zelfs de carterontluchting zodat er geen "toxische dampen" vrijkomen.
Vrij belachelijk als je dit soort maatregelen bekijkt in het land waar ze moeten toegepast worden bucktooth .

Voor de Europse markt zitten die dingen er gewoon niet op en zal de boordcomputer waarschijnlijk aangepast zijn zodat hij die dingen niet hoeft te zien. Anderzijds zullen ze qua kostenbesparing wel overal dezelfde kabelboom ingooien, dus hebben wij wat losse connectoren hangen...

edit : terwijl ik mijn zinnen aan't nalezen was blijkt er nog al iemand te zijn met het antwoord thumbsup

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 10:00    Onderwerp: Reageer met quote

aha, vragen opgelost!
bedankt! thumbsup

dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jan. 2011, 14:07    Onderwerp: Re: Mijn beurt: wat is dit? Reageer met quote

Master of Disaster schreef:

Tip: koop zo een flex spul met een magneetje op het uiteinde, verkopen ze in de meeste gereedschapswinkels of goede autoshops....
Ongelooflijk handig ding.

http://www.alphametal.be/nl/component/virtuemart/?page=shop.browse&category_id=3745

[img]http://www.alphametal.be/components/com_virtuemart/shop_image/product/Magneet_grijper__4aec2549f1bf3[/img]

Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jan. 2011, 14:25    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de tip!
Het vijsje werd echter niet aangetrokken door een magneet: mijn torx-bitjes zijn magnetisch, maar die vijsjes blijven er niet aanhangen (andere wel).

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: