Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
m.willems

|
Geplaatst: Di, 18 Jan. 2011, 18:24 Onderwerp: tank demonteren 990 |
|
|
Ik wil het SAS verwijderen, heb de alu.plaatjes reeds in mijn bezit. Nu dient de linkertank verwijdert te worden. Ik heb begrepen dat hierin ook de benzinepomp zit. Is het gewoon een kwestie van de kraan dichtdraaien en de tank demonteren? Of dien ik ergens anders ook rekening mee te houden?
Ik las dat de ecu ook om de tuin geleid dient te worden met een weerstand. Kan iemand mij aan het typenummer of een eventueel bestelnummer (conrad o.i.d.) helpen? |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Di, 18 Jan. 2011, 18:46 Onderwerp: |
|
|
Rechtertank moet er ook af hoor.
Voor links : kraan dicht, bouten los (3x), ontluchting aan het voorste kuipdeel bovenaan lostrekken, 2 elektrische connectoren losmaken en de snelkoppeling van de benzinepomp. Let op met die snelkoppeling, zowel bij demontage als montage want die is vrij fragiel en kost in verhouding absurd veel geld om te vervangen indien er wat breekt.
Indien de ontluchtingsmod uitgevoerd is dien je bovenaan ook de balansslang tussen beide tanks nog los te maken. De overloopdarm links maak je best ook los aan de tank, de rechtse overloop komt gewoon mee met de tank.
Om aan het plaatje van de voorste cylinder te kunnen moeten de olietank en radiator losgezet worden, en je kan best de aanvoerleiding van de olietank rechts ook losmaken. Zo kan je de thermostaat naar beneden duwen en komt er net genoeg plaats om de boutjes te kunnen pakken.
Weerstand : gewoon een 18kOhm of 22kOhm (werken allebei) 1/4W gaan halen bij de lokale elektronicaboer. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
m.willems

|
Geplaatst: Di, 18 Jan. 2011, 18:55 Onderwerp: |
|
|
Kijk, een heleboel nuttige info. THANX |
|
Naar boven |
|
 |
m.willems

|
Geplaatst: Vr, 21 Jan. 2011, 16:20 Onderwerp: |
|
|
Komen er bij het loskoppelen veel vloeistoffen vrij? |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Vr, 21 Jan. 2011, 16:27 Onderwerp: |
|
|
m.willems schreef: | Komen er bij het loskoppelen veel vloeistoffen vrij? |
Nee, hoogsten een paar druppels (bij mij althans). _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
|